• چهارشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93091911777
  • خبرنگار : 71431

آیا فوتبالیست‌های متخلف هم مشمول پرداخت جریمه می‌شوند؟

جزئیات جریمه ریالی مشمولان غایب

جزئیات جریمه ریالی مشمولان غایب

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از « جریمه ریالی مشمولان دارای غیبت بیش از هشت سال به جای اعزام به سربازی بر اساس لایحه بودجه 94 » خبر داد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از « جریمه ریالی مشمولان دارای غیبت بیش از هشت سال به جای اعزام به سربازی بر اساس لایحه بودجه 94 » خبر داد.

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار «موسی کمالی» روز چهارشنبه در نشست خبری که برای پاسخگویی به ابهامات و موارد مطرح شده درباره لایحه بودجه سال 94 و مطرح شدن امکان جریمه ریالی مشمولان غایب برگزار شده بود، گفت:‌ طبق قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان کارشناس و پایین‌تر متولد سال 55 به بعد، کارشناس ارشد متولد 53 به بعد،‌ دکترای غیرپزشکی متولد 51 به بعد و دکترای پزشکی متولد 45 به بعد در شمول قانون خدمت وظیفه عمومی بوده و می‌بایست تکلیف سربازی خود را مشخص کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا ستاد کل نیز به مشمولان غایب این فرصت را داد که اگر تا 22 بهمن ماه امسال نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند، علاوه بر اینکه شش ماه اضافه خدمتشان بخشیده می‌شود به مراجع قضایی نیز معرفی نخواهند شد.

جریمه ریالی برای مشمولان دارای حداقل هشت سال غیبت

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به آن دسته از مشمولانی که دارای حداقل هشت سال غیبت از سربازی هستند، اظهار کرد:‌ در خصوص این افراد نیز با توجه به اینکه سنشان بالا رفته و کارایی لازم را نیز ندارند و از سوی دیگر ممکن است سبب تضعیف روحیه دیگر سربازان در پادگان‌ها نیز شوند، به دولت پیشنهاد دادیم تا امکان جریمه ریالی این افراد به جای اعزام به سربازی وجود داشته باشد که از این رو در لایحه بودجه 94 این امر پیش بینی شد.

کمالی با بیان اینکه این دسته از افراد ممکن است به دلایل مختلف از جمله اقامت در خارج از کشور، مشکلات خانوادگی، گرفتاری شغلی و غیره قادر به انجام خدمت سربازی خود نباشند، گفت: بر همین اساس به این افراد این امکان داده شد تا به جای رفتن به خدمت سربازی، جریمه ریالی را به جای آن بپردازند.

وی درباره اینکه مبلغ این جریمه چقدر است؟ به ایسنا گفت: مبلغ قطعی جریمه و نحوه اجرای آن بر اساس آیین نامه‌ای خواهد بود که از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و پس از تایید ستاد کل به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید اما در حال حاضر مبلغی بین 20 تا 50 میلیون تومان با توجه به سه عامل مدنظر ما قرار دارد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح حضور در خارج از کشور، مدرک تحصیلی و مدت غیبت را سه عامل مهم برای تعیین مبلغ ریالی جرایم عنوان کرد.

کمالی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا مبنی بر اینکه چه نوع کارتی به این دسته از افراد تعلق خواهد گرفت، گفت: پیشنهاداتی در خصوص اعطای کارت به این افراد مطرح شد اما در نهایت تصمیم بر این شد تا به این دسته از افراد کارت معافیت از سربازی داده شود.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، بر اساس برآوردها بین یک تا یک و نیم میلیون نفر در شمول این قانون قرار خواهند گرفت اما به نظر می‌رسد هرچه مبلغ ریالی جریمه کمتر باشد استقبال از آن نیز بیشتر شود.

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره زمان اجرای این قانون نیز خاطر نشان کرد: همانطور که لایحه بودجه مربوط به یک سال است موضوع جریمه ریالی مشمولان غایب نیز از ابتدای سال 94 اجرایی شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت و تا کنون هیچ تصمیمی در خصوص ادامه آن در سال 95 گرفته نشده است.

کمالی ادامه داد: دفاع از عزت، استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وظیفه شرعی، ملی و قانونی هر فرد ایرانی است و در اجرای این وظیفه نیز کلیه اتباع ذکور جمهوری اسلامی مکلف به اجرای این قانون هستند. اما عده‌ای از افراد که به دلایل مختلف از انجام وظیفه قانونی خود طفره رفته‌اند و مرتکب غیبت شده‌اند باید پاسخگوی تخلفات خود بوده و برابر قانون جریمه شوند.

مجازات‌های مشمولان غایب و بکارگیرندگان آنان

وی در ادامه درباره آن دسته از مشمولانی که مدت زمان غیبتشان از سربازی کمتر از هشت سال است، خاطر نشان کرد: افرادی که امکان استفاده از این شرایط را دارند اگر چنانچه از سن 19 سالگی وارد مشمولیت شده باشند حداقل 27 سال سن دارند و حداکثر سن آنان نیز 50 سال است، بنابراین اگر مشمولی میزان سنوات غیبتش از سربازی کمتر از هشت سال باشد بدیهی است که در شمول این مقررات قرار نخواهد گرفت و اگر تا 22 بهمن امسال نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کند هم شش ماه اضافه خدمتش بخشیده خواهد شد و هم به مراجع قضایی معرفی نمی‌شود و علاوه بر آن امکان استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده برای دیگر مشمولان را نیز خواهد داشت و 21 ماه خدمت خواهد کرد.

وی افزود: اما اگر مشمولی نخواهد وضعیت سربازی خود را مشخص کند، برابر قانون از ابتدای سال 94 تشدید برخورد با مشمولان غایب و بکارگیرندگان آنان در دستور کار قرار خواهد گرفت و در صورتی که در این بین مشمولان دارای بیش از هشت سال غیبت نیز نخواهند تکلیف سربازی خود را مشخص کنند با آنان نیز برخورد خواهد شد.

وی درباره مجازات‌هایی که برای مشمولان غایب و بکارگیرندگان آنان در قانون پیش‌بینی شده است نیز خاطرنشان کرد: محرومیت‌های اجتماعی، ممانعت از اخذ وام، پروانه کسب و ... از جمله محرومیت‌های پیش‌بینی شده در قانون برای مشمولین غایب است و علاوه بر آن اگر شرکت‌های خصوصی و دولتی،‌ ارگان‌ها، خبرگزاری‌ها و ... نیز اقدام به استفاده از مشمولان غایب کنند برای بار اول به ازای هر مشمول غایب می‌بایست هزینه سالانه یک سرباز معادل سه میلیون تومان را به عنوان جریمه پرداخت کنند و برای بار دوم نیز به ازای هر مشمول غایب ملزم به پرداخت هزینه سالانه سه سرباز یعنی 9 میلیون تومان خواهند شد.

آیا فوتبالیست‌های متخلف هم می‌توانند با پرداخت جریمه از سربازی معاف شوند؟

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا فوتبالیست‌هایی که اخیرا کارت‌های معافیت و پایان خدمت جعلی‌شان باطل شد نیز امکان استفاده از این شرایط را دارند؟ به ایسنا گفت: این افراد جرمی را انجام داده‌اند و پرونده آنان در مرجع قضایی در حال رسیدگی است. اگر مرجع قضایی به این موضوع رسیدگی کند و در این باره حکم بدهد که آنان می‌توانند از این شرایط استفاده کنند، فوتبالیست‌ها نیز در صورت دارابودن شرایط می‌توانند با پرداخت جرایم کارت معافیت دریافت کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با یادآوری اینکه از سال 94 مدت خدمت سربازی 24 ماه خواهد شد، افزود: تا 22 بهمن ماه تسهیلات خوبی برای مشمولان غایب در نظر گرفته‌ایم و از سال 94 نیز طرح برخورد با مشمولان غایب در دستورکار قرار می‌گیرد؛ بنابراین توصیه من برای تمام مشولان غایب این است که هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کنند و آن دسته از مشمولانی که سالهای غیبت‌شان از سربازی کمتر از هشت سال است نیز به امید تمدید قانون جریمه مشمولان غایب در سالهای آتی نباشند؛ چرا که همانطور که گفتم این مقررات تنها تا پایان سال 94 اجرا خواهد شد و فعلا تصمیمی به تمدید آن گرفته نشده، از سوی دیگر طرح برخورد با مشمولان غایب نیز در سال 94 اجرایی خواهد شد و ممکن است در این شرایط دستگیر شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۱:۴۲

خيلي گران هست سردار قيمت طوري بگذاريد که افراد متوسط و فقير جامعه هم توان خريد داشته باشند

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۱:۴۶

يعني فوتباليست تيلياردر 20 ميليون بده و تموم؟! اين انصافه؟ به نظرم بايد از اينها نفري 4 ميليارد بگيريد و خرج مدرسه سازي در مناطق محروم کنيد. ترحم بر اين افراد ظلم بر افراد قانونمدار است.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۳:۱۵

اي کاش مسئولان نظام وظيفه فکري به حال کفالت پدر ميکردند. چطور وقتي قانون استفاده از جبهه پدر را لغو کردند ، براي متولدين 73 به قبل استثنا و تخفيف قائل شدند.براي کفالت پدر بالاي 60 سال نميتوانستند چنين کاري کنند؟ بسياري از افراد مانند خود من اگر قانون همچنان برقرار بود هم اکنون معاف بوديم ولي تغيير ناگهاني قانون موجب آن شد که تمام برنامه ريزي هاي آينده را عوض کرده و بعد از پايان تحصيل به سربازي اعزام خواهيم شد. کاش پيشنهاد يا طرح جديدي را براي ما که اين گونه ضرر کرديم ارائه ميکرديد تا عدالت نسبت به نفرات قبلي برقرار شود.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۳:۱۹

بي عدالتي از اين روشن تر؟ به خاطر يه مشت فوتباليست نور چشمي! پس من چرا رفتم خدمت و اين همه از زندگي عقب افتادم، واقعا نگاهم نسبت به کشورم عوض شد.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۳:۲۰

يکي از خبرنگاران محترم اين مطلب رو به عرض مسئولين محترم برسونه که در اين آئين نامه شرايط افرادي که زن و فرزند دارن رو توي اين اوضاع رکود در نظر بگيرن و به اونها تخفيف بدن. همين که شکم زن و بچه رو سير ميکنن به قرآن جهاد في سبيل لله محسوب ميشه

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۳:۲۸

با اين پول خيلي راحت ميتونيد سربازي رو حرفه اي کنيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۳:۵۶

به خدا رقم خيلي زياده ما ها که نمي توانيم پرداخت کنيم به فکر همه باشيد و رقم را کاهش دهيد ممنون.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۴:۰۵

من به شخصه فکر مي کنم اگر قبمت نفت پايين تر هم بياد دوباره قانون خريد سربازي هم برگرده ما که رفتيم ولي واقعا حيفه دو سال از بهترين سالهاي عمرت که فرصت درس و کار و برنامه ريزي براي آينده داري بري سربازي.کاشکي يک فکري واسه جوونا مي کردن . حداقل حقوق بالا مي دادن نمي دونم به خدا افسوس

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۴:۴۳

واقعا خجالت داره. باز هم تبعيض به خاطر چند تا فوتباليست. حالا اين قانون همين جوري اجرا مي شود يا بايد مجلس تصويب کنه؟

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۵:۰۱

سلام افرادي که سنشان بالا رفته و کارايي لازم را نيز ندارند و از سوي ديگر ممکن است سبب تضعيف روحيه ديگر سربازان در پادگان‌ها نيز شوند و توانايي پرداخت 20 تا 50 ميليون را نداشته باشند چي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عدالت براي همه يکسان است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۵:۴۰

تو رو خدا از سردار بپرسيد اين قانون براي سربازان فراري بالاي 28 سال سن هم هست؟

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۵:۴۸

سلام چرا 27 سال؟فرقي بين مجردها و متاهلين نيست؟ملاک 8 سال هست يا ملاک 27 سال؟ کساني که 27 ساله اند و پدر شدن چي؟ لطفا قانون يکم چکش کاري بشه

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۶:۰۲

هر روز يك قانون ميزارن آدم نميتونه براي آينده اش تصميم بگيره،، خوب كار فوتباليست ها و پول دارها رو راه انداختن. آدم بي پول و كارگر هم بايد بره بميره

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۶:۱۶

خيلي گرونه چه فکري کرديد اخه؟

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۶:۳۶

موضوع فروش سربازي يا جريمه؟ امام علي ع فرموده اند: عدالت هر چيزي را در جاي خود قرار مي دهد. باالعدل قامت السموات و الارض. اسمانها و زمين با عدل پا برجاست.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۷:۲۶

اين بي انصافيه. حالا که ما سربازي رفتيم ميخوايد پولي کنيد. اينطوري همه ياد ميگيرن نميرن چون ميدونن دولت ميفروشه. فرهنگ ميشه متاسفانه

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۷:۳۸

سلام خدايا شکرت از مسئولين خواهش عاجزانه دارم مبلغ خريد رو پايين بگيرن تا بتونيم بخريم اگه بيست ميليون باشه مجبورم از اساس خونه بفروشم تا جورش کنم اگه پولدار بودم سال هفتادو نه ميخريدم اول دستتون درد نکنه و دوم ب فکر متاهلين با تعداد فرزند باشين

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۷:۵۱

باز هم تبعيض بين دارا و ندار!!!! باز مساله پولداري و نداري. باز بگوييد همه يکسان هستند!!! واقعا متاسفم

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۷:۵۶

آقاجون آخه اين مبلغ را از کجا آوردين که ميگين دويست ميليون ريال بديد يک جا....بابا ما که چاه نفت نداريم...مگه تودوسال چقدرميشه کارکرد که واسش بايد اينقدر جريمه داد؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۸:۱۳

چرا به اونهايي که بيشتر از 27 سال سن دارن و الان حين خدمت هستن و غيبت هم نداشتن تسهيلاتي ارائه ندادن؟ اگر ماههاي باقيمانده خدمتشون رو بتونن بخرن خيلي خوب ميشه. ايسنا ممنون ميشيم پيگيري کنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۸:۲۶

خوشا به حال بچه پولدارهاو........

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۱۹:۵۲

خدايا شکرت... فقط همينو ميتونم بگم... گريه امونم نميده...بالاخره با 32 سال سن روي ارامش رو ميبينم و خودم و همسرم از اين کابوس خلاص ميشيم...

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۲۰:۱۷

سلام من تا ابتداي 94 ؛26 ساله هستم يعني يه سال کمتر دارم .... ميشه بنده را راهنمايي کنيد که تکليفمون چي ميشه... شما رو به خدا ما رو راهنمايي کنيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۲۰:۵۰

مطمئناً رقم جريمه کمتر از اين رقم هاست. چون خود دولت هم مي دونه که با اين رقم ها کمتر از ده درصد غايبان سربازي رو مي خرن ...

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۲۱:۰۵

تواين مملکت همه چيز مال پولداراست دانشگاه :سربازي : ازدواج و .... ما بچه شهرستاني هاي بي پول بايد بريم بميريم طرف رفته يللي تللي بعد غيبت خورده الان هم باباي پولدارش 20 تومن ميده معاف ميشه به ريش مني که رفتم هم ميخنده

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۲۱:۳۴

کارشناسي ارشد دارم و غيبت هم ندارم امروز به پليس +10 رفتم گفتند ظرفيت اعزام براي اسفند ماه پر است و چون در سال 94 اعزام مي شوي خدمتت 24 ماه است! چرا حرف خود سردار کمالي مبني بر اينکه کساني که در سال 93 تکليف خدمتي خود را مشخص کنند خدمتشان 21 ماه است اجرا نمي شود؟

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۱۹ ۲۱:۴۴

عدالت اجتماعي و اسلامي که ميگن همينه؟ پس معني تبعيض چيه؟ لطفا کمکم کنيد. معني اين اصطلاحات رو يکي به من بگه!! مثل اين که معني ها عوض شده!!!!!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۰ ۰۰:۴۷

يه قانون ديگه به نفع پولدارها . تکليف اونهايي که پول ندارن چي ميشه؟ تو مملکتي که بيشترين ادعا در عدالت و گرفتن حق فقير ميشه تک تک قوانين به نفع پولدارها وضع ميشه

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۰ ۰۴:۱۳

چرا بايد قانون به طريقي باشد که 1 فرد 30 ساله که مدرک دکتري دارد نتواند از خريد استفاده کند و وارد بازار کار شود ولي کسي که فراري بوده و غيبت دارد بتواند از سربازي معاف شود؟ اين قانون داراي نقصه و بايد براي همه افراد بالاي 27 سال باشد و غايبين مبلغ بيشتري نسبت به تحصيلکرده ها پرداخت کنند و همچنين از محل درامد اين طرح حقوق سربازان وظيفه هم افزايش پيدا کند

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۰ ۰۸:۴۹

تکليف افرادي که بالاي 27 سال هستن و از معافيت تحصيلي استفاده کردن و غيبت ندارن چي ميشه؟ آيا امکان پرداخت جريمه معافيت دارن؟؟ چون داشتن معافيت تحصيلي در سن بالا هم بيانگر اين هست که شرايط براي رفتن خدمت نبوده و ابنکه مثلا شخصي در سن 30 سالگي دانشجو هست انصاف نيست که نتونه از اين قانون استفاده کنه.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۰ ۰۹:۲۵

چرا مي گين جريمه؟ يه دفعه بگين خريد خدمت سربازي ديگه

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۰ ۰۹:۳۵

نکنداين برنامه فقط براي رهايي چندفوتباليست براي فرار ازسربازي گذاشته شده است؟مطمئن هستم قانون براي مدتي محدود اجرا ميشود و بعدا فورا بسته ميشود!

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۰ ۱۳:۳۶

خودشون سالي 3 ميليون هزينه سرباز گفتند دو سال ميشه 6 ميليون 20 تا 50 ميليون چرا؟ من متولد 57 سر خريد خدمت کنسلي سال 79 تا الان زندگيم داغون شد.ممنون که لطف کردين زن و بچه مون رها نشدند .

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۰ ۱۴:۳۸

من راضي نيستم

avatar

آقا سردار کمالي بجاي اينکه دم از قانون بزنيد بفکر حقوق وافي و قانوني سربازان بديخت متاهل باشيد. سرباز متاهل با چه بيبچارگي زندگي خودشو جور ميکنه! افزايش براساس قانون اما حقوق همچون کارمند يا لا اقل کارگر باشد نه غير قانوني

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۵:۵۲

اگر بين 10 ميليون تا 255 ميليون بود مناسب تر بود

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۷:۱۴

آقاي دکتر روحاني رييس جمهور محترم ازتون ملتمسانه خواهش دارم نجاتمون بدين من دوازده سال غيبت دارم بقران توان پرداخت يک دهم اين مبالغ رو نداريم بخدا هيچي ندارم توروقران کمکون کنيد همه اميدمون به شماست از اين همه محروميت نجاتمون بدين تورو خدا اميدمون به شماست

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۰۵:۱۹

از صبح تا شب مي‌گرديم مي‌خنديم، سر کوچه با دوستان روز جمعه هم که باغ، بعد هم مي‌گيم پول نداريم. عزيز من، الکي‌ التماس نکن. اصلا ما ايراني‌‌ها به التماس کردن عادت داريم. من يه جوان تو آمريکا هستم از کوچکي اين جا بودم . از صبح مدرسه بعد هم يه راست سر کار تا شب . از صبح اين جا همه ميدوند انگار ماشين آخرش هم دولت ماليات سنگين ميگيره. مرد حسابي‌، اگر تو يه قرون نداري تو اينترنت چه کار ميکني‌؟ از صبح تا شب فيسبوک وقت تلافي بعد هم ميگه آقاي روحاني به دادم برس. برو کار کن آقا، شما الان کامپيوتري رو که داري يك ميليون ميشه، اينترنت هم که ماهي‌ 50 تومن هست. نشستيم علافي و تللالي بد هم ميگيم به دادم برس. برو کار کن، اينترنت رو ببند، کامپيوتر رو بفروش، بس کن وقت حروم کردن رو تو فيسبوک. دنيا و طبيعت دارند کار و قاعده خودشون رو انجام ميدن. از من بشنو، هيچ کس و هيچ کس به دادت نخواهد رسيد. خودت هستي‌ که ميتوني‌ خودت رو درست کني‌. برو کار کن.معذرت مي‌خوام فارسيم زياد خوب نبود.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۷:۲۶

سرلشگر فيروزآبادي و رييس جمهور عزيز من بيش از يک دهه غيبت دارم نه کار دارم نه پول حتي توان مالي دادن يه ميليون تومن روهم ندارم تو رو امام زمان گره مشکل راباز کنيدما رو معاف کنيد التماستون ميکنم

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۲۰:۳۵

شما را به خدا از سردار کمالي بپرسيد ايا سربازان فراري که 19 سال از فرارشون ميگذره و متولد 55 هستن و متاهلن هم مشمول اين قانون خريد خدمت ميشن؟؟ و ايا تخفيفي هم براي متاهلين که چند تا فرزند دارن قائل ميشن؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۰۸:۱۶

اگر جريمه ريالي به صورت اقساطي پردااخت وبه ازاي هر سال معاف موقت باشد بهتر است

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۶

بزرگوران اگر واقعا مي‌خواهيد مشکل ما سربازان غايب راحل کنيد جريمه نقدي آن را برداريد چون ما توان پرداخت آن را نداريم

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۳:۵۰

لطفا مثل سال 82معافيت سني بدين ما پول از کجا بياريم

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۳:۵۷

اين ديگه اسمش نه جريمه هست نه خريد سربازي. خريد سربازي براي کساني هست که تازه مشمول مي‌شوند نه آن بدبختي که بيش از 8 سال از همه فعاليتهاي اجتماعي محروم بوده و نه جريمه است به خاطر اينکه جريمه هميشه مقداري تعيين مي‌شود که همه افراد جامعه از هر قشري بتوانند آن را پرداخت کنند نه فقط يک عده خاصي.اصل طرح خوبه ولي اميدوارم در مقدار جريمه تجديد نظر بشه.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۲۲:۳۷

ممکنه خريد سربازي براي مشمولين غيرغايب هم اتفاق بيفتد،احتمالا اخر سال اعلام کنن.اميدوارم درست باشه!

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۱۴:۲۵

اگه قرار باشه شما نري سربازي حق بقيه ضايع ميشه. همه همين مشکلات رو دارن

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۱۴:۱۳

دفترچه تا قبل 22بهمن بفرستيم يا بشينيم به اميد خريد94 ؟ اگه تصويب نشه با سي ماه دوري زن و بچه چه کنيم ؟

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۱۵:۱۱

اين طرح فقط براي خانواده هاي ثروتمند هستش تا عزيز در دانه هاشون خدمت نرند والبته نوش جانشون حالا بيشتر به اين نتيجه مي رسم که دو سال وقتم رو هدر دادم به خاطر يک کارت بي ارزش که حالا با پول مي‌شه خريدش (دارا وندار)

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۱۶:۲۱

آقا بقران به پير به پيغمبر پول نداريم حتي يه قرون، جريمه پوليش رو بردارين معاف بشيم از اين همه مصيبت رها بشيم ثواب داره بخدا

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۱۶:۴۶

ما اين همه سال ازحقوق اجتماعي محروم بوديم کجاميتونستيم کار کنيم که حالا بتونيم اين همه جريمه بديم آخه ما خودمونيم و همين لباساي تنمون ما بدبخت‌ترين قشرجامعه ايم

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۱۷:۰۱

اگر قراره سربازي رو هم بفروشن ديگه معنيش از بين ميره ميشه (پول بازي) به افرادي که رفتن چه جوابي دارين بدين؟ بايد معادل پولي که بابت فروش (پول بازي) از افرادي که نرفتن ميگيريد بديد به اونهايي که رفتن

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۰۷:۴۱

هميشه بفکربچه پولدارها باشيدمباداسرمابخورندجايشون خيلي گرم و راحته بذارين راحت بخوابند

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۳:۱۳

آقايون غايب شمانگران نباشين اين قانون خريدخدمت واسه بچه هاي مايه داروفوتباليستاست که هرآنگاهي فصلي تصويب ميشه پول ميدن ميخرن

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۴:۲۲

علي آقااينجاهم کاربودهم درآمدهم سربازي چرارفتين آمريکاکشورتروريست پرورهاشماهم اينجا ميخنديدي سرکوچه گپ ميزدي خدمت ميکردي پس چراواسه آمريکاييهاکارميکني

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۰۰:۵۹

آقا جان ما از دست اين قوانين کجا فرار بکنيم چرا مارو به حال خودمون نميذارن جوان بدبخت بيچاره‌اي که نه وام ازدواج تضمين شده داره نه کار براش فراهمه نه انگيزه اي مونده براش براي ادامه، دل به چي خوش کنه ؟آقا جان تمام کنيد سنگ انداختن جلوي پاي جوون ها رو دست ما رو بگيريد به جاي اين چوب لاي چرخ گذاشتن ها! هيچکس نميتونه براي آيندش برنامه اي بريزه هيچ استعدادي زير بار اين همه فشار از هر طرف شکوفا نميشه يا اگه بشه خيلي کم. تا کي فرار کنيم از خودمون بابت گناه نکرده؟؟؟ آقا تمام کنيد اين وضعيتو. جوون کشور وظيفشه که موقع جنگ سرباز کشورش باشه نه موقع صلح...ايسنا تورو به خدا منتشر کن

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۵:۲۹

دقت کنيد دستگير مي شن يعني زود پول جريمه رو حاضر کنيد!

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۵ ۱۸:۴۲

از نماينده محترم مردم شريف لاهيجان و سياهکل جناب آقاي ابوذر نديمي به دليل سخنان سنجيده و کارشناسي شده ايشان در مورد خدمت مقدس سزبازي در برنامه مناظره شبکه يک تشکر و قدرداني داريم

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۰۴:۴۱

کسي که چهارده سال جريمه محروميت از خدمات اجتماعي دولتي کشيده و اگر فقط يکسال زودتر به دنيا مي امد عفو مي شد بايد کمتر جريمه نقدي شود تا کسي که هشت سال فقط غيبت کرده و در شرف اعزام خدمت مثل رفقايش است اون مرد ميانسال سيزده چهارده سال غيبت به هر دليل ديگر واقعا به درد خدمت نظامي و پادگان نمي‌خورد

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۷ ۱۲:۱۵

سرباز 36 ساله بايد خودش و خانوادش بيمه بشند پدر و مادرش هم . حق زن و فرزند بگيره و نصف روز خدمت کنه تو شهر خودش نه مرز کسر خدمت زن و بچه شش ماه هم که داره . معمولا هم معاف رزم و غير متخصص هستند . کلا نامنظم و نا کارامد . همچين ادمي بيشتر از منفعت ضرر داره واسه نظامي‌گري تازه اگر حين خدمت فرار نکنه . پس کلا بهتره يه پولي بگيرند و يه کارتي بدهند وگرنه زندان و بگير و ببند مطلقا جواب نميدهد براي دو ميليون غايب. بهتر که از اول اجازه وقوع چنين ناهنجاري هايي داده نشود در سن 18 سالگي نه 38 سالگي

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۹ ۱۹:۵۹

همانند سال 1382 معافيت عمومي بدهند بسيار مناسب مي باشد

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۲ ۲۰:۲۰

هرچه سنگه به پاي آدم لنگه

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۴ ۱۲:۲۹

جوانان امروزي توان راه رفتن ندارند بخصوص عرض خيابان رو نميتونن رد بشن چه برسد به سربازي

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۵ ۲۳:۴۵

تا 6 ماه ديگه ميگن خدمت براي همه خريدني مي باشد، نگران نباشيد.

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۷ ۰۳:۵۳

ساعت نزديک 4بامداد و ما هرشب بيداريم و عمر ما در گذر ثانيه ها ميگذردبدون هيچ ارزشي اي کاش ميدونستين يه سرباز غايب که 12سال غيبت کشيده يعني چي کاشکي ميدونستين ثانيه به ثانيه اين لحظات واسمون زجرآوره کاشکي ميدونستين شبامون چطورصبح ميشه بخدا با گريه اين مطلبو مينويسم ونميدونم حالا هم که جريمه پولي شده از کجا بيارم بديم خدا مني که پول ندارم چيکار بايد بکنم مني که پول ندارم يه جفت کفش بخرم چه خاکي بايد به سرم بريزم ،کاشکي فرياد رسي بود،اي که دستت ميرسد کاري بکن ...پيش از آنکه از تو نيايد هيچ کار