• دوشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94022816677
  • خبرنگار : 71430

ارتش عراق و نیروهای داوطلب شیعه برای بازپس‌گیری رمادی موضع گرفتند

ارتش عراق و نیروهای داوطلب شیعه برای بازپس‌گیری رمادی موضع گرفتند

ارتش عراق تعدادی زیادی از ادوات نظامی خود را به پایگاه "حبانیه" در نزدیکی رمادی فرستاده است و با پیوستن تعداد زیادی از نیروهای مردمی برای آغاز عملیات آزادسازی این شهر آماده می‌شود.

ارتش عراق تعدادی زیادی از ادوات نظامی خود را به پایگاه "حبانیه" در نزدیکی رمادی فرستاده است و با پیوستن تعداد زیادی از نیروهای مردمی برای آغاز عملیات آزادسازی این شهر آماده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از اسکای نیوز عربی، ظهر امروز بیش از 200 دستگاه تانک و خودروی زرهی ارتش به همراه صدها تن از نیروهای عراقی از جمله لشکر طلایی عراق (گارد مبارزه با تروریسم) وارد پایگاه نظامی حبانیه در نزدیکی رمادی شدند تا برای بازپسگیری این شهر که به دست تروریست‌های داعش افتاده، منتظر دستور آغاز عملیات باشند.

صدها تن از نیروهای داوطلب مردمی شیعه نیز که با فراخوان حیدر العبادی، نخست وزیر عراق برای این نبرد آماده شده‌اند خود را به این پایگاه رسانده‌اند.

استاندار الانبار نیز اعلام کرده بیش از هزار تن از نیروهای عشایری این استان به سلاح و تجهیرات نظامی مجهز شده‌اند تا در کنار نیروهای ارتش و شبه نظامیان داوطلب شیعه مشارکت کنند.

منابع سیاسی در عراق می‌گویند نخست وزیری این کشور موافقت شیوخ عشایر الانبار را برای مشارک شبه نظامیان شیعه برای عملیات بازپسگیری این استان به دست آورده است.

عشایر الانبار که عمدتا سنی هستند با هرگونه مشارکت نیروهای مردمی شیعه در عملیات بازپسگیری این استان مخالفت می‌کردند و دلیل آنها برخی قانون شکنی‌ها در جریان آزاد سازی استان صلاح الدین بود.

ائتلاف آمریکا نیز تاکنون چند حمله هوایی را علیه نیروهای داعش در رمادی انجام داده است.

تصرف رمادی توسط داعش مهمترین دستاورد این گروه پس از حضور در مناطق شمالی عراق و تصرف چند شهر از جمله موصل بوده است.

نیروهای شیعه پیش‌تر در بازپس گیری شهر تکریت، زادگاه صدام از نیروهای داعش نقش کلیدی داشتند.

رمادی، مرکز استان الانبار، بزرگترین استان عراق است و در ۱۱۰ کیلومتری غرب بغداد قرار دارد. از زمان سقوط صدام، این شهر یکی از پایگاه‌های شورشیان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha