• یکشنبه / ۲ آذر ۱۳۹۳ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 93090201343
  • منبع : نمایندگی اردبیل

برگزاری انتخابات خانه مطبوعات اردبیل در 20 روز آینده

برگزاری انتخابات خانه مطبوعات اردبیل در 20 روز آینده

ایسنا/اردبیل دبیر خانه مطبوعات اردبیل از برگزاری انتخابات این خانه در 20 روز آینده خبر داد.

دبیر خانه مطبوعات اردبیل از برگزاری انتخابات این خانه در 20 روز آینده خبر داد.

مهدی حسین‌نژاد دبیر خانه مطبوعات اردبیل‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: مهلت خدمت هیئت مدیره این خانه مهرماه امسال به پایان رسید ولی به جهت تغییر اساسنامه، برگزاری انتخابات دوره جدید به تعویق افتاد.

وی افزود: اساسنامه جدید با برگزاری جلسه مجمع عادی و فوق‌العاده هفته گذشته به تصویب رسید و طبق مواد این اساسنامه شرایط برگزاری انتخابات سخت شده و ممکن است خیلی از خبرنگاران حق رای نداشته باشند.

حسین‌نژاد افزود: جزئیات شرایط برگزاری انتخابات بزودی در اختیار رسانه‌ها قرار داده می‌شود و سعی می‌شود در مدت 20 روز آینده انتخابات با وضعیت مطلوب در اردبیل برگزار شود.

وی نبود اعتبار و بودجه مالی را از مشکلات عمده خانه مطبوعات اردبیل عنوان کرد و گفت: این خانه حتی برای چاپ کارت عضویت اعضا اعتباری ندارد و با وجود اتمام کار طراحی نیازمند تنها 10 میلیون ریال است تا حداقل بتواند رضایت خبرنگاران را جلب کند.

دبیر خانه مطبوعات اردبیل با اشاره به برخی از مشکلات خبرنگاران گفت: دغدغه اصلی خبرنگاران قطع بیمه‌شان است، چرا که بنا به اعلام صندوق بیمه خبرنگاران یارانه بیمه خبرنگاران از سال 94 برداشته می‌شود و هیچ کس از محل این صندوق بیمه نخواهد شد.

وی شرایط عضویت در خانه مطبوعات و شرکت در انتخابات را منوط به داشتن بیمه اعلام کرد و افزود: متاسفانه با شرایطی که پیش آمده خبرنگاران حتی کارگر ساختمانی نیز محسوب نمی‌شوند و با این وضیعت معیشتی شرایط زندگی برای آنها سخت می‌شود.

حسین‌نژاد از مسئولان بویژه نمایندگان مجلس رسیدگی به مشکلات خبرنگاران را خواستار شد و افزود: خبرنگاران بیمه شده تا به امروز تحت پوشش بیمه نویسندگان قرار گرفته‌اند که برای آنها سابقه خبرنگاری و بازنشستگی طبق آیین نامه مشاغل سخت لحاظ نمی‌شود و ضروری است مسئولان به این امر رسیدگی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha