• سه‌شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۳ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93092515171
  • منبع : نمایندگی کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان مطرح کرد

هزینه نگهداری از یک زندانی بیشتر از یک دانشجوی مقطع کارشناسی!

هزینه نگهداری از یک زندانی بیشتر از یک دانشجوی مقطع کارشناسی!

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: متاسفانه در وضعیت کنونی آمار بازگشت مجدد به زندان به طور میانگین 30 درصد است که در جرایمی نظیر سرقت تا حدود 40 درصد نیز افزایش داشته‌ایم.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: متاسفانه در وضعیت کنونی آمار بازگشت مجدد به زندان به طور میانگین 30 درصد است که در جرایمی نظیر سرقت تا حدود 40 درصد نیز افزایش داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، یدالله موحد صبح امروز در جلسه امضاء تفاهم نامه آموزشی با سازمان فنی وحرفه‌ای استان کرمان،‌ اظهار کرد: کاهش آمار بیکاری و بهبود اوضاع اقتصادی یک نوع پیشگیری از وقوع جرم در جهت کاهش آسیب های اجتماعی محسوب می شود.

وی بیان کرد: اگر تمامی دستگاه‌های متولی در خصوص اشتغال و حرفه‌آموزی به وظایف ذاتی خود عمل کنند شاهد حجم سنگین پرونده‌ها در دستگاه قضایی نخواهیم بود؛ زیرا مسائل مربوط به اشتغال رابطه و تاثیر مستقیم با کاهش و افزایش جرائم دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: اشتغال و حرفه‌آموزی از اجزاء لاینفک اصلاح و تربیت مجرمین زندانی است و کمک شایانی به برگشت شرافتمندانه زندانی به جامعه می‌کند و اولین مساله برای اصلاح زندانیان، توانمندسازی افراد زندانی و خانواده آنان است و انتخاب هر راه دیگر خطاست.

وی گفت: کمک به زندانی از طریق پرداخت وجه نقد و اتکاء به مساعدت های مالی دولت شیوه غلطی است و آنچه مهم و اثربخش است توانمندسازی و حرفه آموزی متناسب، مددجوی زندانی و خانواده آن است.

این مقام قضایی ادامه داد: اخیراً در قوانین کیفری به جدیت به بحث اشتغال و حرفه آموزی توجه شده است و در تمام مراحل آیین دادرسی این بحث باید مورد توجه قضات دادگاه‌های کیفری قرار گیرد تا جامعه را از خطرات جرم ایمن نگاه داریم.

رییس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: متاسفانه در وضعیت کنونی آمار بازگشت مجدد به زندان به طور میانگین 30 درصد است که در جرایمی نظیر سرقت تا حدود 40 درصد نیز افزایش داشته ایم.

وی همچنین یکی از عوامل بروز این پدیده را کمبود ابزار و امکانات اصلاحی و تربیتی اداره کل زندانها دانست و افزود: متاسفانه گاهی نیز به رغم صرف هزینه ها، از امکانات موجود نیز به شکل صحیحی استفاده نمی شود.

موحد با بیان اینکه هزینه نگهداری یک زندانی به مراتب از هزینه‌های یک دانشجو مقطع کارشناسی بیشتر است، گفت: هزینه‌های چرخه جرم از جمله هزینه‌های اقدامات پلیسی و قضایی در کشف و برخورد با مجرم و مخارج نگهداری زندانی بسیار سنگین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha