مدیرکل دفترآموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه در سال تحصیلی جاری تاکید ویژه ما بر توسعه مراکز پیش دبستانی در مناطق با ضریب محرومیت 9 بود که محرومترین نقاط کشور محسوب میشوند عنوان کرد: امیدواریم در سال تحصیلی پیش رو سایر مناطق با ضریب محرومیت پایینتر را هم تحت حمایت قرار دهیم.
رخساره فضلی در گفتوگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره برنامه وزارت آموزش و پرورش برای توسعه مراکز پیش دبستانی در کشور اظهار کرد: در سال گذشته خوشبختانه تجربه موفقی داشتیم و از آنچه پیش بینی کرده بودیم، جلوتر حرکت کردیم.
وی افزود: وقتی هم اندیشی ایجاد و بر اساس باورهای ملی و مذهبی خود حرکت میکنیم، مسیر هموار میشود. امیدواریم سال تحصیلی آینده این کار را با نظام جدیتری پیگیری کنیم.
مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه در سال تحصیلی جاری تاکید ویژه ما بر توسعه مراکز پیش دبستانی در مناطق با ضریب محرومیت 9 بود که محرومترین نقاط کشور محسوب میشوند عنوان کرد: اما در مابقی بخشها، دولت نتوانست به عنوان حامی نقش پررنگی ایفا کند.
فضلی افزود: امیدوارم این تعادل را ایجاد کنیم و کماکان به روال فعلی ادامه دهیم. تاکید ما این است که مراکز پیش دبستانی غیردولتی در مناطق شهری توسعه صددرصدی یابد و از آن سو از مناطق ضریب محرومیت 9 فراتر برویم و سایر مناطق با ضریب محرومیت پایینتر را هم تحت حمایت قرار دهیم.
وی با بیان اینکه اکنون حمایت دولت در مناطق با ضریب محرومیت 9 و مناطق دو زبانهای که کودکان بازمانده از دوره پیش دبستانی دارند، معطوف است گفت: بنای ما بر آن است که در این مناطق با حمایت دولت، مراکز پیش دبستانی را توسعه دهیم.
مدیرکل دفتر آموزش پیشدبستانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: گام بعدی برای سال تحصیلی آتی، کیفیت بخشی آموزشی است. محتوا، روشهای آموزش و ارزیابی، توجه به تفاوتهای فردی و نوع رفتار با کودکان بسیار مورد توجه است علت یک سال به جلوآوردن طرح سنجش نیز همین توجه به تفاوتهای فردی بود. سال تحصیلی آینده، سال سرنوشتسازی است چون میخواهیم مداخلات موثر را در این دوره آغاز کنیم.
انتهای پیام
نظرات