• جمعه / ۱۲ دی ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 93101206104
  • خبرنگار : 71505

«علاء‌الدین» در مقابل قانون تعظیم کرد

«علاء‌الدین» در مقابل قانون تعظیم کرد

این بار سرهای گردن کلفت متخلف و قانون گریز نتوانستند در مقابل قانون تاب بیاورند بنابراین طبقه هفتم «پاساژ علاء‌الدین» در برابر قانون سر تعظیم فرود آورد و فرو ریخت.

این بار سرهای گردن کلفت متخلف و قانون گریز نتوانستند در مقابل قانون تاب بیاورند بنابراین طبقه هفتم «پاساژ علاء‌الدین» در برابر قانون سر تعظیم فرود آورد و فرو ریخت.

معروف‌ترین بازار موبایل پایتخت که بر اساس گفته‌های ابولفضل قناعتی، مخبر کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن تغییر کاربری پارکینگ به واحدهای تجاری در طبقه منفی سه، طبقه‌ای اضافی نیز بر روی این پاساژ (طبقه هفتم) ساخته شده بود که قلع و قمع طبقه هفتم پاساژ علاء‌الدین رای ماده 100 را دریافت کرد و دیوان عدالت اداری به اعتراض مالک پاساژ، پاسخ رد داد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شب گذشته و پس از تذکرات پی در پی نمایندگان شورای شهر تهران عملیات اجرای احکام قانونی تخریب طبقات هفتم و منفی سه پاساژ علاء الدین توسط شهرداری تهران با همراهی نیروی انتظامی آغاز و تا پاسی از بامداد جمعه به طول انجامید.

شهرام گیل آبادی، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در جریان تخریب طبقه هفتم علاءالدین گفت: مالک این پاساژ در توافقی تعهد کرده بود از ابتدای ساخت در 18 سال پیش پارکینگ لازم را در پلاک دیگری تامین کند که این تعهد را اجرایی نکرده است. این پاساژ پایان کار ندارد و بر اساس بند 14 ماده 55 مقررات ملی ساختمان، این بنا حکم قانونی دریافت کرده و شهرداری موظف به اجرای این حکم است.

وی با تاکید بر تردد ساعتی 6400 نفر در این پاساژ افزود: این ساختمان باید برای اخذ استانداردهای ایمنی و تائیدیه‌های سازمان آتش‌نشانی موارد ایمنی را اجرایی کند. متأسفانه برای پیشگیری از حوادث احتمالی دائما توسط آتش‌نشانی تذکراتی داده شده ولی تاکنون این تذکرات اجرایی نشده است. باید قانون برای حفظ ایمنی شهروندان تحت هر شرائطی اجرا شود. مطمئنا ایجاد فضای ایمن در پاساژ علاءالدین توسط سازمان آتش‌نشانی دنبال خواهد شد و در صورتی که موارد اعلام شده توسط این مجموعه رعایت نشود، در آینده برخوردهای دیگری نیز با این مجموعه خواهیم داشت.

حمایت برخی قدرت‌ها از مالک پاساژ علاءالدین

وی ادامه داد: مبارزه با فساد اداری و مالی جز سیاست‌های قطعی شهرداری تهران است و یقینا با متخلفان در بیرون و درون مجموعه برخوردهای لازم انجام می‌شود. ممکن است در آینده شاهد اجرای احکام قانونی در مورد سایر ساختمان‌هایی که تخلفاتی دارند، باشیم.

وی به برخی حمایت‌ها از مالک این پاساژ و ایجاد ارعاب و تحریک خبرنگاران اشاره کرد و گفت: ظرف مدت کوتاهی 170 خبر درخصوص این بنا مخابره شده که حاکی از حمایت برخی قدرت‌ها از مالک این پاساژ است.

علاءالدین استانداردهای لازم ایمنی را اخذ نکرده

در ادامه وحیدرضا محمدی، معاون شهرسازی منطقه 11 در خصوص اجرای این حکم گفت: این ساختمان استانداردهای لازم در بحث ایمنی را اخذ نکرده و تخلفاتی نیز در بحث ساختمان‌سازی داشته بر همین اساس وظیفه شهرداری است که پرونده را به کمیسیون ماده 100 ارجاع دهد که این اتفاق افتاد و در 17 شهریور سال جاری رأی کمیسیون ماده 100 در جهت رفع تخلفات ساختمانی در طبقه هفتم این پاساژ و تغییر کاربری در طبقه منفی سه صادر شد که امشب این حکم اجرایی می‌شود.

تخریب واحدهای تجاری که خلاف ساخته شده‌اند

در ساعت 1:04 بامداد عوامل اجرایی حکم در شهرداری منطقه 11، نیروهای شهربان، سازمان بازرسی شهرداری تهران و نیروی انتظامی پس از ورود به این پاساژ عملیات تخریب طبقه منفی سه را شروع کردند که در جریان آن کیومرث مریخ نژاد، مسول اجرای احکام منطقه 11 گفت: پس از قطعی شدن رای فرصت یک ماه اضافه‌ای به کسبه داده شد و امروز با پایان این فرصت حکم قانونی اجرا می شود. انبارهای تجاری در این طبقه هست که مشکلی ندارند اما واحدهای تجاری که خلاف ساخته شده‌اند تخریب می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که "چرا پس از سالها و اجازه ساخت این واحدها در گذشته، حال این تخریب انجام می شود؟" گفت: این سوال را کسانی باید پاسخ بدهند که قبلا کوتاهی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، پیش از این سایت شهرداری تهران در گزارشی اعلام کرده بود عوامل اجرایی شهرداری منطقه 11 تهران با حضور در محل ضمن توافق با صاحبان این مغازه‌ها و با همکاری آنان اقدام به تخلیه کامل اجناس و تعطیلی این واحدها در روز دوشنبه هفته جاری کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، تخریب طبقه هفتم علاءالدین با شکستن کرکره و تخریب چند مغازه در حالی آغاز شد که کسبه مقابل درب واحدهای خود تجمع کرده بودند؛ در مواردی کسبه درگیریها و شعارهایی از جمله (الله اکبر) سردادند که با هوشیاری و دخالت نیروی انتظامی از تشدید فضای ملتهب جلوگیری شد.

برخی کسبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از هزینه 200 تا 300 میلیونی دکور مغازه‌هایی که تخریب شد، خبر دادند. این کسبه قول و اطمینان مالک پاساژ درخصوص عدم تخریب طبقه هفتم گفتند: با توجه به اعتماد و اطمینانی که به مالک پاساژ داشتیم مبالغ کلانی را در ازای گرفتن مغازه بدون هیچ مدرک قانونی مالکیت پرداخت کردیم و در حال حاضر سرگردان نمی‌دانیم به کجا باید مراجعه کنیم.

گذشته از مظلومیت و فریبی که کسبه این پاساژ خورده‌اند که باید در جهت احقاق حقوق حقه خود از طریق دستگاه‌های ذیربط و به صورت قانونی اقدام کنند، باید اقدام شهرداری تهران را در اجرای حکم قانونی و مقابله با تخلفات را ارج نهاد و همانطور که رییس مرکز ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری تهران بر آن تاکید کرد، درآینده نیز شاهد برخورد قاطع و اجرای دقیق قانون در خصوص تخلفات ساختمانی سطح پایتخت که متاسفانه تعداد آن کم هم نیست، باشیم تا بار دیگر شاهد تعظیم سرهای گردن کلفت قانون گریز باشیم.

اجرای حکم تخریب طبقه منفی سه و طبقه هفتم پاساژ علاءالدین

اجرای حکم تخریب طبقه منفی سه و طبقه هفتم پاساژ علاءالدین

اجرای حکم تخریب طبقه منفی سه و طبقه هفتم پاساژ علاءالدین

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۲ ۱۵:۴۶

شهرداري و قانون؟ مثل اينکه تا حالا گذرت به شهرداري نيافتاده هيچ خلافي در شهرداري نيست که با پول به عدم خلاف تبديل نشود لذا موضوع پاساژ علاالدين ماجراي پشت پرده دارد که در آينده رو خواهد شد

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۲ ۱۷:۱۶

يعني اگر روابط عمومي خود شهرداري هم ميخواست يه گزارش بزنه انقدر تمجيد نميكرد از شهرداري...ادبياتتون رو به عنوان يه همكار اصلا دوست نداشتم

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۲ ۱۹:۰۷

اميدواريم اين قانون مداري ادامه داشته باشد

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۲ ۲۰:۳۴

الان اين مغازه هايي که اجاره داده شده چي ميشه؟کي حق اين بدبخت ها رو ميگيره؟

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۲ ۲۲:۳۱

خدا جاي حق نشسته. اين کمترين مجازات ميباشد

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۳ ۰۸:۱۳

يه درسي بود توي کتاب فارسي که ميگفت شيرفروش اينقدر آب توي شيرش ميکرد تا بالاخره يه روز بارون اومدو گاوهاش آب برد. حالا چرا اينجوري غمبرک زدين عزيزان شما که به مشتري و ايراني و ضعيف و غني رحم نکرديد و تا تونستيد به بهانه ضمانت، نصب نرم افزار و ... جيب ما رو خالي کردين.

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۴ ۱۵:۳۸

دقيقا با صادقي موافقم

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۴ ۱۶:۳۸

چشمتون کور-700-800ميليون تومن داديدحباب خريديد.کدوم آدم عاقلي اينهمه پول ميده ونه رسيدميگيره نه سند؟

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۵ ۱۴:۰۱

چرا با تخلفي که منشا آن شهرداري و عوامل آن باشد برخوردي صورت نميگيرد ولي در ساير موارد مثل تخريب ساختمان سعادت آباد (مهندس ناظر) متخلف شناخته شد.!تخلف عوامل شهرداري کاملا مشهود است.وقتي ساختماني براي شش طبقه ساخته ميشود طراحي و اجراء براي همين بنا صورت ميگيرد و وقتي قرار باشد طبقه هفتم اجراء شود بايد نقشه محاسباتي چک شده و در اکثر موارد امکان افزايش بنا وجود ندارد و درموارد محدود که محاسب اجازه ميدهد بايد نسبت به تقويت ستونها و تيرها و... اقدام نمود و در صورتيکه محاسب اين ساختمان براي اضافه کردن طبقه ششم مجوز داده باشد هم (با توجه به تجاري بودن محل) امکان تقويت ستونهاي طبقات پائين تر بهيچ عنوان وجود نداشته و عملا اجراء هم نشده است.بهرحال اين مسئله زنگ خطري براي استفاده کنندگان و بازديدکنندگان پاساژ مذکور ميباشد که اين ساختمان با زد و بند اضافه بنا گرفته است. راستي چرا سري به پاساژهاي ديگر نميزنيد مثلا پاساژ کاشاني در چراغ برق اول اميرکبير که صد و خرده اي مغازه در پارکينگ هاي پاساژ احداث شده اند و چند سالي است که بدون درنظرگرفتن شرايط ايمني و استاندارد مشغول کار ميباشند.؟؟!!با احترام

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۹ ۰۶:۰۷

چه عجب از قانون مداري در مورد اين پاساژ هم چيزي شنيديم. چون همه مدتهاست ميگن علاالدين بالاي قانونه و به جاهاي مهم وصله. آفرين بر شوراي شهر و شهرداري تهران. اونجا با مشتري دقيقا" مانند چهارپايان رفتار ميشود هيچ سرويس و تميزي وجود ندارد. سرويس بهداشتي 7, پارکينگ , تهويه سرمايي/گرمايي , مشتري مداري و ...

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۹ ۱۵:۲۳

واقعا پاساژ گلبرگ هفت حوض نارمک کجا و علاالدين جمهوري کجا قيمت هاي علاالدين از همه جا گرونتره

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۲۱ ۰۹:۰۳

قانوني که شهرداري مدعي آن باشد واويلا

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۲۲ ۱۱:۱۶

ديدن اجراي عدالت هميشه باعث دلگرمي وخوشحالي