• سه‌شنبه / ۹ دی ۱۳۹۳ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 93100904949
  • خبرنگار : 71526

بررسی جایگاه رزمایش محمد رسول الله در محاسبات امنیتی رژیم صهیونیستی

بررسی جایگاه رزمایش محمد رسول الله در محاسبات امنیتی رژیم صهیونیستی

یک استاد دانشگاه گفت: موضوع هم‌زمانی رزمایش محمد رسول الله (ص) با مذاکرات هسته‌ای امری کاملا اتفاقی بوده است.

یک استاد دانشگاه گفت: موضوع هم‌زمانی رزمایش محمد رسول الله (ص) با مذاکرات هسته‌ای امری کاملا اتفاقی بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید رضا صدرالحسینی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل خاورمیانه در نشست "بررسی جایگاه رزمایش محمد رسول الله در محاسبات امنیتی رژیم صهیونیستی" با اشاره به تبلیغات رزمایش محمد رسول الله (ص) گفت: مجموعه تلویزیون‌ها و رادیوهای برون مرزی کشور و نیز کشورهای متحد ایران در رابطه با اطلاع‌رسانی در مورد این رزمایش اقدامات مفیدی را انجام داده‌اند. یعنی بخش قابل توجهی از مجموعه رادیو تلویزیون منطقه، پیگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

او در ادامه در مورد تاثیرگذاری روانی این رزمایش در افکار عمومی و سطح بین‌المللی نیز اظهار کرد: در حال حاضر نمی‌توان در این مورد که این رزمایش تا چه تاثیر داشته است نظر قطعی داد چون این رزمایش هنوز در حال برگزاری است.

صدرالحسینی در ادامه گفت: تعیین زمان این رزمایش یک پروسه‌ بسیار طولانی است که در این دوره با مذاکرات (هسته‌ای) هم‌زمان شده است؛ البته مذاکرات معمولاً یک یا دو روزه بوده است اما در این دوره متفاوت است چرا که هم‌اکنون مذاکرات در سطح معاونان در حال ادامه است و در زمان کنونی این رزمایش تأثیر استراتژیک لازم خود را خواهد داشت.

او هم‌چنین تاکید کرد: البته موضوع هم‌زمانی این رزمایش با مذاکرات هسته‌ای امری کاملا اتفاقی بوده است چرا که انجام یک رزمایش دریایی عظیم به جمع‌آوری اطلاعات دریایی و علمی و منطقه‌ای لازم نیازمند است و نمی‌توان هم‌زمان با هر دوره مذاکرات چنین رزمایشی برگزار کرد.

این کارشناس ارشد مسائل منطقه در نود و نهمین جلسه‌ی هم‌اندیشی موسسه ندا در این مورد که آیا این رزمایش به دلیل تهدیدهای اخیر اسراییل انجام شده است و هدف اصلی آن اسراییل است گفت: البته از ابتدای انقلاب اسراییل در حال تهدید نظام جمهوری اسلامی بوده است و این یک امر عادی است اما باید توجه داشت که اهداف اصلی این رزمایش با تمرکز بر فرامنطقه‌ و آمریکا انجام شده است چرا که به هیچ وجه در دکترین نظامی دفاعی ما موضوع رژیم صهیونیستی نادیده گرفته نشده است. به این دلیل که این رژیم محال است بدون حمایت آمریکا اقدام نظامی انجام دهد. به هیچ عنوان ما بحث رژیم صهیونیستی را به عنوان تهدیدی که بخواهیم خود را با آن بسنجیم محسوب نمی‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha