• دوشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94031809855
  • منبع : مطبوعات

رکن‌آبادی مطرح کرد

قانون جنگل یعنی قطعنامه‌های بین‌المللی بر اساس منافع رژیم صهیونیستی

قانون جنگل یعنی قطعنامه‌های بین‌المللی بر اساس منافع رژیم صهیونیستی

سفیر سابق کشورمان در لبنان با اشاره به تلاش امپریالیسم رسانه‌ای جهان برای وارونه جلوه‌دادن حقایق گفت: تا زمانی‌که واژه ترور و تروریسم درست معنا نشوند، طبیعتا هیچ‌گونه دستاوردی برای مردم حق‌طلب کشورهای مختلف جهان حاصل نخواهد شد.

سفیر سابق کشورمان در لبنان با اشاره به تلاش امپریالیسم رسانه‌ای جهان برای وارونه جلوه‌دادن حقایق گفت: تا زمانی‌که واژه ترور و تروریسم درست معنا نشوند، طبیعتا هیچ‌گونه دستاوردی برای مردم حق‌طلب کشورهای مختلف جهان حاصل نخواهد شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) غضنفر رکن‌آبادی درباره بروز پدیده ترور و تروریسم در منطقه بیان کرد: یکی از مسایل بسیار مهم و حائز اهمیتی که هم در صحنه داخلی، هم در صحنه منطقه‌ای و هم در صحنه بین‌المللی به عنوان یک نُرم مورد تاکید جهانیان است، بحث تروریسم است. در این بحث متاسفانه شاهد بودیم که تعریف این واژه بر اساس مصالح و منافع نظام جهانی سلطه صورت گرفته است و معنا و تعریف دقیق، مشخص و شفافی از مساله تروریسم که بتواند به صورت مطلق در همه موارد مورد استفاده قرار بگیرد، به عمل نیامده است.

وی ادامه داد:‌ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز شاهد اتخاذ سیاست‌های دو گانه و یک بام و دوهوای نظام جهانی سلطه و در راس آن ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی هم‌پیمان استراتژیک آن، بودیم که البته این سیاست‌های دو گانه در قبال جمهوری اسلامی ایران و بسیاری از کشورهای جهان اعمال شد.

رکن‌آبادی بیان کرد:‌ این طور نبود که تنها جمهوری اسلامی ایران قربانی سیاست‌های ظالمانه نظام جهانی سلطه باشد بلکه بسیاری از کشورها هم قربانی این سیاست‌ها بودند. امروز می‌بینیم کسانی که از تروریسم و ضرورت مبارزه با آن دم می‌زنند، خودشان از حامیان اصلی تروریسم هستند. به عنوان مثال شاهد حضور جریان‌های تکفیری و تروریستی در منطقه و اقدامات آنها در سوریه، عراق و تا اندازه‌ای در لبنان، به ویژه در یمن و حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی هستیم اما در عین حال استمرار حمایت‌های مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان این رژیم در صحنه جهانی از جریان‌های تکفیری تروریستی را نیز شاهدیم، جریاناتی که یا واقعا تروریست هستند و یا اقدامات‌شان تروریستی تلقی می‌شود و یا اساسا نام‌شان در لیست سیاه گروه‌های تروریستی ثبت شده است. ما هم‌چنان شاهد استمرار این حمایت‌ها هستیم و این کشورها باید پاسخگو باشند.

این کارشناس مسایل خاورمیانه در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور گفت:‌ با توجه به آنچه در منطقه می‌گذرد، برگزاری این کنگره بسیار حائز اهمیت است. از این رو اولا این کنگره باید در جهت تبیین یک تعریف دقیق، جامع، شامل، شفاف و صریح از واژه تروریسم حرکت کند و ثانیا به سیاست‌های دوگانه‌ای که چه در موضوع تروریسم و چه در موضوع حقوق‌بشر، از بدو پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم، اشاره کند.

وی افزود: درواقع اقدامات حمایتی رژیم صهیونیستی، آمریکا و سایر طرف‌های بین‌المللی از تروریسم باید کاملا مشخص و تبیین شود. از نظر کشورهای حامی گروه‌های تروریستی، اقدامات این گروه‌ها، آنجا که بر اساس منافع و مصالح آمریکا و هم‌پیمانانش باشد، تروریستی قلمداد نمی‌شود اما آنجا که اقدامات طرف‌های مقابل برخلاف منافع آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آنها باشد، این اقدامات تروریستی قلمداد می‌شوند؛ به عنوان مثال اقدامات گروه‌های مقاومت در لبنان و فلسطین، علی‌رغم تمامی قواعد شناخته‌شده در حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد مبنی بر مشروع و قانونی‌بودن مقاومت در برابر اشغالگر، از نظر آمریکا و رژیم صهیونیستی تروریستی قلمداد می‌شوند و این گروه‌ها در زمره گروه‌های تروریستی و در لیست سیاه گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرند که این همان سیاست دوگانه و یک بام و دو هوایی است که از طرف رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن مشاهده می‌کنیم.

رکن‌آبادی تصریح کرد: آنچه در این کنگره اهمیت دارد، ارائه تعریف دقیق از تروریسم و اعتراض‌کردن به کشورهایی است که حتی با وجود تعریفی که خود از تروریسم ارائه دادند؛ اما از گروه‌هایی که در این لیست قرار دادند، حمایت می‌کنند به عنوان مثال جبهه النصره یا داعش از سوی خود آنها در لیست گروه‌های تروریستی ثبت شدند، پس چرا مورد حمایت مالی و تسلیحاتی آنها قرار می‌گیرند؟! در این کنگره باید به صورت جدی، صریح و شفاف از آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش سوال شود که دلیل این دوگانگی و نفاق و دورویی چیست؟ چرا از این گروه‌ها که خود شما آنها را تروریست معرفی کردید، حمایت می‌کنید؟ اینها سوالاتی است که برای افکار عمومی جهان قابل فهم نیست و این کنگره می‌تواند نقش مهمی در جهت تبیین واقعیت‌ها و حقایق نیات سوء طرف‌های تاثیرگذار در صحنه بین‌المللی داشته باشد.

وی ادامه داد: ضمن این که بخشی از این کنگره بر تروریسم در داخل جمهوری اسلامی ایران متمرکز است، باید ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم به جهانیان معرفی شود. هم‌چنین باید به طور مشخص و شفاف اعلام شود که اولا مفهوم تروریسم چیست و ثانیا تاکید شود ما خود بزرگترین قربانی تروریسم هستیم چرا که در یک روز نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور ما هر دو باهم به شهادت رسیدند. در یک روز 72 تن از برجسته‌ترین‌های کشور و در راس آنها دکتر بهشتی به شهادت رسیدند و در پی روزهای متوالی ما شاهد به خاک و خون کشیده‌ شدن مردم بیگناه خود توسط گروه‌های تروریستی بودیم. در هشت سال دفاع مقدس شاهد تحمیل جنگی ناجوانمردانه بر جمهوری اسلامی ایران بودیم که بنابر گزارش دبیرکل وقت سازمان ملل متحد طرف اشغالگر عراق بود، عراقی که از حمایت جهانیان و طرف‌های مختلف در صحنه بین‌المللی برخوردار بود و جوانان بسیاری از این مرز و بوم را به شهادت رساند. پاسخ این جنایت‌ها را چه کسی باید بدهد؟

سفیر سابق کشورمان در لبنان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران خود قربانی تروریسم است و به شدت در جهت رویارویی با گروه‌های تروریستی عمل می‌کند اما در دنیای امروز اساسا به نظر می‌رسد که قانون جنگل حاکمیت دارد یعنی قطعنامه‌های بین‌المللی بر اساس منافع و مصالح رژیم صهیونیستی است. اساس یک اصل در دنیا معیار تصمیم‌گیری در مورد تمامی مسایل دنیا است و آن اصل، اصل حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است. روسای جمهور آمریکا هم همگی بر این مساله تاکید داشتند که تامین امنیت رژیم صهیونیستی تامین امنیت آمریکا است و وقتی تامین امنیت رژیم صهیونیستی ملاک و معیار می‌شود، طبیعی است که ما شاهد این ظلم و اجحاف در حق ملل مظلوم جهان بر اقصی نقاط گیتی باشیم.

وی در ادامه درخصوص ضرورت همگرایی کشورهای قربانی ترور با ایران در امر مبارزه با تروریسم تصریح کرد: کشورهای زیادی قربانی تروریسم هستند. البته باید گفت که یک دست صدا ندارد. تشکل‌های مقتضی در صحنه بین‌المللی وجود دارد، از عدم تعهد گرفته تا سازمان همکاری اسلامی تا اتحادیه عرب و خود تشکل سازمان ملل متحد که بایستی در امر مبارزه با تروریسم پیشتاز و حامی کشورهایی که قربانی ترور بوده و قربانی ترور واقع شدند، باشند اما واقعیت این است که در تشکل‌های بین‌المللی شاهد نفوذ و حضور قابل توجه رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن هستیم و معمولا آن تصمیماتی اتخاذ می‌شود و تصمیمات اتخاذ شده‌ای به مرحله اجرا در می‌آید که برخلاف مصالح و منافع رژیم صهیونیستی نباشد و اگر در این راستا باشد، در واقع یا اساسا آن تصمیم درباره آن اتخاذ نمی‌شود و یا اگر تصمیم گرفته شود، به مرحله اجرا در نمی‌آید.

رکن‌آبادی گفت: بنابراین اتحاد کشورهای مختلف جهان با یکدیگر و پیوستن آنها به تشکلی که بتواند همه آنها را منسجم کند، لازم و ضروری است. حضور موثر در کنگره 17 هزار شهید ترور و برگزاری نشست‌های مختلف در مناطق مختلف جهان می‌تواند در جهت کاستن ضربات گروه‌های تروریستی بر ملل مظلوم و بی‌گناه جهان تاثیرگذار باشد. ما شاهدیم که در منطقه تدمر سوریه، داعش در یک روز 400 نفر را اعدام کرد و گروه‌های تکفیری به جنایات مختلفی دست می‌زنند. اگر جامعه بین‌المللی نسبت به رویارویی واقعی و حقیقی با تروریسم تصمیمات جدی اتخاذ می‌کرد و حساسیت نشان می‌داد، وضعیت اینطور نبود که ما الان می‌بینیم.

این دیپلمات کارکشته کشورمان افزود: سکان این موضوع در دست رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن قرار گرفته و طبیعی است تا زمانی‌که این رژیم و هم‌پیمانانش سکان‌دار مساله تروریسم هستند وضعیت دنیا همین چیزی است که ما الان شاهد آن هستیم. کشورها باید همه به تحرک درآیند و با همبستگی با یکدیگر متحد شوند و تنها شعار مبارزه با تروریسم سرندهند بلکه به صورت عملی وارد میدان مبارزه با تروریسم خانمان برانداز شوند؛ در این صورت می‌توانیم امیدوار باشیم که اقدام جدی برای رویارویی با این پدیده صورت می‌گیرد.

مدیرکل اسبق خاورمیانه وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که منظور از انجام اقدامات جدی چیست و آیا با وجود انفعال سازمان ملل انجام اقدامات از سوی کشورها امکان‌پذیر است،‌ گفت: اصل اول تبیین و روشنگری آن چیزی است که امروز در حال رخ دادن است. امروز امپریالیسم رسانه‌ای جهان، در جهت وارونه جلوه دادن حقایق عمل می‌کند. آنها گروه‌های مبارز و مقاوم علیه اشغالگر را تروریسم و تروریست‌ها را به عنوان افراد آزادیخواه معرفی می‌کنند. چنانچه در عراق و سوریه شاهد بودیم، اعلام کردند گروه‌های تکفیری، تروریست نیستند بلکه اینها گروه‌های آزادیخواه و آزادی‌طلب هستند. تا زمانیکه این واژه‌ها این چنین معنا شوند، طبیعتا هیچ‌گونه دستاوردی برای مردم حق طلب کشورهای مختلف جهان حاصل نخواهد شد.

وی ادامه داد:‌ اقدام جدی این است که ابتدا همه کشورها دست به دست یکدیگر بدهند و در جهت رویارویی با تروریسم اقدام کنند چون اساسا کشورهای قربانی تروریسم از صدای رسایی در صحنه جهانی برخوردار نیستند که دنیا صدای آنها را بشنود. رسانه‌های طرف مقابل حامی صهیونیست، صدایش خیلی زودتر و بیشتر از طرف مظلوم به گوش جهانیان می‌رسد. در این ارتباط باید خلاقیت و ابتکار به خرج داد و در جهت تبیین واقعیت‌های موجود تروریسم، همایش‌ها و میزگردهای متعددی در سراسر جهان برگزار شود. خوشبختانه امروز دنیا به شبکه‌های مجازی و اجتماعی مجهز است و باید حداکثر استفاده از این شبکه‌ها را با حضور کارشناسان برجسته این موضوع داشت و از آن برای پاسخگویی به شبهات در این باره استفاده کرد.

رکن‌آبادی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی تصریح کرد: جا دارد تا این نامه به صورت مستمر از سوی رسانه‌های مختلف کار شود تا دنیا بداند نیات حقیقی جمهوری اسلامی ایران چیست؟ تروریسم چیست؟ و چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ و چه اقداماتی برای به انحراف کشاندن جوانان در سراسر جهان انجام می‌شود. اینها مسایلی است که در این کنگره ها باید بحث شود. این بحث‌ها هم نباید پشت درهای بسته باشد بلکه باید به گوش همه جهانیان برسد که نظام جهانی سلطه چگونه در جهت ارتکاب جنایات خودش در حق بشریت از هر وسیله‌ای بیشترین استفاده را می‌برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha