• چهارشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94023017844
  • خبرنگار : 71516

در پی سقوط رمادی به دست داعش؛

درخواست رئیس پارلمان عراق برای عزل فوری فرماندهان ارتش

درخواست رئیس پارلمان عراق برای عزل فوری فرماندهان ارتش

به دنبال سقوط شهر رمادی به دست داعش، رئیس پارلمان عراق از دولت خواست تا روند عزل فرماندهان ارتش که در ماموریت خود شکست خورده‌اند را سرعت ببخشد.

به دنبال سقوط شهر رمادی به دست داعش، رئیس پارلمان عراق از دولت خواست تا روند عزل فرماندهان ارتش که در ماموریت خود شکست خورده‌اند را سرعت ببخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق از حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق خواست تا در تغییر فرماندهان امنیتی که در جنگ رمادی شکست خورده و باعث سقوط این شهر به دست داعش شدند تعلل نورزیده و هرچه سریعتر آن‌ها را برکنار کند.

وی بر لزوم احترام به قوانین ویژه پارلمان درباره ورود آوارگان به بغداد با در نظر گرفتن اقدامات لازم جهت کنترل اوضاع امنیتی تاکید کرد.

اخیرا شهر رمادی، مرکز استان الانبار، بزرگترین استان عراق به دست داعش سقوط کرد.

به گفته برخی منابع العبادی از زمانی که پست نخست وزیری را در اختیار گرفت و به دنبال حمله داعش به شمال و غرب عراق ده‌ها تن از فرماندهان ارتش و دستگاه‌های امنیتی را برکنار کرده است.

سیطره داعش بر شهر رمادی ضربه شدیدی به ائتلاف ضد داعش نیز محسوب می‌شود. طوری که اخیرا وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به سقوط رمادی اعتراف کرد و مجبور شد تا حضور شبه نظامیان شیعه (نیروهای مردمی) را در جنگ آزادسای رمادی بپذیرد. پیشتر آمریکا با شرکت در عملیات‌هایی که نیروهای شیعه در آن حضور داشته باشند مخالفت می‌کرد.

در حال حاضر نیروهای عراقی عملیاتی را در برخی محورها برای بازپس گیری شهر رمادی آغاز کرده‌اند و به گفته مسئولان محلی استان الانبار هنوز 30 درصد رمادی در کنترل نیروهای عراقی است.

به دنبال سقوط شهر رمادی بیش از 25 هزار تن از این شهر فرار کرده و بیشتر آن‌ها به سمت بغداد رفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha