• پنجشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94012710575

با استقبال از قطعنامه اخیر شورای امنیت؛

خالد بحاح: حوثی‌ها جزو ملت یمن هستند

خالد بحاح: حوثی‌ها جزو ملت یمن هستند

معاون رئیس‌جمهور مستعفی یمن طی نشستی امروز (پنجشنه) اعلام کرد: آماده‌ایم تا برای حفظ امنیت یمن و برآورد کردن خواسته‌های طرفین به مسوولیت و وظیفه ملی خود عمل کنیم.

معاون رئیس‌جمهور مستعفی یمن طی نشستی امروز (پنجشنه) اعلام کرد: آماده‌ایم تا برای حفظ امنیت یمن و برآورد کردن خواسته‌های طرفین به مسوولیت و وظیفه ملی خود عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، خالد بحاح، معاون رئیس‌جمهور مستعفی یمن طی سخنانی اظهار کرد: برای برآورد کردن خواسته‌های طرفین و فراهم کردن کمک‌های لازم برای یمن نیازمند مداخله فوری منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ طرح رسمی برای پایان بحران کشور مطرح نشده و ما باید برای حل اساسی بحران کشور بر سر میز مذاکره بیاییم و حوثی‌ها نیز باید تمام بندهای قطعنامه شورای امنیت و دستورات بین‌المللی را اجرا کنند.

خالد بحاح افزود: بدون توقف خشونت‌ها نمی‌توانیم هیچ طرحی را عملی کنیم و از تمام نیروهای مسلح می‌خواهیم که از مشروعیت یمن حمایت کنند.

وی اظهار داشت: بازگشت هادی به قدرت با ثبات اوضاع امنیتی کشور مرتبط است و قول می‌دهیم که اوضاع معیشتی یمن طی روزهای آتی بهتر خواهد شد. ما در حال پرداخت بهای اقدامات برخی افراد و قبایلی هستیم که عرق ملی ندارند و می‌خواهیم که هرچه سریعتر جنگ در کشورمان به پایان برسد.

خالد بحاح در ادامه اعلام کرد: که حوثی ها جزئی از جامعه و ملت یمن هستند و نمی توان حضور آن ها در کشور را نادیده گرفت. ما همچنین نباید جمال بن عمر را به خاطر شکستش در به نتیجه نرسیدن مذاکرات کشور سرزنش کنیم.

وی افزود :قرار است کمیته فوری را به منظور ارائه کمک های بشردوستانه و ضروری به تمام مناطق یمن تشکیل دهیم.

بحاح گفت: هیچ طرف تندرو و افراط گرایی در آینده یمن جای ندارد و می خواهیم که هر چه سریعتر امنیت و ثبات به کشورمان بازگردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha