• سه‌شنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 94030503265
  • منبع : جمعیت هلال احمر

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر

حرکت در جمعیت هلال احمر باید خدامحور باشد

حرکت در جمعیت هلال احمر باید خدامحور باشد

نماینده ولی فقیه در هلال احمر تاکید کرد: حرکت در جمعیت هلال احمر باید خدامحور باشد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر تاکید کرد: حرکت در جمعیت هلال احمر باید خدامحور باشد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین معزی در همایش مسوولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان‌ها با گرامی داشتن یاد و خاطره مرحوم حضرت آیت الله غیوری و خدمات بی‌شائبه این سید بزرگوار، به در پیش داشتن سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد و همچنین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اشاره کرد و افزود: در تاریخ تشیع تا به امروز فردی را نداریم که همانند امام خمینی (ره) حرکت اصلاحی، ایجاد نهضت و نظام‌سازی و همچنین پدید آوردن حکومت اسلامی در تاریخ زندگی او وجود داشته باشد.

معزی خاطر نشان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب “مدظه العالی” در هیچ کجای جهان، نام نقلاب اسلامی بدون نام امام خمینی (ره) وجود نخواهد داشت و به طور حتم این دو واژه تا ابدیت همراه هم خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مهم ترین اقدام جمعیت هلال احمر، آرامش بخشیدن به دردها و آلام مردم است، افزود: این آرامش بخشیدن از کمترین اقدام یعنی راهنمایی مسافران گرفته تا بزرگ‌ترین خدمات در بلایای طبیعی، نمود پیدا می‌کند.

معزی، اظهار داشت: نمونه این آرامش بخشیدن را در اعزام کشتی نجات به سمت مردم یمن می‌توان مشاهده کرد که جمعیت هلال احمر به عنوان پرچمدار کمک به مردم مظلوم این کشور دست به کار شد و با رنج بسیار توانست نخستین محموله کمک‌های مردمی را به سوی مردم ستمدیده کشور یمن ارسال کند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، خطاب به مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان‌ها، بر لزوم مسئولیت پذیری در این جمعیت مردم نهاد اشاره کرد و افزود: مشخص ترین صفت بارز انسان درمکتب اسلام، مسئولیت پذیری است. بنابراین نمی توانیم در جایی که درد و رنج بر جامعه وجود دارد و ما می توانیم قسمتی از آن را کاهش بدهیم، ساکت بنشینیم.

وی خاطر نشان کرد: این مسئولیت حتی در برابر زمین و حیوانات نیز صدق می کند و در واقع به نوعی امانت الهی به حساب می آید و با خدمت‌گذاری خالصانه و بی منت عینیت می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بر لزوم توجه به اقدامات فرهنگی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بخش مهمی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه نمایندگی ولی فقیه در حوزه فرهنگی صورت گرفته است و در این راستا به خوب می‌توانیم ارتباط دین، فرهنگ، معنویت و تلاش و کوشش برای نجات انسان‌ها را در محدوده فعالیت‌ها مشاهده کنیم.

معزی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص چابک سازی، تصریح کرد: جامعه کارمندی باید چابک باشد و به دور از هرگونه رخوت، فعالیت‌ها را پیش برد که جامه عمل پوشاندن به این امر تا قسمتی با تقویت دیدگاه‌های معنوی حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه قسمت مهمی از فعالیت های حوزه نمایندگی ولی فقیه در بخش نظارت انجام می پذیرد، افزود: همراهی و صمیمیت با مدیران باعث می شود تا با رفاقت و همدلی در این بخش فعالیت پر ثمر داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در ادامه از انتشار مجله ای تحت عنوان "مهر و ماه" در حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خبر داد و افزود: انشالله نخستین شماره این نشریه در ماه مبارک رمضان به چاپ خواهد رسید.

وی همچنین به راه اندازی سایت ویژه حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: این سایت نیز در آینده نزدیک و با همراهی نمایندگان دفاتر ولی فقیه جمعیت در استان ها آغاز به کار خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر از برگزاری همایشی در خصوص فرهنگ نماز خبر داد و افزود: این همایش با هدف گسترش تبلیغ فرهنگ نماز در جمعیت هلال احمر و با همکاری موسسه علمی کاربردی هلال ایران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی به ادامه یافتن مسابقات قرآنی در سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد: تا پایان سال نیز کنفرانس علمی در خصوص اخلاق امدادگری با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و موسسه علمی کاربردی هلال ایران به مرحله برگزاری خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، اظهار داشت: حرکت در جمعیت هلال احمر باید خدامحور باشد و در تمامی شئون با تقوا الهی و معرفت اندوزی اقدامات را پیش بریم.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، معزی بر لزوم ارتقای سطح کارمندان تاکید کرد و بیان داشت: بخشی از این ارتقاء در بخش های معرفتی، دینی، اخلاقی و انسانی بر عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: قدرت و قوت فعالان در حوزه نمایندگی ولی فقیه باید در علم و تقوا باشد و روز به روز در این دو مقوله پیشرفت داشته باشیم. باید با رعایت صداقت، سلامت، امانتداری و پاکیزگی از گناه، در تقواپیشگی، آخرت اندیشی و عاقبت گرایی وظایف خطیر خود را به انجام رسانیم. فعالیت روحانیت در دو شاخصه تقوا و علم است که باید روز به روز بر این دو گنجینه بیفزاییم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha