• دوشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94030402195
  • خبرنگار : 71473

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران تشریح کرد

اثرات تک نرخی شدن بنزین بر بخش صنعت

اثرات تک نرخی شدن بنزین بر بخش صنعت

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران ضمن ارزیابی مثبت از تک نرخی شدن بنزین گفت: آزاد شدن نرخ بنزین در قیمت محصولات صنعتی تغییر خاصی ایجاد نمی‌کند و فقط تغییر قیمت گازوئیل اثر جزئی بر بخش حمل و نقل خواهد داشت.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران ضمن ارزیابی مثبت از تک نرخی شدن بنزین گفت: آزاد شدن نرخ بنزین در قیمت محصولات صنعتی تغییر خاصی ایجاد نمی‌کند و فقط تغییر قیمت گازوئیل اثر جزئی بر بخش حمل و نقل خواهد داشت.

پدرام سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، دربارهتک نرخی شدن بنزین و اثرات آن در بخش‌های مختلف اقتصادی گفت: نباید حرکت به سوی کم کردن یارانه و اهداف قانون هدفمندسازی را متوقف کرد.

وی ضمن تایید این اقدام دولت برای تک نرخی شدن بنزین ادامه داد: با تمرکز روی تک نرخی کردن بنزین، گام اصولی برداشته شد چون این اقدام در شرایط فعلی در هزینه‌های تولید و همچنین بخش حمل و نقل اثر قابل توجهی نخواهد داشت.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: تک نرخی شدن بنزین در قیمت محصولات صنایع تغییر خاصی ایجاد نخواهد کرد. فقط تغییر قیمت گازوئیل می‌تواند اثر جزئی داشته باشد، چرا که تاثیر گازوئیل در بخش حمل و نقل چندان زیاد نیست و تغییر رخ داده حدود دو - سه درصد بر نرخ تمام شده بار تاثیرگذار خواهد بود.

سلطانی درباره تاثیرات اجتماعی این اتفاق نیز اظهار کرد: این مسیری است که مجبور هستیم آن را طی کنیم. به هر حال تک نرخی شدن بنزین هزینه‌های کسانی که از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند را افزایش می دهد اما برای اقشار ضعیف تر که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند تاثیر چندانی نخواهد داشت.

وی معتقد است: به موازات تغییر قیمت حامل‌های انرژی، زیر ساخت های حمل و نقل نیز باید تقویت شود و همزمان با حذف یارانه بنزین، توسعه خطوط مترو و قطار زیرزمینی، گاز سوز کردن تاکسی‌ها و اقداماتی از این دست باید دنبال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۱۳:۱۵

اين وعده ها تا حالا که وعده سرخرمن بوده، شما را بخدا بفکر ما جوانان که بيکار هستيم و اندک سرمايه خود را در بورس گذاشتيم و 50درصد ضرر در همين سهام شرکتهاي صنعتي متحمل شده ايم، باشيد ما چه گناهي کرده ايم که بايد همش ضرر بدهيم من شما را بخدا قسم دادم ولي باور کنيد در بورس آنقدر خانه خراب شدم که ديگر حال رواني بدي دارم که اين ضرر مالي که به روانم آسيب بدي رسانده حتي باعث ثصميم به جدا شدن از همسرم شده، لطفاٌ وضعيت ما را بگوش مسوولان برسانيد. ممنون مي شوم

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۱۳:۳۱

به هرحال براي بالابردن بهره وري بايد به سمت واقعي شدن قيمتها و ازادسازي قيمتها حرکت کرد.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۱:۳۸

تاثير نداره فقط با اعلام اين خبر اجناسي که امروز مي خواستيم بخريم گفتن قيمتا رو بالا بردن و برامون با قيمت بالاتر گداشتن حالا ما بخريم بايد چند به مشتري بفروشيم .....!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۱۸:۲۸

به نظر من تک نرخي شدن بنزين کار کاملا اشتباهي است. چون اينکار بجاي اينکه موجب کاهش مصرف بنزين شود برعکس انگيزه مردم در صرفه جويي در مصرف سوخت رو کاهش مي دهد.به نظر من به جاي اينکه بنزين تک نرخي شود مي بايست قيمت بنزين ازاد افزايش يابد و سهميه نيز يک مقدار بيشتر شود . از طرفي وسايل عمومي بايد از بنزين ارزانتري برخوردار باشند تا اين کار از گران شدن کرايه حمل و نقل عمومي جلوگيري کند .