• سه‌شنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94031910657
  • منبع : نمایندگی سمنان

اجرای پروژه اسلب تراک با اعتباری 200 میلیاردی در راه آهن شمالشرق

اجرای پروژه اسلب تراک با اعتباری 200 میلیاردی در راه آهن شمالشرق

ایسنا/سمنان مدیرکل راه آهن شمالشرق(1) گفت: پروژه اسلب تراک(روسازی بتنی) برای نخستین بار در اداره‌کل راه آهن شمالشرق(1) در خطوط اصلی ایستگاه دامغان به طول 2100 متر آغاز شده و در مدت زمان 120 روز به سرانجام می‌رسد.

مدیرکل راه آهن شمالشرق(1) گفت: پروژه اسلب تراک(روسازی بتنی) برای نخستین بار در اداره‌کل راه آهن شمالشرق(1) در خطوط اصلی ایستگاه دامغان به طول 2100 متر آغاز شده و در مدت زمان 120 روز به سرانجام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان،«حمیددرباغ عنبران» با اعلام این خبر افزود: پروژه اسلب تراک با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و این پروژه در طول اداره‌کل راه آهن شمالشرق(1) و در ایستگاه راه‌آهن دامغان کلید زده شده است.

وی یاد آور شد: انجام این پروژه از دهه‌ی سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل راه آهن شمالشرق(1) همچنین تصریح کرد: پروژه مذکور با هدف افزایش تناژ حمل بار ، سرعت سیر قطارها با تاکید بر افزایش ایمنی تردد وسائط نقلیه ریلی پایه گذاری گردیده وبستر مناسبی در جهت کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری خطوط ریلی خواهد بود .

مدیرکل راه آهن شمالشرق(1) یاد آور شد: اسلب تراک یا روسازی بتنی علیرغم افزایش 1.2 برابری ساخت نسبت به روسازی کلاسیک یا بالاستی یکی از بهترین روش‌های روسازی خط می‌باشد که با توجه به زمان سیر و بار محوری قابل حمل برای راه‌آهن امروزی و پرسرعت در کشورهای مختلف تعریف شده است.

درباغ‌ عنبران با اشاره به مزایای پروژه اسلب تراک اظهار کرد: کاهش هزینه‌ی نگهداری و بازسازی خطوط ریلی در طول مدت زمان بهره‌برداری، افزایش عمر مفید سازه ریلی(service life) با از بین بردن مشکل شکستگی تراورس، امکان افزایش حمل بار محوری و افزایش سرعت سیر قطارها با توجه به عدم برهم خوردن هندسه خط و حذف مشکل صدمه به ریل و چرخها و نهایتاً پیشگیری از سوانح احتمالی در طول مسیر از جمله این مزایا است.

صاحبان کالا و خدمات از تخفیف حمل بار برخوردار می‌شوند

وی هم‌چنین در دیدار با مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود از آمادگی همه جانبه راه آهن شمالشرق(1) برای همکاری‌های گسترده با شرکت فولاد شاهرود در زمینه حمل کالا و خدمات آن شرکت خبر داد و گفت: در همین راستا صاحبان کالا و خدمات می‌توانند از تخفیف حمل بار برخوردار شوند.

مدیرکل راه آهن شمالشرق(1)، جذب حداکثری بار و شناسایی پتانسیل‌های موجود در کشور را از اهداف سند توسعه راه آهن برشمرده و با اشاره به همکاری‌های گسترده راه آهن جمهوری اسلامی ایران در زمینه حمل بار با صاحبان کالا و خدمات از امکان بهره‌مندی شرکت‌ها از تخفیف کرایه حمل بار از محل حق دسترسی راه‌آهن سراسری جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

درباغ‌عنبران با اشاره به ایمنی حداکثری و کاهش هزینه‌ی حمل و نقل ریلی نسبت به حمل جاده‌ای، امکانات ویژه‌ی بارگیری و تخلیه بار با استفاده از نیروهای کارآزموده و مستعد در امور حمل و نقل ریلی را از امتیازات اداره‌کل راه آهن شمالشرق(1) برشمرده و افزود: امکان ایجاد بستر و امکانات مورد نیاز برای عملیات حمل، تخلیه و بارگیری مواد اولیه و یا محصولات شرکت‌ها در سایر ایستگاه‌های تابعه راه آهن شمال شرق کشور و خصوصاً ایستگاه کلاتخوان فراهم شده است. ضمن اینکه راه‌اندازی قطار مستقیم از مبادی تهیه مواد اولیه شرکت فولاد شاهرود به مقصد شاهرود نیز امکانپذیر است.

«سیدمحمد میرحسنی» مدیرعامل شرکت فولاد نیز با اشاره به همکاری‌های پیشین این شرکت با راه‌آهن کشور و جابجایی مواد اولیه از اهواز، یزد و نیشابور به آن شرکت، خواستار استفاده از توان حمل و نقل ریلی شد.

وی استفاده از امکانات راه‌آهن را از اولویت‌های شرکت فولاد برشمرد و خاطرنشان کرد: استفاده از حمل و نقل ریلی در زمینه جابجایی کالا دارای صرفه اقتصادی و منطقی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha