• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۳ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 93102714983
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

اجرای برنامه راهبردی تأمین آب شرب اصفهان در تابستان 94

اجرای برنامه راهبردی تأمین آب شرب اصفهان در تابستان 94

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان گفت: در حال حاضر میزان حجم سد زاینده رود حدود 240 میلیون متر مکعب است به طوریکه در فصل زمستان میزان ورودی آب 14 و میزان خروجی آب 17 مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان گفت: در حال حاضر میزان حجم سد زاینده رود حدود 240 میلیون متر مکعب است به طوریکه در فصل زمستان میزان ورودی آب 14 و میزان خروجی آب 17 مترمکعب است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، هاشم امینی در جلسه هماهنگی و ایجاد آمادگی جهت تأمین و توزیع و مصرف آب استان در سال 94 با اشاره به حجم محدود سد زاینده رود اظهار کرد: برنامه‌های راهبردی جهت تأمین، توزیع و مصرف آب شرب در تابستان 94 در دستور کار قرار گرفت و باید بر مبنای آن تلاش شود آب شرب مورد نیاز مشترکین در استان اصفهان تأمین شود. این در حالی است که بارندگی در فصل بارش بسیار محدود و ناچیز اعلام شده است.

وی هماهنگ بودن سامانه پایش فشار با سیستم تله متری را یکی از راه‌های توزیع عادلانه آب در اصفهان دانست و تصریح کرد: هماهنگی سامانه پایش فشار آب با سیستم تله متری تأثیر بسزایی در مدیریت هوشمند تأمین و توزیع عادلانه آب دارد و باید در استان اصفهان در بسیاری از مناطق سامانه پایش فشار با سیستم تله متری به صورت هماهنگ با یکدیگر بستر تأمین و توزیع آب شرب را به صورت پایدار فراهم سازند چراکه بدین روش میزان آب ورودی و خروجی به خوبی کنترل می‌شود.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفا استان اصفهان با بیان اینکه در تابستان سال جاری برغم کمبود 3 مترمکعبی آب، جیره بندی در اصفهان صورت نگرفت، اظهارکرد: برخی از کارشناسان بر این باور بودند که با کمبود 3 مترمکعب احتمال جیره بندی آب در اصفهان وجود دارد، اما با این وجود تلاش و دانشی که فعالان صنعت آب و فاضلاب در استان اصفهان به کار گرفتند تابستان 93 با کمترین چالشی سپری شد و انتظار می‌رود که همه تلاش‌ها جهت تأمین آب شرب مردم در تابستان 94 هم پیرامون این امر در دستور کار قرار گیرد.

امینی حفر و تجهیز چاه‌ها را یکی از عوامل بسیار مؤثر در تأمین و توزیع آب شرب در تابستان 93 اعلام کرد و گفت: حفر و تجهیز چاه‌ها در سال جاری کمک شایانی به تأمین و توزیع آب در تابستان کرد و مطمئناً به منظور تأمین آب شرب مشترکین در تابستان سال 94 با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه حفر و تجهیز چاه‌ها نیز در دستور کار قرار می‌گیرد . همچنین احداث حوضچه‌های کنترل فشار، نصب شیرهای کنترل دبی، افزایش زون بندی شبکه‌های آب برخورداری از سامانه متمرکز تله متری، کشف انشعابات غیرمجاز و رفع سریع حوادث آب از دیگر عوامل مؤثر در تأمین آب شرب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha