• شنبه / ۱ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94010100122
  • خبرنگار : 71431

هشدار مومنی در مورد افزایش سرعت رانندگان در جاده‌ها

هشدار مومنی در مورد افزایش سرعت رانندگان در جاده‌ها

رییس پلیس راهور ناجا از افزایش سختگیری پلیس در خصوص سرعت غیرمجاز خبر داد و گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا کنون متوسط سرعت خودروها در معابر 3 کلیومتر افزایش یافته است که این امر هشداری برای رانندگان است.

رییس پلیس راهور ناجا از افزایش سختگیری پلیس در خصوص سرعت غیرمجاز خبر داد و گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا کنون متوسط سرعت خودروها در معابر 3 کلیومتر افزایش یافته است که این امر هشداری برای رانندگان است.

به گزارش سرویس «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار اسکندر مومنی روز شنبه در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس راه آزاد راه کرج – قزوین گفت: برابر آخرین اطلاعات دریافتی، محورهای تهران – کرج – قزوین، تهران – قم و چناران – مشهد پرترددترین محورهای کشور بوده اند.

وی با اشاره به بارش باران طی چند روز گذشته در کشور و لغزندگی معابر گفت: پیش بینی می شود طی 2 – 3 روز آینده سامانه بارشی دیگری وارد کشور شود که بر این اساس توصیه می کنیم رانندگان حتما ضمن رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه از سرعت و سبقت غیرمجاز به طور جدی خودداری کنند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به افزایش 3 کیلومتر بر ساعت سرعت غیرمجاز از ابتدای تعطیلات نوروزی گفت: در حالی که میانگین سرعت در جاده‌ها از 25 اسفند ماه تا اول فروردین ماه در سال گذشته 82 کیلومتر بر ساعت بوده این میزان در سال جاری به 85 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است که این امر هشداری برای رانندگان است.

مومنی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در خصوص سرعت گفت: کاهش 5 کیلومتر بر ساعت سرعت خودروها، 15 درصد از تصادفات رانندگی را کاهش می دهد. از سوی دیگر شدت تصادف نیز با کاهش سرعت کم می شود.

رییس پلیس راهور ناجا به آمار تصادفات رانندگی در نخستین روز سال جدید اشاره کرد و گفت: از ابتدای تحویل سال تا کنون تعداد کشته ها کاهش یافته است. از سوی دیگر علی رغم کاهش کشته ها از ابتدای طرح نوروزی همچنان شمار تصادفات رانندگی رو به افزایش است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور، وی با اشاره به کاهش 1200 کشته تصادفات رانندگی در سال 93 گفت: انتظار می رود با همکاری خوب مردم و رعایت قوانین و مقررات رانندگی سال کم حادثه ای را سپری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha