• شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94021206455
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

یک فعال دانشجویی :‌

پیگیری "پول‌های کثیف" حرکتی مثبت و فراجناحی است

پیگیری "پول‌های کثیف" حرکتی مثبت و فراجناحی است

قائم مقام انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد معتقد است لازمه جلوگیری از پول کثیف، داشتن یک نظام مالی شفاف هست.

قائم مقام انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد معتقد است لازمه جلوگیری از پول کثیف، داشتن یک نظام مالی شفاف هست.

محمد صابریان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، اظهار کرد: متاسفانه در کشور یک نظام مالی شفاف وجود ندارد و این نظام مالی دارای ابهامات خیلی زیادی است.

وی افزود: بحث‌هایی که هر چند وقت اتفاق می‌افتد نشان می‌دهد که نظام مالیاتی ما شفاف نیست و دولت که نمی‌داند حتی در کوچکترین چیزی که هرسال با آن مواجهیم در بحث مالیات‌ها از چه کسی چقدر مالیات بگیرد، پس نمی‌تواند در مبارزه با پول کثیف هم موفقیتی داشته باشد.

قائم مقام انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی با اشاره به اینکه لازمه اقتصاد درست و خوب داشتن شفافیت مالی است، گفت: متاسفانه در کشور نه شفافیت مالی درستی داریم و نه بانک اطلاعی درستی از میزان درآمدها وجود دارد؛ به همین دلیل در همه جا اقتصاد ما به مشکل بر می‌خورد.

وی ادامه داد: دولت باید بدون ترس و با شجاعت بر حساب‌های بانکی و مبادلات بانکی مثل کشورهای پیشرفته دنیا نظارت داشته باشد تا طرف مقابل مجبور به پاسخگویی در مقابل پولی که وارد یا از حسابش خارج می‌شود، بشود؛ اینها می‌تواند این معظلات را برطرف و از به وجود آمدن پول‌های کثیف جلوگیری کند.

صابریان با اشاره به سخنان وزیر کشور در مورد پول‌های کثیف تصریح کرد: در اینکه آیا پول‌های کثیف در انتخابات گذشته نقشی بازی کرده یا نه نمی‌توان نظری داد، اما وقتی وزیر کشور از این مسئله صحبت می‌کند و می‌گوید ما اسنادی داریم در این مورد باید از خود ایشان پرسید، ولی اگر ادعایی صورت گرفته احتمالا سندی هم بوده و بعید است وزیر کشور بدون مدرک این مسله را مطرح کرده باشد.

قائم مقام انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی با بیان اینکه یکی از قدم‌ها و اصول اصلی در بحث شفافیت مالی بخش رسانه‌هاست، اضافه کرد: اگر رسانه‌ها بتوانند این مسائل را منتشر کنند می‌توانند در این موضوع تاثیرگذار باشند.

صابریان گفت: طبیعتا در ماه‌های منتهی به انتخابات باید تدابیری برای برگزاری انتخابات اتخاذ شود که یکی از این تدابیر بحث پول‌های کثیف است؛ لازم است که بر روی این موضوع نظارت شود و این مسله برخلاف کسانی است که می‌خواهند قضیه را جناحی ببینند، پیگیری موضوع‌ پول‌های کثیف یک حرکت مثبت فراجناحی است؛ مهم نیست این پول به کدام جناح تزریق شود، مهم این است که چنین قضیه‌ای وجود دارد.

وی نقش دولت و نهادهای نظارتی را در جلوگیری از ورود پول‌های کثیف در عرصه انتخابات بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: نقش شورای نگهبان در این مسئله بسیار مهم است تا از ورود این پول‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha