• دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 93121810870
  • خبرنگار : 71420

گمانه زنی درباره خریدار استقلال و پرسپولیس/ پیکان آبی، پراید قرمز

گمانه زنی درباره خریدار استقلال و پرسپولیس/ پیکان آبی، پراید قرمز

فردا (سه شنبه) مزایده دوم استقلال و پرسپولیس انجام می‌شود. این در حالی است که به نظر می رسد دو خودروساز بزرگ ایران خریداران اصلی سرخآبی ها هستند.

فردا (سه شنبه) مزایده دوم استقلال و پرسپولیس انجام می‌شود. این در حالی است که به نظر می رسد دو خودروساز بزرگ ایران خریداران اصلی سرخآبی ها هستند.

به گزارش ایسنا، پس از گذشت چندین سال از مطرح شدن واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و وعده و وعیدهایی که هرگز به مرحله عمل نرسیدند، با روی کار آمدن دولت یازدهم جرقه های عملی شدن این تصمیم چند 10 ساله زده شد. حتی جلسه نخست مزایده دو باشگاه هم تا آستانه برگزاری پیش رفت؛ هر چند آن جلسه بدون وجود پیشنهاد، بی نتیجه ماند ولی تعیین همین تاریخ هم نویدبخش اتفاقات خوبی بود.

پس از برگزاری جلسه نخست مزایده، مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران در اظهارنظری عجیب و قابل تامل از شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا خواست که سرخآبی های پایتخت را بخرند!

این حرف تاج واکنش های منفی و مثبت زیادی را در جامعه فوتبال ایران برانگیخت تا جایی که برخی این حرف را غیرقابل پذیرش خواندند.

مدیرعامل سابق باشگاه سایپا، خلیل سپهرسبحانی هم حرف های تاج را " غیرمنطقی" دانست اما واقعیت این است که این حرف "غیرمنطقی" از قرار معلوم در حال تحقق است.

فردا (سه شنبه) دومین جلسه مزایده استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد و قرار است پاکت های پیشنهادی خریداران باز شود. در بین خریداران احتمالی نام دو شرکت بزرگ دیده می‌شود که اگر نام آنها را در کنار حرف و حدیث های روزهای اخیر بگذاریم، مساله کمی جدی می‌شود.

امروز (دوشنبه) بهرام افشارزاده، مدیرعامل باشگاه استقلال به دیدار امیررضا خادم رفت تا درباره مسائل مختلف با او صحبت کند. یکی از موارد مورد بحث در جلسه افشارزاده و نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در واگذاری استقلال پرسپولیس پیشنهاد شرکت ایران خودرو برای خرید باشگاه استقلال است. از طرف دیگر سایپا هم خریدار اصلی پرسپولیس بوده و پیشنهاد خودش را ارائه داده است.

سال ها قبل و در روزهایی که باشگاه شاهین مجبور شد تیم فوتبالش را منحل کند، بازیکنان شاهین راهی پرسپولیس جوان شدند. یک سال بعد، ایران خودرو باشگاه پیکان را تاسیس و بیشتر پرسپولیسی های وقت را جذب کرد؛ هر چند این باشگاه دوام چندانی نداشت ولی خود شروعی برای حضور خودروسازان در فوتبال بود.

پیکان سال ها در فوتبال ایران حضور داشت و با فراز و نشیب زیاد گاهی در لیگ برتر و گاهی در لیگ‌های پایین تر به کارش ادامه می داد. این تیم در فصل جاری اصلا اوضاع مناسبی ندارد و در حال سقوط به دسته پایین تر است اما سایپا در میانه جدول و در همسایگی پرسپولیسی قرار دارد.

سه شنبه احتمالا مشخص می‌شود که سرانجام کدام عضو بخش خصوصی – بخوانید به اصطلاح خصوصی - استقلال و پرسپولیس را تصاحب می‌کند. آیا سرنوشت سرخآبی ها پراید و پیکان سواری است یا واقعا یکی از اعضای بخش خصوصی موفق به خرید این دو باشگاه می‌شود؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha