• پنجشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94012710600

هشدار سازمان ملل درباره بحران گرسنگی در یمن

هشدار سازمان ملل درباره بحران گرسنگی در یمن

سخنگوی بان کی مون اعلام کرد که آژانس‌های کمک‌رسانی سازمان ملل اعلام کرده‌اند که حدود 11 میلیون تن در یمن به علت بحرا‌ن‌های کنونی در این کشور با مشکل امنیت غذایی مواجه هستند.

سخنگوی بان کی مون اعلام کرد که آژانس‌های کمک‌رسانی سازمان ملل اعلام کرده‌اند که حدود 11 میلیون تن در یمن به علت بحرا‌ن‌های کنونی در این کشور با مشکل امنیت غذایی مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گفت که سازمان غذا و کشاورزی (فائو) اعلام کرده که حدود 10.6 میلیون تن در یمن با مشکل امنیت غذایی مواجه هستند که 4.8 میلیون تن از آنان در شرایط «اضطراری» هستند و از کمبود مواد غذایی شدید، سوءتغذیه شدید و نابودی چارپایان رنج می‌برند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که دفتر سازمان ملل درخصوص هماهنگی برای امور بشردوستانه اعلام کرده است که درگیری‌های کنونی نیازهای انسانی میلیون‌ها تن را به شدت افزایش داده است.

وی تاکید کرد: تعلیق پروژه‌های تجاری به یمن همچنان دسترسی کارکنان امور بشردوستانه بین‌المللی را در داخل و خارج از یمن محدود می‌کند. عملیات در بنادر دریاها نیز دچار محدودیت‌هایی شده است. درگیری‌های مسلحانه در جنوب یمن نیز تحویل محموله‌ها به مناطق نیازمند را دچار مشکلات فراوان کرده است.

به رغم این چالش‌ها دومین هواپیمای حامل کمک‌های ضروری کودکان سازمان ملل روز سه‌شنبه وارد صنعاء شد. این هواپیما حامل 76 هزار تن آنتی‌بیوتیک، باند، سرنگ و سرم بوده است.

یونیسف هشدار داده است که بحران غذا و سوخت در یمن شدت یافته است زیرا کشتی‌های حامل سوخت و گندم نمی‌توانند وارد بندر حدیده در غرب یمن شوند.

سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده است که تاکنون 730 تن کشته و حدود 2760 تن در یمن زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha