• یکشنبه / ۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 93090905669

چالش‌های بلندمرتبه‌سازی در ایران بررسی می‌شود

چالش‌های بلندمرتبه‌سازی در ایران بررسی می‌شود

اولین کنفرانس بلندمرتبه‌سازی در ایران و خاورمیانه، برگزار می‌شود.

اولین کنفرانس بلندمرتبه‌سازی در ایران و خاورمیانه، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دبیر اجرایی این کنفرانس در خصوص دلایل برگزاری این برنامه گفت: با وجود این‌که کمسیون ماده پنج از چند سال قبل بلند‌مرتبه‌سازی در تهران را محدود کرده است، اما در سال‌های اخیر برج‌سازی و ساخت ساختمان‌های بلند در شهر تهران افزایش یافته و هنوز دستور مشخصی از سوی شهرداری در این زمینه صادر نشده است.

شادمهر راستین در ادامه توضیح داد: مشکلات گسترده بلندمرتبه‌سازی در حوزه معماری و صنعت ساختمان در سال‌های اخیر احساس می‌شود و هدف از برپایی این کنفرانس بررسی و تعریف ضرورت‌ها و چالش‌هایی است که پیش روی حوزه مهندسی عمران، معماری و شهرسازی در عرصه بلندمرتبه‌سازی قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال آینده نیز قرار است با برگزاری کنگره بین‌المللی در زمینه بلندمرتبه‌سازی فعالیت‌های پژوهشی صاحب‌نظران این حوزه گسترش یابد تا با هم‌اندیشی تمام مدیران، مسئولان و کارشناسان و حتی کارفرمایان و پیمان‌کاران در زمینه بلندمرتبه‌سازی به مقررات و آیین‌نامه مشخصی در این حوزه دست پیدا کنیم.

دبیر اجرایی کنفرانس همچنین گفت: در این برنامه به دنبال اشتراک گذاشتن تجربیات کشورهای همسایه و هم‌چنین صادرکردن دانش بلندمرتبه‌سازی مهندسان ایرانی به سایر کشورها هستیم.

گفتنی است اولین کنفرانس بلندمرتبه‌سازی در ایران و خاورمیانه توسط موسسه رسایش طی روزهای 19 تا 21 دی ماه 93 در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود. ارایه تعریف از بلندمرتبه‌سازی، تعیین ضرورت‌ها در عرصه معماری، شهرسازی، عمران و صنعت ساختمان در حوزه بلندمرتبه‌سازی،‌ بررسی چالش‌های پیش‌رو با رویکرد فرهنگی – اقتصادی، سرفصل‌های این کنفرانس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha