• جمعه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93111709420
  • خبرنگار : 71496

درخواست مقامات آمریکایی از اوباما برای ارسال کمک نظامی به اردن

درخواست مقامات آمریکایی از اوباما برای ارسال کمک نظامی به اردن

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز تسریع در کمک نظامی به اردن و تصویب قانون استفاده از نیروی نظامی علیه داعش را خواستار شد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز تسریع در کمک نظامی به اردن و تصویب قانون استفاده از نیروی نظامی علیه داعش را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، جان بوئنر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا انتظار دارم به زودی برای استفاده از نیروی نظامی علیه گروه تروریستی داعش از کنگره درخواست مجوز کند.

پیشتر چند مسئول نظامی و دولتی آمریکا کاهش کاغذبازی‌ها برای ارسال تسلیحات به اردن را خواستار شده بودند.

بینر در جمع خبرنگاران افزود: اردن یکی از همپیمان‌های نزدیک ما در منطقه است. اقدامات بسیاری در دست اجراست اما تسریع این روند به اردن که در حال حاضر به این کمک‌ها نیاز زیادی دارد، یاری خواهد رساند. من فکر می‌کنم که همه اعضای کنگره این مساله را تایید خواهند کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: انتظار دارم تا چند روز آینده مجوز استفاده از نیروی نظامی به مجلس ارسال شود و به زودی در چند نشست به صورت دقیق مساله را بررسی و آن را دنبال خواهیم کرد. رئیس جمهوز نیز باید دلایل خود را برای مردم آمریکا شرح دهد و کنگره را برای اعطای این مجوز تشویق کند.

آمریکا که فرماندهی ائتلاف ضد داعش را بر عهده دارد، از اوت سال گذشته حملات هوایی را علیه پایگاه‌های این گروه تروریستی آغاز کرده است.

دولت آمریکا اعلام کرده که حملات ائتلاف بر اساس مجوزی که در دوره ریاست جرج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا درباره جنگ عراق و مقابله با گروه تروریستی القاعده و گروه‌های وابسته به آن صادر شده، قانونی است. اما اوباما در سخنرانی ماه گذشته خود در کنگره گفت: قانون‌گذاران باید رسما مجوز استفاده از نیروها را صادر کنند تا برای جهان روشن شود که ما در این ماموریت با آنها متحد هستیم.

پخش ویدئوی زنده سوزاندن معاذ الکساسبه، خلبان اردنی از سوی گروه تروریستی داعش موجی از محکومیت‌های جهانی را به دنبال داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha