• سه‌شنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94032614810
  • خبرنگار : 71511

وکیلی: رعایت اخلاق در سیاست تاثیر فرهنگی دارد

وکیلی: رعایت اخلاق در سیاست تاثیر فرهنگی دارد

مدیر مسئول روزنامه ابتکار گفت: در هیچ کجای عالم کسی سرباز در حال مبارزه‌ را به خیانت متهم نمی‌کند. کسی او را به بی‌فرهنگی متهم نمی‌کند بلکه فضایی مهیا می‌کند تا این سرباز در فضای آسوده به دفاع در مقابل حریف بپردازد.

مدیر مسئول روزنامه ابتکار گفت: در هیچ کجای عالم کسی سرباز در حال مبارزه‌ را به خیانت متهم نمی‌کند. کسی او را به بی‌فرهنگی متهم نمی‌کند بلکه فضایی مهیا می‌کند تا این سرباز در فضای آسوده به دفاع در مقابل حریف بپردازد.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: رعایت اخلاقیات در سیاست به جز تاثیر کارکردی تاثیر فرهنگی نیز دارد. در محاوره‌های دینی ما می‌باید فارغ از اینکه طرف مقابل در حوزه نقد چه کسی باشد،‌ حرمتش را نگه داریم. این اصل در آموزه‌های دینی ماست و شخصیت فرد را نشان می‌دهد. بنابراین انتقاد همراه ادب و آداب احترام و رعایت حریم انتقادشونده جزئی از آموزه‌های دینی ماست. نقد کردن فرهنگ‌ منتقد را نشان می‌دهد. اگر منتقد از چارچوب آموزه‌های دینی و فرهنگی عبور کند، بی‌ انصافی را در پیش بگیرد و از عبارات دور از شأن و تهدیدات استفاده کند، نشان می‌دهد آن فرد دچار مشکلات شخصی است.

به گفته وی، بی‌توجهی به بار فرهنگی انتقاد بیشتر از آن که طرف مقابل را آزار دهد،‌شخصیت منتقد را نشان می‌دهد و روشن می‌کند که منتقد به لحاظ فرهنگی در کدام جایگاه قرار دارد.

وکیلی در ادامه افزود: اهمیت این موضوع در خصوص تیم هسته‌ای چند برابر است. تیم هسته‌ای به عنوان سربازانی جان بر کف در خط مقدم هسته‌ای در حال دفاع از منافع ملی کشور هستند. آنها نمایندگان ایران در صحنه دیپلماتیک هستند،‌اینکه این نمایندگان را به جای دلگرمی و افزایش انگیزه با بدترین شکل ممکن محور تاخت و تاز قرار دهیم، اصلا درست نیست و با بازی برد _ برد نیز سازگار نیست. این روش نه با احساس جوانمردی می خواند و نه با اصول حکومت‌داری سازگار است.

مدیر مسئول روزنامه ابتکار در ادامه اظهار کرد: در هیچ کجای عالم کسی سرباز در حال مبارزه‌ را به خیانت متهم نمی‌کند. کسی او را به بی‌فرهنگی متهم نمی‌کند بلکه فضایی مهیا می‌کنند تا این سرباز در فضای آسوده به دفاع در مقابل حریف بپردازد.

وکیلی همچنین گفت: این شکل که در کشور راه افتاده باعث می‌شود تا تیم به جای تذکر به حریف، وقتش را صرف توجیه عملکرد و دفاع از خودشان کنند. این امر به مرور زمان توان این تیم را برای رویارویی نابرابر کم خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha