• دوشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93102915798
  • خبرنگار : 71516

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه: سازمان ملل برخورد جدی با اقدامات اسرائیل داشته باشد

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه: سازمان ملل برخورد جدی با اقدامات اسرائیل داشته باشد

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه سازمان ملل باید به طور جدی به مقابله با تجاوزات اسرائیل بپردازد، گفت: نخست وزیر اسرائیل به دلیل اقداماتش علیه سوریه، لبنان و فلسطین خود نماینده تروریسم است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه سازمان ملل باید به طور جدی به مقابله با تجاوزات اسرائیل بپردازد، گفت: نخست وزیر اسرائیل به دلیل اقداماتش علیه سوریه، لبنان و فلسطین خود نماینده تروریسم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عمران زعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفت‌وگو با شبکه المنار تاکید کرد: ارتش اسرائیل روی نقش سازمان‌های تروریستی حساب باز کرده و از آنها برای ایجاد منطقه حائل استفاده می‌کند تا این سازمان‌ها حد فاصلی بین آن و ارتش و مردم سوریه باشند لذا سازمان ملل باید براساس قطعنامه‌های خود در این زمنیه عمل کند چون اسرائیل تنها به تجاوز به حاکمیت کشور‌ها بسنده نکرده بلکه توافقنامه جداسازی نیروها را نقض و از تروریست‌ها حمایت می‌کند در حالیکه این گروه‌های تروریستی نیروهای بین‌المللی را در مناطق زیادی ربوده یا به آنها حمله می‌کنند.

وی تاکید کرد: آنچه که باید اسرائیل آن را درک کند این است که هزینه حفظ امنیت منطقه‌ای بسیار کمتر از هزینه متشنج کردن اوضاع است، برای همین جامعه جهانی باید اقدامات مناسبی را در این زمینه اتخاذ کند اما ما می‌بینیم که سازمان‌های بین‌المللی به رغم تمامی نقض‌های اسرائیل در جولان هیچ گونه اقدامات مناسبی اتخاذ نکرده‌اند.

زعبی خاطرنشان کرد: حضور اعضای مقاومت یا عدم حضور آنها در جولان فرقی نمی‌کند در هر صورت این مناطق مناطقی تاریخی، امن و با ثبات هستند و همواره طرح‌هایی برای بازسازی این منطقه وجود دارد. توافقاتی نیز در خصوص این مساله صورت گرفته است و این توافق‌ها با نظارت سازمان ملل برای عدم اقدامات نامناسب از سوی اسرائیل است.

زعبی گفت: آنچه که در حال حاضر رخ می‌دهد اقداماتی علیه سوریه است و اگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گمان می‌کرد که در راهپیمایی علیه تروریسم شرکت کرده است باید بداند که وی در واقع با اقداماتی که علیه سوریه، لبنان و فلسطین انجام می‌دهد، نماینده این تروریسم است برای همین باید سازمان ملل به طور جدی برای مقابله با نقض‌های اسرائیل وارد عمل شود اما اتحادیه عرب در حال حاضر هیچ نقشی در خصوص مسائل جهان عرب و همچنین در خصوص نقض‌های اسرائیل ایفا نمی‌کند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد: حمله اسرائیل به قنیطره یک اتفاق غافلگیر کننده نیست بلکه ادامه جنایت‌های این رژیم اشغالگر از زمان تاسیس آن بوده و در راستای حمایت از گروه‌های تروریستی صورت می‌گیرد که نامشان در لیست گروه‌های تروریستی آمده است.

وی گفت: کسانی که تلاش می کنند سوریه،‌ وحدت و ارتش آن را هدف قرار دهند و ماشه تفنگ خود را به سمت سوریه نشانه می‌روند در واقع به طرح صهیونیستم که علیه سوریه، فلسطین و جهان عرب است، خدمت می‌کنند.

زعبی خاطرنشان کرد: هدف کسانی که به ارتش سوریه حمله می‌کنند این است که این ارتش را از مساله اساسی خود که آزادسازی فلسطین و اراضی عربی اشغال شده منحرف کنند. در واقع حمله به ارتش عراق، مصر و لبنان نیز در همین راستاست.

وی گفت: چرا هیچ کس به ارتش عربستان یا ارتش دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس حمله نمی‌کند. در واقع دلیل این مساله این است که این ارتش هیچ گاه برای مقابله با اسرائیل مصمم نبوده‌ بلکه به مقابله با عرب و مسلمانان می‌پردازد که خدمتی به اسرائیل است.

وی گفت: ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی و امنیت داخلی در آماده باش قرار دارند و به وظایف خود در مقابله با تروریسم با شجاعت تمام عمل می‌کنند.

زعبی گفت: تروریست‌ها و کشورهایی که از آن‌ها حمایت به عمل می‌آورند زمانی که احساس کردند معادله به نفع مردم و کشور سوریه پیش می‌رود حمایت مالی از تروریست‌ها را افزایش دادند و شنیع‌ترین و وحشیانه‌ترین جنایت‌ها را مرتکب شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha