• یکشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۸:۴۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94032413915
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده ولی فقیه در استان:

خدمات جهاددانشگاهی ماندگار و ماندنی است

خدمات جهاددانشگاهی ماندگار و ماندنی است

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از جهاددانشگاهی به عنوان یکی از موفق‌ترین نهادهای انقلاب اسلامی در چند دهه گذشته یاد کرد و گفت: خدمات این نهاد انقلابی که به یک قشر و طبقه خاص محدود نمی‌شوند، ماندگار و ماندنی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از جهاددانشگاهی به عنوان یکی از موفق‌ترین نهادهای انقلاب اسلامی در چند دهه گذشته یاد کرد و گفت: خدمات این نهاد انقلابی که به یک قشر و طبقه خاص محدود نمی‌شوند، ماندگار و ماندنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی در دیدار با دکتر طیبی رئیس جهاددانشگاهی که با حضور معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی، معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان، معاون برنامه‌ریزی استاندار سمنان، رییس جهاددانشگاهی استان و مدیران این نهاد انقلابی در دفتر امام جمعه سمنان انجام شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در سطح کشور، نهادی خوشنام، موفق، فعال و پرتوان و خلاق است که منشاء خدمات ارزنده‌ای در جمهوری اسلامی ایران بوده است.

این عضو خبرگان رهبری، به اهمیت علم و دانش در اسلام اشاره کرد و افزود: دین اسلام بیش از هرچیزی بر اهمیت علم و دانش تاکید و تصریح داشته است و چرایی این مهم را باید در این حقیقت جست که همچنان که در روایات اسلامی نیز آمده است، علم و دانش، انسان را از یک سو با خداوند تبارک و تعالی و از سوی دیگر با آحاد مردم مرتبط می‌کند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص)، ادامه داد: جهاددانشگاهی مصداق روشنی از این حدیث نبوی است که "بهترین مردم کسی است که خدمت بیشتری به مردم ارایه می‌دهد" و جهاددانشگاهی نهادی است که از آغاز تاکنون منشاء خدمات بسیار زیادی برای انقلاب اسلامی بوده است.

شاهچراغی تصریح کرد: خدمات جهاددانشگاهی مقطعی و فصلی نیست بلکه خدمات جهاددانشگاهی ماندگار و همیشگی است و همین ارزش کار این نهاد انقلابی را بیشتر می‌کند.

امام جمعه سمنان با اذعان به این‌که خدمات جهاددانشگاهی ماندگار و ماندنی است، اضافه کرد: منفعت جهاددانشگاهی تنها به یک قشر و طبقه خاص ختم نمی‌شود، بلکه همه آحاد مردم از خدمات این نهاد انقلابی بهره‌مند می‌شوند و این ویژگی بسیار مهم و اساسی است که باید قدردان آن بود، چرا که خدمت در این نهاد هم مورد رضایت خداوند و هم مورد رضایت خلق خداوند است.

شاهچراغی با اشاره به خدمات شاخص پژوهشی در جهاددانشگاهی به کمبود منابع مالی و ضرورت ورود خیرین به این عرصه اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه استان سمنان خیرین بسیار زیادی دارد اما تاکنون کمتر در این بخش ورود پیدا کرده‌اند، از این رو باید در این زمینه کار فرهنگی بیشتری صورت گیرد تا خیرین بیش از پیش به این بخش مهم و موثر توجه کنند.

وی به امتیازات استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: جدای از مردم فرهنگی و وجود خیرین متعدد یکی از امتیازات استان ما، بهره‌مندی از استانداری متدین، کاردان و پرتلاش است که با طرح‌های خوب و موثر همراهی می‌کنند و بی‌تردید با طرح‌های جهاددانشگاهی نیز که ضرورت امروز استان و نیاز مردم استان است نیز همراهی خواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان این‌که استان سمنان امتیازات مادی و معنوی بسیاری دارد، افزود: وجود وحدت و همدلی در بین مردم و مسئولان، وجود سه هزار شهید سرافراز و غنای فرهنگ دینی و... از دیگر امتیازات این استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha