• دوشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94021407765
  • خبرنگار : 71463

«امیرکبیر» شاهدحاشیه‌های یک سخنرانی

«امیرکبیر» شاهدحاشیه‌های یک سخنرانی

تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه صنعتی امیر کبیر روز دوشنبه با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز متفاوتی را تجربه کرد.

تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه صنعتی امیر کبیر روز دوشنبه با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز متفاوتی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در حالی که آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه امیرکبیر در حال سخنرانی برای اساتید این دانشگاه به مناسبت روز استاد بود، دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در بیرون این تالار دست به برگزاری تجمع زدند.

در این تجمع دانشجویان به دو گروه تقسیم شدند؛ عده‌ای به طرفداری از هاشمی و تعدادی به مخالفت با او.

از سویی بعضی از دانشجویان از پیام روشن خود برای آزادی برخی زندانیان صحبت می‌کردند واز طرفی تعداد دیگری از دانشجویان خواهان اعدام همان زندانیان بودند.

شعارهایی مثل «دلواپس، اسراییل پیوندتان مبارک»، «پلی تکنیک زنده است»، «یا حسین(ع)» ، «بسیجی واقعی همت بود و باکری»، «هزار روز گذشته ...». از سوی گروهی از دانشجویان داده می‌شود و از طرفی شعارهای «نماد اشرافیت منکر رای ملت»، «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا» و ... از طرف طیف دیگری از دانشجویان شنیده می‌شد.

همچنین تعدادی از دانشجویان که به اتهامات و دادگاه مهدی هاشمی اعتراض داشتند ، در پلاکاردهای خود از هاشمی خواستند که به باغ پسته خود بازگردد! اشاره به قرارداد کرسنت از دیگر دست نوشته‌های دانشجویان بود.

از طرفی تعداد دیگری از دانشجویان با تشکیل دادن یک حلقه انسانی شعر یار دبستانی را می‌خواندند.

به گزارش ایسنا، سخنرانی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حواشی واتفاقاتی در خیابان اصلی داخل دانشگاه امیرکبیر همراه بود و دانشجویان شعارهایی له یا علیه هاشمی سر می‌دادند.

«دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، «دانشگاه را جولانگاه فتنه نکنید»، «دانشگاه جای استوانه فتنه نیست» و ... از دیگر شعارهایی بود که در این تجمع سرداده شد.

در حالی که دانشجویان منتظر خروج هاشمی از سالن سخنرانی بودند نماینده بسیج دانشجویی در صحبت‌های خود از هاشمی خواست که مرزبندی خود را در قبال فتنه همچنین موضع‌گیری‌اش در مورد پرونده مهدی هاشمی را روشن کند.

این صحبت‌ها با واکنش گروه مقابل مواجه شد و لحظاتی با متشنج شدن جو دانشگاه درگیری‌هایی بین طرفین بوجود آمد.

بعد از پایان سخنرانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با خواندن شعر یار دبستانی و فرستادن صلوات منتظر خروج اکبر هاشمی رفسنجانی از سالن سخنرانی بودند، لذا زمانی که اتومبیل‌های همراهان هاشمی در حال خروج از دانشگاه بودند، دانشجویان به گمان این که هاشمی در یکی از این اتومبیل‌هاست با دادن شعارهای درود بر هاشمی یا مرگ بر فتنه‌گر موافقت و مخالفت خود را با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه ابراز کردند. این در حالی بود که هاشمی پیش از این از درب دیگر دانشگاه خارج شده بود.

پس از خروج اتومبیل‌های همراهان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گروه مخالف او در کنار معاون ریاست دانشگاه جمع شده و به حضور هاشمی در دانشگاه خود اعتراض کردند. و گروه موافقان نیز با حرکت به سمت سردر دانشگاه و خواندن سرود یار دبستانی به تجمع خود پایان دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۴:۴۲

آقاي هاشمي يار انقلاب، امام و رهبري هستند

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۹:۳۱

برخی گروه ها جز خود هيچکسي را نمي پذيرند

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۲۳:۵۴

نبايد به بزرگان انقلاب توهين کرد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۰۲:۱۲

ذرود بر هاشمي