• شنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93112513695
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده گرمسار و آرادان:

عشایر گرمسار برای مراتع ییلاقی، مبالغ هنگفتی می‌پردازند

عشایر گرمسار برای مراتع ییلاقی، مبالغ هنگفتی می‌پردازند

ایسنا/سمنان نماینده مردم آرادان و گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: عشایر و دامداران این منطقه در حال حاضر برای استفاده از مراتع ییلاقی، مبالغ هنگفتی به اشخاص می‌پردازند.

نماینده مردم آرادان و گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: عشایر و دامداران این منطقه در حال حاضر برای استفاده از مراتع ییلاقی، مبالغ هنگفتی به اشخاص می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، دکتر غلامرضا کاتب در جلسه بررسی مشکلات منابع طبیعی گرمسار که با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی برگزار شد، گفت: امروز به کرات دیده می‌شود که بسیاری از افراد به صورت شخصی برخی از منابع طبیعی را به تصرف خود درمی‌آورند. هم‌چنین دامداران و عشایر برای استفاده از این مراتع که به آن نیاز فوری دارند باید مبالغ هنگفتی را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: منابع طبیعی برای جلوگیری از این اقدامات باید وارد میدان شود و اگر قرار است مبلغی از دامداران اخذ شود خود منابع طبیعی این مبلغ را به صورت حساب شده و کارشناسی شده دریافت کند.

نماینده مردم آرادان و گرمسار در مجلس ادامه داد: مسئولان باید بپذیرند که دامداران و عشایر بهترین حفظ کننده منابع طبیعی و مراتع هستند.

وی در خصوص حبله‌رود نیز گفت: متاسفانه با تدبیر غلط دولت پیشین اراضی مناطق بالادست این رودخانه به اشخاص واگذار شد در حالی که منطقه گرمسار بدون اراضی بالادست این رودخانه به مشکل برخواهد خورد.

کاتب با بیان این‌که حبله‌رود از دیدگاه یو ان دی پی یکی از منافع حیاتی منطقه است، اذعان کرد: در حال حاضر بحث حبله‌رود به صورت ملی و جهانی مطرح است، اما امروزه اراضی پیرامونی این رودخانه دستخوش منفعت طلبی افرادی شده که منافع شخصی خود را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم‌چنین در خصوص اعتبار حوزه کویر مرکزی گفت: در سال 94 برای حوزه کویر مرکزی 6 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: منطقه سیاه کوه گرمسار که عشایر ورامین، پیشوا و گرمسار از آن منطقه برای کوچ بهاره استفاده می‌کنند از طریق منابع طبیعی ممیزی شده و در این ممیزی، گرمساری‌ها بی‌خبر ماندند و دامداران پیشوا و ورامین در این مورد شرکت کردند و این امر نیاز به یک تصمیم ملی و کشوری دارد تا همه بتوانند از این منابع استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha