• یکشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94012307907
  • منبع : نمایندگی سمنان

افزایش 257 درصدی کشفیات سوخت در استان سمنان

افزایش 257 درصدی کشفیات سوخت در استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس دبیرخانه‌ی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان از افزایش 257 درصدی میزان کشفیات سوخت قاچاق در این استان طی سال 93 خبر داد.

رئیس دبیرخانه‌ی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان از افزایش 257 درصدی میزان کشفیات سوخت قاچاق در این استان طی سال 93 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان، «سیدعلیرضا هاشمی» در نشست کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز تأثیرات مخرب و زیادی بر اقتصاد کشور دارد.

وی با اشاره به افزایش 257 درصدی میزان کشفیات سوخت قاچاق در این استان طی سال 93 تصریح کرد: هم‌چنین در این بازه‌ی زمانی کشفیات داروی قاچاق 1200 درصد افزایش داشته که حکایت از مبارزه‌ی جدی‌تر با این معضل در استان سمنان است.

این عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان با ارائه‌ی آمار فعالیت این کمیسیون در سال 1393، اظهار کرد: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در استان سمنان طی سال گذشته در مجموع 68 میلیارد ریال بوده است.

ممنوعیت خرید کالای خارجی در ادارات سمنان در صورت وجود کالای داخلی مشابه

هم‌چنین «محمد وکیلی» استاندار سمنان گفت: با وجود نمونه کالاهای تولید داخل کشور، ادارات و ارگان‌های دولتی حق خرید کالاهای خارجی را ندارند.

وی افزود: باید تبلیغات مناسبی از کالاهای تولید داخل کشور انجام شود تا رغبت مردم به خرید آن افزایش یابد.

وکیلی بر افزایش کیفیت تولید کالاهای داخلی با نظارت بیشتر دستگاه‌های مرتبط تأکید و خاطرنشان کرد: فوائد استفاده از کالای داخلی و مضرات کالای قاچاق باید برای افکار عمومی تبیین شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان از وجود قوانین متعدد و متفاوت در دستگاه‌های اجرایی برای مبارزه با قاچاق کالا انتقاد کرد و از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور خواست دستورات یکپارچه‌ای در این زمینه صادر شود.

وکیلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یکی از راهکارهای رونق اقتصادی در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور، برطرف کردن بیکاری، رونق تولید داخلی و حل مشکلات اقتصادی را به همراه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha