• سه‌شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 94022212786
  • خبرنگار : 71474

ماجرای واردات بویینگ737 پیر به کجا رسید؟

ماجرای واردات بویینگ737 پیر به کجا رسید؟

در شرایطی که وزارت راه و شهرسازی در قالب دستورالعملی رسمی وارد کردن هواپیماهای مسافربری با عمر بیشتر از 15 سال را ممنوع کرده، چندی قبل شایعه‌ای مطرح شد که حکایت از نقض این مصوبه دارد.

در شرایطی که وزارت راه و شهرسازی در قالب دستورالعملی رسمی وارد کردن هواپیماهای مسافربری با عمر بیشتر از 15 سال را ممنوع کرده، چندی قبل شایعه‌ای مطرح شد که حکایت از نقض این مصوبه دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، این صحبت‌ها که رفته رفته رنگ واقعیت به خود گرفت از ورود سه فروند هواپیمای مسافربری بویینگ 737 به ایران حکایت داشت. هواپیماهایی که عمرشان بیشتر از 25 سال تخمین زده شده و در تلاشند تا با دریافت مجوزهای لازم به ناوگان هوایی ایران اضافه شوند.

هرچند هیچ ایرلاینی مسولیت واردات این سه فروند هواپیما را بر عهده نگرفت و البته سازمان هواپیمایی نیز صدور مجوزی برای آنها را تایید نکرد اما منابع آگاه، خبر ورود آنها را تایید کردند. هرچند ظاهرا هنوز برنامه‌ای برای پرواز آنها در نظر گرفته نشده است.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تایید ورود این سه فروند بویینگ به ایران به ایسنا گفت: از زمانی که دستورالعمل جدید وزارت راه مبنی بر ممنوعیت ورود هواپیماهای با سن بیشتر از 15 سال اجرایی شده هیچ پرونده‌ای خلاف آن در دستور کار قرار نگرفته است.

حبیبی اضافه کرد: با توجه به اینکه ورود هواپیماهای جدید به ایران کاری بعضا طولانی مدت است بعضی از شرکت‌ها قبل از اجرای این دستورالعمل اقدامات خود را برای وارد کردن هواپیماهای جدید آغاز کرده اند و بعضی از انها به تازگی جواب داده است.

وی با بیان اینکه این سه فروند بویینگ نیز شامل همین قضیه می‌شوند اظهار کرد: این هواپیماها که به تازگی وارد ایران شده اند هیچ مجوزی برای پرواز دریافت نکرده اند و فعلا متوقف اند.

حبیبی تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به قوانین موجود امکان پرواز آنها فراهم نشود و به احتمال قوی ایرلاینی که اختیار استفاده از آنها را دارد از قطعات آنها برای تجهیز ناوگان استفاده خواهد کرد.

هرچند هنوز ایرلاینی که اقدام به خرید این هواپیماها کرده مشخص نیست اما شاید استفاده از هواپیماهایی با عمر بیش از 25 سال چندان منطقی نباشد. با وجود اینکه استفاده از قطعات آنها نیز می‌تواند راهی مناسب برای فرار از انتقادات باشد اما مشخص نیست هواپیماهایی که به اندازه ربع قرن عمر دارند تا چه حد قطعات قابل استفاده خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha