• سه‌شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۳ / ۲۱:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93103017149
  • خبرنگار : 71417

سخنرانی رهبر انصارالله یمن درباره آخرین تحولات این کشور

سخنرانی رهبر انصارالله یمن درباره آخرین تحولات این کشور

رهبر انصارالله یمن درباره تحولات جاری این کشور سخنرانی کرد.

رهبر انصارالله یمن درباره تحولات جاری این کشور سخنرانی کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله از تلاش‌های کمیته های مردمی در خدمت‌رسانی به ملت یمن تشکر کرد و همچنین از تلاش های ارتش این کشور برای حفظ منافع ملت تقدیر نمود.

وی ادامه داد: کشور یمن و مردم آن هدف توطئه ای قرار گرفته‌اند و توطئه‌گران علاوه بر این کشور، کل منطقه خاورمیانه را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبر حوثی‌های یمن تاکید کرد که هیچ گزینه‌ای را علیه رئیس‌جمهور منتفی نمی‌داند.

الحوثی تصریح کرد: اوضاع داخلی یمن نامطلوب است و این کشور و مردم آن با خطرها و چالش هایی مواجه هستند که به هوشیاری بیشتری نیاز دارد. حرکت های انقلابی در این کشور دستاوردهای مهمی را در گذشته داشته است که در رأس آن می توان به سند گفت‌وگوها اشاره کرد.

رهبر انصارالله یمن هتاکی نشریات غربی را به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) محکوم کرد و گفت: این توهین‌ها به صورت مکرر رخ می دهد و آخرین بار در برخی از نشریه های فرانسه رخ داد. ماهیت این توهین ها که هر از گاهی رخ می دهد بیانگر آن است که این نشریات توجهی به قداست ارزش‌ها و مقدسات اسلامی ندارند. کشورهای غربی به صورت کلی نگاهی خصمانه به اسلام و مسلمین دارند. بنابراین این نگاه مبتنی بر خصومت و تحقیر و حمله به مسلمانان و بیان توهین ها و بی توجهی به مقدسات اسلامی است. این توهین‌ها بخشی از حملات گسترده علیه امت اسلامی است.

وی ادامه داد: در حوادث اخیر در فرانسه روشن شد نوعی توطئه هدایت شده علیه ملت بزرگ یمن طراحی شده است. در سایه توطئه قدرت‌های استکباری علیه منطقه ما و مشخصا یمن شاهد آن هستیم که در پی طراحی توطئه القاعده در منطقه، تلاشی برای مرتبط کردن حوادث فرانسه و تحولات یمن وجود دارد. این وضع فقط یکی از ابعاد توطئه‌های مختلف علیه ملت یمن است. این توطئه استقلال، حاکمیت، امنیت، عزت و کرامت ما را هدف قرار داده است.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: مقامات دولت یمن به خواسته های مردم این کشور بی توجه بوده و غرق در فساد و استبداد شده اند.

وی گفت: شکی در این نیست کشور یمن با شمار زیادی از توطئه های خارجی روبرو بوده در عرصه داخلی نیز با مشکلات زیادی روبروست. بسیاری از نیروهای سیاسی داخلی و برخی از اقوام یمن تعامل مناسبی با خطرات و چالش های کنونی کشور ندارند و مسئولانه رفتار نمی کنند و تنها به منافع، تمایلات و برنامه های شخصی، فرقه ای و مذهبی خود توجه دارند. ما در شرایط استثنایی و حساس یمن قرار داریم و تعامل نامناسب این نیروهای سیاسی باعث حساس و پیچیده تر شدن اوضاع این کشور شده است.

الحوثی افزود: برخی از یمنی‌ها که در موضع تصمیم گیری قرار دارند، مسئولانه رفتار نمی کنند و دولت یمن در صدر این فهرست قرار دارد. دولت و مشخصا رئیس‌جمهور یمن مسئول نخست این ملت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha