• شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93092917022
  • خبرنگار : 90136

آخوندی خبر داد:

ممنوعیت واردات هواپیمای با عمر بیش از 15 سال

ممنوعیت واردات هواپیمای با عمر بیش از 15 سال

وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از دستوالعمل جدید تأسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی گفت: اگر مردم به دنبال دریافت خدمات فرودگاهی در سطح بین‌المللی هستند، باید هزینه‌ها را بپردازند.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از دستوالعمل جدید تأسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی گفت: اگر مردم به دنبال دریافت خدمات فرودگاهی در سطح بین‌المللی هستند، باید هزینه‌ها را بپردازند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عباس آخوندی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و رونمایی از دستورالعمل تأسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی که صبح امروز (شنبه ۲۹ آذر) در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد،‌ گفت: بر اساس این دستورالعمل به شرکت‌های هواپیمایی اجازه ورود هواپیمای با عمر بالای پانزده سال را نخواهیم داد.

وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه همچنین شرکت‌های هواپیمایی خصوصی برای فعالیت باید حداقل سرمایه را داشته باشند، افزود: نمی‌توانیم به شرکتی که پنج فروند هواپیمای اجاره‌ای دارد و حتی یک فروند هواپیمای ملکی در ناوگان خود ندارد، مجوز فعالیت دهیم.

آخوندی با اشاره به اینکه اولین تحریم‌ها بعد از انقلاب اسلامی عمدتا بر صنعت حمل و نقل هوایی اعمال شد، ادامه داد: ضمن اینکه در دهه هشتاد هم تمرکز تحریم‌ها بر این صنعت بود.

وی اظهار کرد: صنعت حمل و نقل هوایی در درون خود گسست‌های جدی دارد. زمانی سازمان هواپیمایی کشوری یک سیستم ۱۰۰ درصد دولتی داشت. این سازمان به همراه شرکت‌فرودگاه‌ها و هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) در مقطعی در قالب یک ساختار فعالیت می‌کردند که در مرحله اول شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان هواپیمایی کشوری از یکدیگر منتزع شدند و در مرحله بعد شرکت هما از شرکت فرودگاه‌ها جدا شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نحوه ورود شرکت‌های خصوصی در صنعت حمل و نقل هوایی جای بحث دارد، ادامه داد: باید ارزیابی کرد که مفهوم اقتصادی بودن صنعت هوانوردی در کجاست و شرکت‌های خصوصی در چه شرایطی وارد این صنعت شده‌اند.

آخوندی به متنوع سازی قیمت بلیت هواپیما اشاره کرد و افزود: از خرداد ماه امسال که نرخ بلیت هواپیما متنوع‌سازی شد، علاوه بر اینکه فعالیت شرکت‌های هواپیمایی بهبود یافت، قیمت‌ها به نوعی در برخی موارد کاهش هم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر از ورود بخش خصوصی به صنعت حمل و نقل هوایی صحبت می‌شود، حمایت‌ها، حقوق مسافر، نرخ بلیت هواپیما و همچنین عوارض فرودگاهی تعریف شده باشد و بخش خصوصی قاعده بازی اقتصادی در صنعت حمل و نقل هوانوردی را قبول کند. ضمن اینکه دولت هم بپذیرد که یک شرکت خصوصی به عنوان یک بنگاه اقتصادی، باید سودده باشد؛ در مقابل، بخش خصوصی نیز بپذیرد که سود و منافع خود را نباید از محل یارانه دولت تأمین کند؛ بلکه سود آنها از محل افزایش بهره‌وری و کارآمدی ایرلاین‌ها تأمین شود.

آخوندی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا صنعت هوانوردی کشور در تراز با صنعت هوانوردی بین‌المللی باشد، ادامه داد: شرکت فرودگاه‌های کشور نیز می‌بایست بهترین خدمات را به ایرلاین‌ها ارائه دهد؛ ضمن اینکه در قبل ارائه این خدمت، هزینه خود را دریافت کند و به مردم اعلام کنیم اگر به دنبال دریافت خدمات در سطح بین‌المللی هستند، هزینه‌ها را بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha