• پنجشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 94012006324
  • منبع : نمایندگی کردستان

آب کردستان جیره‌بندی می‌شود؟

آب کردستان جیره‌بندی می‌شود؟

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: مردم برای جلوگیری از جیره‌بندی آب در کردستان، 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: مردم برای جلوگیری از جیره‌بندی آب در کردستان، 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردسنان، علیرضا تخت‌شاهی در جریان بازدید استاندار کردستان از سد قشلاق سنندج در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: مردم باید برای جلوگیری از سهمیه‌بندی آب تلاش کنند زیرا اگر 20 درصد از مصارف غیرضروری خود را کاهش ندهند قطعا وارد فاز نوبت بندی آب خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان کردستان دچار کم آبی شده است، افزود: در حال حاضر شهر سنندج و بخش‌های شرقی استان از جمله شهرهای بیجار، حسن آباد یاسوکند، قروه، دهگلان، دزج و دلبران با چالش جدی تامین آب مواجه هستند.با توجه به اینکه کل کشور در وضعیت تغییر اقلیم قرار دارد، استان کردستان نیز از این قضیه مستثنی نبوده و بارندگی‌های آن طی سالیان اخیر کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان با اشاره به تامین 96 درصد آب شهر سنندج از سد قشلاق، عنوان کرد: از اواسط سال 93 برای سال 94 برنامه ریزی هایی را انجام دادیم و چندین راهکار را برای جلوگیری از نوبت بندی آب پیش بینی کرده‌ایم. رویکرد وزارت نیرو این است که هیچ شهری نوبت بندی آب نشود. تهمیداتی برای جلوگیری از جیره بندی آب در کردستان فراهم شده که ایجاد ایستگاه پمپاژ سیار آب بر روی سد قشلاق یکی از همین راهکارها است.

وی به کاهش 53 درصدی روان‌آب‌ها در سطح استان، اشاره و تصریح کرد: با توجه به این مسئله، آبگیری سد قشلاق اتفاق نیفتاد و حجم آب پشت سد به شدت کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان با اشاه به اینکه در حال حاضر 500 شهر کشور با چالش تامین آب مواجه هستند، خاطرنشان کرد: شهر سنندج یکی از سه شهری است که در کشور با بحران جدی آب مواجه شده و می‌طلبد که با همدلی و همراهی مردم و مدیریت صحیح مصرف آب این مسئله را حل کنیم.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha