• دوشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 94032514564
  • منبع : نمایندگی ایلام

امام جمعه ایلام:

محبت راز تأثیرگذاری امربه معروف و نهی‌از منکر است

محبت راز تأثیرگذاری امربه معروف و نهی‌از منکر است

ایسنا/ایلام امام جمعه‌ی ایلام گفت: اجرای برنامه برای شاد کردن مردم اهمیت دارد اما آنچه مهم تلقی می‌شود این‌که این برنامه‌ها را طوری مدیریت کرد که مقدمه‌ای برای گناه نباشد.

امام جمعه‌ی ایلام گفت: اجرای برنامه برای شاد کردن مردم اهمیت دارد اما آنچه مهم تلقی می‌شود این‌که این برنامه‌ها را طوری مدیریت کرد که مقدمه‌ای برای گناه نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدنقی لطفی» در جلسه‌ی شورای فرهنگی این استان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: رمضان، فرصتی طلایی برای جامعه اسلامی است تا در آن بحث تعلیم، تربیت دینی، تهذیب، تزکیه و تقوا که رهاورد این ماه عزیز است مورد توجه قرار گیرد، چون در این ماه هم در ملکوت عالم و هم در عالم ملک اوضاع مستعد است، از این‌رو استفاده از این فرصت و ظرفیت اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان این‌که اگر از ظرفیت ایام رمضان استفاده بهینه شود در طول سال جامعه‌ای ایده‌آل داریم، افزود: رمضان برکات فراوانی دارد و براساس روایتی از پیامبر(ص) اگر مردم قدر ماه روزه را بدانند دوست دارند که تمام طول سال رمضان باشد.

امام جمعه‌ی ایلام با تأکید بر کیفیت برپایی مجالس و محافل قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: فلسفه‌ی اجرای برنامه‌ی قرآنی این است که جامعه، قرآنی شود، نباید تنها به ظاهر عمل کرد و از محتوای برنامه‌ها غافل بود، باید با توجه به فضای معنوی که در ایام ماه مبارک رمضان ایجاد می‌شود بهترین استفاده را کرد.

نماینده‌ی مقام معظم رهبری در ایلام در ادامه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این فریضه‌ی الهی یکی از برنامه‌های بسیار خوب در اسلام برای سالم‌سازی جامعه و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است که اگر خوب عمل شود جامعه از ناهنجاری‌های اخلاقی پاک می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت روش صحیح اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، تصریح کرد: در اسلام، اخلاقی عمل کردن مهم است نه خشونت! ما اگر از خودمان آغاز کرده و با اخلاق توأم با محبت به این فریضه عمل کنیم قطعاً تأثیرگذار است و باید این مهم را به‌ویژه در ایام رمضان هم‌چنین در طول سال باید بیشتر مد نظر قرار دهیم.

لطفی به تولید فیلم اعرجیون با همکاری صدا و سیمای مرکز ایلام و اوقاف این استان اشاره کرد و گفت: امام‌زاده علی صالح (ع) جایگاه رفیعی دارد و ایشان مورد اعتماد امام رضا(ع) بودند به‌طوری‌که بشارت بهشت را به این بزرگوار دادند، خاندان اعرجیون دارای علمای بزرگی است که خدمات ارزشمندی در راه دین انجام دادند.

امام جمعه‌ی ایلام با بیان این‌که این فیلم به‌لحاظ جاذبه‌های تصویری خوب تولید شده است، افزود: خلق چنین آثاری که مربوط به یک شخصیت بزرگ معنوی است باید منطبق با تاریخ صحیح و روشن ایام زندگانی آن شخص باشد و این مستلزم بهره‌گیری از کارشناسان آگاه به این مسائل در تولید این آثار است.

نماینده‌ی ولی فقیه در ایلام با اشاره به برگزاری اجرای کنسرت موسیقی هنرمندان در استان، گفت: اجرای برنامه برای شادکردن مردم اهمیت دارد اما آنچه که مهم تلقی می‌شود مدیریت چنین فضاهای شاد است تا مقدمه‌ای برای گناه نباشد.

وی با بیان این‌که اگر در برنامه‌های مختلط حجاب رعایت نشود این خلاف شرع و عاملی برای بی‌بندوباری است که زمینه گسترش پدیده بدحجابی را در جامعه فراهم می‌کند، افزود: ما با اصل برگزاری کنسرت و شادی مردم مخالفت نداریم دغدغه ما این است که این فضاها طوری مدیریت شود تا با دوری از حواشی زمینه گناه فراهم نشود.

امام جمعه‌ی ایلام با بیان این‌که عدم تغییر ساعت‌های کاری در ماه رمضان یکی از اقدامات ارزشمند دولت است، گفت: این فرصتی فراهم می‌کند تا خدمات‌دهی به ارباب رجوع مختل نشود و علاوه‌بر این می‌توان روزانه حداقل نیم ساعت پس از اقامه نماز جماعت در مراکز دولتی مسائل دینی و احکام را توسط ائمه جماعات این ادارات به کارکنان ارائه کرد.

براساس این گزارش، در این جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان گزارش عملکرد، طرح‌ها، پیشنهادهای خود را برای اجرای برنامه‌های متنوع در ایام ماه مبارک رمضان ارائه کردند هم‌چنین گلایه از کمبود اعتبارات فرهنگی محور اصلی صحبت‌های بیشتر اعضا بود که حجت‌الاسلام سراج، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان طرح تعامل نهادهای فرهنگی با بازار و بانک‌ها را مطرح کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha