• یکشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۴:۴۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 94032413213
  • خبرنگار : 71060

معاون مخابرات استان تهران خبر داد:

جزئیات افزایش تعرفه اینترنت نامحدود مخابرات

جزئیات افزایش تعرفه اینترنت نامحدود مخابرات

معاون مخابرات استان تهران گفت: تغییراتی که در تعرفه اینترنت نامحدود مخابرات اعمال شده در راستای عمل به مصوبه 152 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است.

معاون مخابرات استان تهران گفت: تغییراتی که در تعرفه اینترنت نامحدود مخابرات اعمال شده در راستای عمل به مصوبه 152 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است.

محمدرضا بیدخام در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به این سوال که تغییرات تعرفه اینترنت نامحدود مخابرات از چه قرار است، اظهار کرد: تاکنون تعرفه اینترنت نامحدود، براساس مصوبه 49 سازمان تنظیم مقررات ارتباطات که مربوط به اواخر دهه 80 بود محاسبه می‌شد، این در حالی است که در این زمینه از سال 1390 از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه دیگری ابلاغ شده است.

معاون تجاری مخابرات استان تهران ادامه داد: طی این مدت ما به دلیل این‌که برخی مسائل کیفی را هم مدنظر داشتیم مصوبه و تعرفه‌های جدید را اجرا نکرده و براساس همان تعرفه‌های قبلی هزینه‌های اینترنت کاربران خود را محاسبه کردیم و بدین ترتیب افزایش تعرفه‌ها به زمان بهبود کیفیت موکول شد.

وی همچنین عنوان کرد: اکنون کیفیت اینترنت مخابرات تا حدی بهبود یافته و برهمین اساس از اول خرداد‌ماه تعرفه‌های ما براساس مصوبه 152 اعمال خواهد شد البته ما در تغییرات صورت گرفته سقف رقمی که مجاز بود را انتخاب نکرده و تنها 75 درصد رقم مذکور را اعمال کرده‌ایم که این افزایش تعرفه در مجموع حدود 10درصد می‌شود.

معاون مخابرات استان تهران درباره این‌که آیا همچنان واگذاری اینترنت نامحدود توسط مخابرات ادامه دارد، گفت: واگذاری اینترنت فعلا به صورت نامحدود و غیرحجمی همچنان در مخابرات صورت می‌گیرد، چرا که نیاز برخی مشترکان است اما تفاوتی که وجود دارد آنکه اینترنت نامحدود دیگر تنها تا سرعت 512 کیلوبایت ارائه می‌شود و برای سرعت‌های یک و دومگابایتی لازم است مشترک از سرویس حجمی استفاده کند.

بیدخام در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که تعرفه اینترنت نامحدود مخابرات از سال 1387 به بعد تغییر نکرده بود، گفت: تغییر در تعرفه‌ها نیز بیشتر به استان‌های تهران و البرز مربوط می‌شود، چرا که در بسیاری استان‌ها از ابتدا اینترنت به شکل حجمی و پیش پرداخت واگذار می‌شد.

وی در پایان یادآور شد: سیاست مخابرات بر آن است که مشترکان اینترنت نامحدود به طور تدریجی به استفاده از اینترنت حجمی روی آورند برهمین اساس نیز مشوق‌هایی مانند «کمپین شگفت‌انگیز»در حال اجراست تا اقبال مشترکان نسبت به اینترنت حجمی افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۷:۳۶

چقدر شماها توي اين زمينه‌ها حرف گوش كنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۲:۲۵

کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات هر چي ميگه کيفيت را بالا ببريد چي ؟ به اونم گوش مي کنيد؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۲:۳۳

طبق مصوبه كميسيون تنظيم مقررات نبايد ترافيك آپلود از حجم ترافيك كم كند و ترافيك آپلود رايگان است. اين در حالي است كه مخابرات به اين مصوبه عمل نميكند.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۳:۴۳

اينجا برعکسه در کشورهاي پيشرفته چيزي به نام اينترنت حجمي وجود ندارد در کشور ما به جاي اينکه پيشرفت کنيم داريم پسرفت مي کنيم در هيچ کشوري الان ديگه سرعت کيلوبايت ارائه نميشه واقعا متاسفم

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۷:۲۱

من يه سوال دارم تو همه کشورهاي عقب مانده حتي همين افغانستان جنگ زده اينترنت مگابيتي به مردم ميدن نه کيلوبيتي. ما چقدر از عقب مونده ترين کشورهاي دنيا عقب افتاده تريم؟ چقدر بعضي ها تواين مملکت از این راه ها دنبال پول دراوردن هستند به خاطر همينه که مملکت پيشرفت نميکنه

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۹:۰۵

پس چي شد اون حرفاي خوشگل که آره قراره اينترنت ارزون بشه و اينا . برادر من فک کرديد مردم وعده ها يادشون رفته ! باشه

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۹:۳۱

چون ما بايد هميشه عقب گرد کنيم و به سالهاي گذشته بجاي سالهاي اينده فکر کنيم اينترنت ما هم اينچنين است اخه در کجاي دنيا اينترنت حجمي وجو دارد هر جاي دنيا بريد راحت دسترسي به همه جا هست مکانهاي عممومي بيشتر داراي اينترنت رايگان هستند مثل فرودگاهها

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۲۰:۴۷

دلم براي خودمون که از اينترنت حجمي استفاده ميکنن ميسوزه

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۲۰:۴۸

ما که به آقايون دسترسي نداريم شما لطفا در اولين فرصت ازشون بپرسيد به چه دليل بايد به سمت اينترنت حجمي بريم؟! اينترنت حجمي به نفع کاربران نيست و البته براي مخابرات و شرکت ها سود نجومي داره. علاوه بر اين، اينترنت حجمي کاربران رو با محدوديت شديد روبرو ميکنه. الان هر قسمت از يک سريال با کيفيت مناسب نزديک به يک گيگ هست.. و براي يک سريال چهل قسمتي ميشه چهل گيگ. يا نرم افزارها همگي حجم هاي بالاي چهار و پنج گيگ دارن ، مثلا مجموعه ي ادوبي نزديک به پنجاه گيگ هست. علاوه بر اين سايت هاي اينترنتي هر روز حجيم تر ميشه، يه سايت تفريحي شما پنج صفحه رو که نگاه کنيد 50 مگ استفاده ميشه اين در روز و ماه که ضرب کنيم به يک رقم بزرگ تبديل خواهد شد. حداقل بايد قيمت حجم رو بيارن پائين که براي من به عنوان دانشجو و کاربر مقرون به صرفه باشه که مثلا در ماه صد گيگ حجم بخرم. به قول يکي از دوستان دنيا به سمت سرعت هاي بالا حرکت ميکنه و محدوديت دانلود بي معنا شده ، اينجا بر عکس جيره بندي ميکنن تا سود مخابرات و شرکت ها بالا بره خوب اين به نظرم منصفانه نيست

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۲۱:۵۶

از مسئولين محترم مخابرات سوال دارم که از کدام کشور الگو برداري کردند که به اين نتيجه رسيدند که اينترنت را به صورت حجمي ارائه کنند؟ چرا از تکنولوژي هاي قديمي‌ يا بعضا جديد چيني‌ و غير کارامد استفاده ميکنند و ملت ايران رو از دسترسي‌ به اينترنت بدون دردسر محروم ميکنند؟ در رابطه با بهتر شدن کيفيت اينترنت مخابرات هم بايد عرض کنم که کلا اينترنت ديگه هيچ صفحه‌ای به جز چند تا روزنامه داخلي‌ باز نمي‌کنه!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۶ ۰۰:۱۱

من دو سه‌ هفته است هر سايتي رو مي‌خوام باز کنم هيچي‌ باز نمي‌شه. هر چي‌ گوگل مي‌کنم نميتونم باز کنم. کلا اينترنت مخابرات الان چند تا سايته داخلي‌ بيشتر باز نمي‌کنه.