• شنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94032312538
  • خبرنگار : 71480

ترقی: جناح‌های سیاسی،‌اخلاق و قانون را ملاک رقابت‌ قرار دهند

ترقی: جناح‌های سیاسی،‌اخلاق و قانون را ملاک رقابت‌ قرار دهند

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:‌جناح‌های سیاسی کشور در رقابت‌های انتخاباتی خود اخلاق سیاسی را مبنا قرار داده و نگاه حذفی به رقیب نداشته باشند.

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:‌جناح‌های سیاسی کشور در رقابت‌های انتخاباتی خود اخلاق سیاسی را مبنا قرار داده و نگاه حذفی به رقیب نداشته باشند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با اشاره به در پیش بودن انتخابات سال جاری، با بیان اینکه جناح‌های سیاسی باید رقابت‌ها را بین خود تعریف کنند نه رقابت با نظام ، اظهار کرد: جناح های سیاسی رقابت را باید در ذیل کلیت نظام تعریف کنند.

وی در ادامه افزود:‌ جناح ها همچنین نباید فضا را سیاه و سفید کنند. آن‌ها باید قانون را ملاک قرار داده و به اثبات توانمندی خود بپردازند و سعی کنند مصالح ملی را لحاظ کنند. آن‌ها باید افراد توانمند را برای ورود به مجلس به مردم معرفی کنند تا مجلس را در طراز انقلاب اسلامی ارتقاء دهند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نقش مجریان و ناظران انتخابات در برگزاری انتخاباتی سالم گفت:‌ قانون هیچ مسئولیتی را برای مجریان و ناظران قبل انتخابات قائل نشده است و اکنون وظیفه خاصی ندارند. من معتقدم اگر به دنبال سالم‌سازی فضای انتخابات هستیم باید از هم اکنون رسانه‌ها به دنبال حفظ آرامش در جامعه بوده و فضا را به سمت تخریب پیش نبرند.

این فعال سیاسی همچنین گفت:‌البته نوع جهت گیری و اظهارات مسئولان نیز نسبت به مسأله انتخابات مهم است. ناظران از هم اکنون می توانند سابقه افرادی که احتمال نامزدی آن‌ها در انتخابات وجود دارد را بررسی کنند تا در زمان لازم اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشند. آن‌ها همانطور که در گذشته بی‌طرفی خود را در انتخابات حفظ کردند اکنون نیز باید بی‌طرف باشند البته ما هیچ نگرانی از هیأت‌های اجرایی و نظارتی نداریم.

ترقی همچنین درباره نوع جهت‌گیری دولت در انتخابات گفت:‌تعامل دولت با نمایندگان مجلس و همچنین با نامزدهای احتمالی نباید با جهت‌گیری انتخاباتی باشد. همچنین عناصر تاثیرگذار دولت نباید در مهندسی انتخابات دخالت کرده و نباید سعی کنند از جایگاه خود برای رای‌آوری جناح خود استفاده کنند. دولت در انجام وظایف خود نباید نگاه انتخاباتی داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: تصمیمات و برنامه‌های دولت مثل مذاکرات هسته‌ای، هدفمندی یارانه یا تعیین نرخ قیمت‌ها نباید با هدف انتخاباتی انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha