تیمی از دانشمندان بخش سلامت عمومی مرکز علوم بهداشت تگزاس دریافتند، دانشآموزانی که پشت میزهای ایستاده در کلاس درس حضور دارند، در مقایسه با دانشآموزان نشسته توجه بیشتری به کلاس درس دارند.
به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، بر اساس یافتههای بدستآمده، دانشآموزانی که در کلاس درس سر پا هستند، 12 درصد بازدهی بیشتری دارند و این میزان معادل هفت دقیقه بیشتر در هر یک ساعت آموزش است.
در این پژوهش، 300 کودک در مقاطع دوم تا چهارم برای مدت یک سال تحصیلی مورد بررسی قرار گرفتند. پژوهشگران میزان شرکت دانشآموزان در مسئولیتهای اجباری مانند پاسخدادن به سوالها، بالابردن دست یا شرکت فعالانه در بحث و همچنین رفتارهای غیراجباری مانند صحبتکردن در خارج از نوبت آنها را ارزیابی کردند.
میزهای ایستاده، میزهایی هستند که چهارپایهای در کنار آنهاست و دانشآموزان را قادر میسازند در طول درس بنشینند یا بایستند.
مطالعات پیشین نشان داده بودند که این میزها میتوانند چاقی را کاهش دهند، زیرا دانشآموزانی که پشت میزهای ایستاده هستند، 15 درصد کالری بیشتری را در مقایسه با میزهای معمولی میسوزانند.
مطالعه آخر این دانشمندان به ویژه برای بررسی میزان اثر این میزها بر شرکت دانشآموزان در کلاس طراحی شده بود.
بر اساس نتایج بدست آمده، میزهای ایستاده مشکلات رفتاری مختلکننده را کاهش داده و توجه دانشآموزان را افزایش میدهد؛ میزها این کار را برای تکمیلکردن مسئولیتهای تحصیلی مانند ایستان انجام میدهند که تکرار کار نشسته را میشکنند.
دانشمندان معتقدند استفاده از میزهای ایستاده در کلاسهای درس میتواند همزمان با چاقی کودکان و عملکرد تحصیلی آنها سر و کار داشته باشد.
جزئیات این تحقیق در مجله Health Promotion and Education منتشر شد.
انتهای پیام
نظرات