• پنجشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93111609088
  • خبرنگار : 71477

اشتون کارتر متعهد شد ارسال سلاح به اردن را تسریع بخشد

اشتون کارتر متعهد شد ارسال سلاح به اردن را تسریع بخشد

نامزد احراز پست وزارت دفاع دولت آمریکا متعهد شد تا کاغذبازی‌هایی را که روند ارسال تسلیحات به اردن را کند می‌کند، تغییر داده و این روند را تسریع بخشد چراکه اردن قصد دارد مبارزاتش را علیه تروریست‌های داعش تسریع کند.

نامزد احراز پست وزارت دفاع دولت آمریکا متعهد شد تا کاغذبازی‌هایی را که روند ارسال تسلیحات به اردن را کند می‌کند، تغییر داده و این روند را تسریع بخشد چراکه اردن قصد دارد مبارزاتش را علیه تروریست‌های داعش تسریع کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری العربیه، اشتون کارتر، مرد شماره دو سابق پنتاگون و نامزد احراز پست وزارت دفاع از سوی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در جلسه کمیته خدمات مسلحانه سنا گفت: برای اردن بسیار مهم است که بتواند به تسلیحاتی که نیاز دارد دست یابد. من تمامی تلاش‌هایم را برای رسیدگی به نگرانی‌هایی که از سوی عبدالله دوم پادشاه اردن در جریان دیدارش با اعضای این کمیته مطرح شده، انجام خواهم داد.

وی در جریان سخنرانی نامزدی‌اش برای پست وزارت دفاع گفت: ما برای شکست داعش به نیروهای زمینی نیاز داریم. اردن نیازمند کمک در مبارزه با دشمنی کثیف و قصی‌القلب است.

اردن پس از انتشار فیلم سوزاندن خلبانش به دست تروریست‌های داعش گفت، اقداماتش برای مبارزه با این تروریست‌ها را افزایش خواهد داد.

پادشاه اردن پس از انتشار این فیلم سفرش به واشنگتن را ناتمام گذاشت.

سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته خدمات مسلحانه سنا گفت: ملک عبدالله به سناتورهای آمریکایی گفته که اردن قادر به دریافت تجهیزات نظامی لازم برای مبارزه با داعش نیست و گاهی روند کاغذبازی‌های این مساله یک سال طول می‌کشد. تمامی 26 عضو این کمیته نامه‌ای را خطاب به جان کری وزیر امور خارجه و چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا امضا کرده و از آنها خواستند تا فوراً هر چیزی را که اردن در این مبارزه نیاز دارد به امان ارسال کند.

مک‌کین گفت: این کمیته همچنین در حال بررسی قانونی است که به اهداف مطرح‌ شده از سوی ملک عبدالله جامه عمل بپوشاند.

اشتون کارتر در این سخنرانی گفت: من با نگرانی‌های خاصی که از سوی پادشاه اردن مطرح شده آشنا نیستم اما اگر به عنوان وزیر دفاع آمریکا منصوب شوم فوراً به این مساله رسیدگی خواهم کرد.

وی افزود: به خوبی می‌دانم که کاغذبازی‌های غیرضروری می‌تواند ارسال تجهیزات لازم را کُند کند.

در همین حال جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت: از درخواست‌های ویژه‌ای که از سوی اردن برای تسلیحات بیشتر مطرح شده باشد، اطلاعی ندارم اما دولت اوباما هر درخواستی را که ارائه شود بررسی خواهد کرد.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: دولت واشنگتن تفاهمنامه‌ای را امضا کرده که به طور چشمگیر کمک آمریکا به اردن را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha