• سه‌شنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۳:۰۳
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 94011804716

بررسی کارنامه پتروشیمی‌ها در سال گذشته

رشد 1.9 درصدی تولید و 20 میلیون تن ظرفیت خالی

رشد 1.9 درصدی تولید و 20 میلیون تن ظرفیت خالی

اگرچه میزان تولید محصولات پتروشیمی نسبت به سال گذشته از رشد حدود دو درصدی برخوردار شده و به 44.4 میلیون تن رسیده اما همچنان صنعت پتروشیمی در کشور با حدود 20 میلیون تن ظرفیت خالی روبه رو است.

اگرچه میزان تولید محصولات پتروشیمی نسبت به سال گذشته از رشد حدود دو درصدی برخوردار شده و به 44.4 میلیون تن رسیده اما همچنان صنعت پتروشیمی در کشور با حدود 20 میلیون تن ظرفیت خالی روبه رو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی طی یک دهه گذشته از رشد چشمگیری برخوردار شده و از ۱۸.۲ میلیون تن به ۶۰ میلیون تن رسیده است و طبق برنامه‌ریزهای صورت گرفته به ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۴ می رسد.

میزان تولید محصولات پتروشیمی در حال حاضر ۲۰ میلیون تن زیر ظرفیت است و برای رسیدن به ظرفیت ۶۰ میلیون تن به ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.

بر اساس این گزارش میزان تولید محصولات پتروشیمی در سال 1392 ،42.5 تن بوده که بنا به اعلام علی محمد بساق زاده،مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در سال 1393 با وجود چالش های مختلف 44.4 میلیون تن محصول پتروشیمی روانه بازارهای داخلی و خارجی شده است.

وی با بیان این که همزمان با راه اندازی فازهای ١٥ تا ١٨ پارس جنوبی تحولی بزرگ در بحث تامین خوراک پتروشیمی ها در بخش متان، اتان و میعانات گازی ایجاد خواهد شد، گفت: سال گذشته شرکتهای پتروشیمی با بیش از ٧٠ درصد ظرفیت اسمی خود کار کرده اند و بر اساس برنامه ریزی انجام شده این میزان تولید امسال به ٧٨ تا ٨٠ درصد می رسد.

بساق زاده با بیان این که روند صادرات فرآورده‌های پتروشیمی ایران مطلوب است و با بهره برداری از واحدهای جدید پتروشیمی، مقصدهای صدور محصولات پتروشیمی ایران متنوع‌تر خواهد شد، افزود: تولید فرآورده‌های پتروشیمی در وضعیتی مناسب قرار دارد و کشورهای زیادی افزون بر مشتریان دائمی فرآورده‌های پتروشیمی کشورمان، خواستار خرید از ایران هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۰۸:۲۶

اگرسرمايه گذاريهاي حاج محمود نبودالان شماچطوربااين افزايش درامدهاورشدفلان پزميداديدمن که نميدونم