• شنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 94011503130

اثرات توافق هسته‌ای بر فضای اقتصادی ایران

بازار سکه و ارز آرام‌ می‌گیرد

بازار سکه و ارز آرام‌ می‌گیرد

یک عضو هیات علمی دانشگاه گفت: با امضای تفاهم‌نامه ایران با گروه 1+5 از میزان تنش در روابط خارجی کاسته می‌شود و این روند می‌تواند به آرام‌بودن بازار سکه و ارز منجر شود.

یک عضو هیات علمی دانشگاه گفت: با امضای تفاهم‌نامه ایران با گروه 1+5 از میزان تنش در روابط خارجی کاسته می‌شود و این روند می‌تواند به آرام‌بودن بازار سکه و ارز منجر شود.

وحید شقاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که کشور‌های اروپایی با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند، افزود: این کشور‌ها دنبال سرمایه‌گذاری‌های خارجی هستند و از آنجایی که عمده روابط ایران با این کشور‌ها بوده است امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند فرصت مناسبی برای طرفین باشد.

شقاقی خاطر‌ نشان کرد: در حالت بدبینانه اگر جمهوری‌خواهان بخواهند جلوی توافق را بگیرند از آنجایی که ما با آمریکایی‌ها مبادلات تجاری خاصی نداشته‌ایم این روند تاثیری نخواهد داشت.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم اقتصادی با تاکید بر این‌که امضای این تفاهم‌نامه فرصت خوبی برای افت تنش در بازارهای غیرمولد مانند طلا و ارز است، گفت: اگر این تفاهم‌نامه امضاء نمی‌شد می‌توانستیم شاهد تاثیر منفی در این بازارها باشیم. با روند فعلی می‌توان توقع داشت که بازار سکه و ارز روند آرامی را در پیش گیرد.

شقاقی با اشاره به این‌که دولت باید در وضعیت فعلی و فرصت ایجاد شده بتواند 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی که در کشور وجود دارد را کنترل کند، تصریح کرد: بدین ترتیب می‌توان بازارهای غیرمولد را کنترل و افزایش تورم را کنترل کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم اقتصادی با بیان این‌که با کاهش تنش‌های بین‌المللی دولت فرصت خواهد داشت سیاست‌های اقتصادی‌اش را پیاده کند، گفت: فرصت به وجود آمده در حوزه اقتصادی با در نظر گرفتن سیاست‌های عاقلانه می‌تواند کاملا به نفع کشور باشد.

وی با تاکید بر این‌که اگر فضا و بستر لازم برای سرمایه‌گذاری در بازار فراهم شود سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند وارد شوند، افزود: بدین ترتیب مشکلات نقدینگی و تامین مالی بنگاه‌ها حل می‌شود.

شقاقی با بیان این‌که یکی از مشکلات اصلی در اقتصاد کشور بی‌ثباتی اقتصادی است، گفت: با امضای این تفاهم تا حدودی از میزان مشکلات برون‌مرزی کاسته می‌شود به گونه‌ای که مردم هم می‌توانند با دید روشن‌تری وارد فعالیت‌های خرد و کلان اقتصادی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha