معاون پارلمانی وزیرعلوم، وزیر پیشنهادی علوم را مدیری ارزشی، اجرایی و عملگرا دانست.
دکتر نصیری قیداری معاون پارلمانی وزیرعلوم در گفتوگو با خبرنگار سرویس دانشگاهی ایسنا، ،فخر الدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم را یکی از نیروهای ارزشی و با سابقه و تجربه طولانی و موفق در حوزه آموزش عالی دانست که هم قبل وهم بعد از انقلاب به مدت حدود 40 سال تمام انرژی، وقت و فکر خود را برای اعتلای نظام اسلامی صرف کرده است.
دکتر نصیری قیداری در ادامه اظهار داشت: دکتر دانش آشتیانی از سال 1364 و بعد از انقلاب فرهنگی با دعوت دکتر فرهادی وزیرعلوم وقت، به سمت مدیر کل طرحهای عمرانی منصوب شد و در مدت مسئولیت چهارساله کوشید آثار خوبی در دانشگاهها به جای بگذارد. وی به مدت 14 سال نقش اجرایی موثری در چهار معاونت وزارت علوم، شامل معاونتهای امور جنگ، امورعمرانی، اداری و پشتیبانی و معاونت طرح و توسعه ایفا کرد.
معاون پارلمانی وزیر علوم با بیان اینکه دکتر فخر الدین احمدی دانش آشتیانی با وزرایی با خط و مشی های سیاسی مختلف کار کرده است، خاطرنشان کرد: وی بیشتر چهرهای اجرایی و عملیاتی بوده تا سبقه سیاسی داشته باشد.
وی تاکید کرد: دکتر فخر الدین احمدی دانش آشتیانی بعد از سال 82 از وزارت علوم خارج شد و فعالیتهایی در حوزه هیئت امنای دانشگاهها، سرپرستی دانشگاه ایلام، تدریس در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا، راهنمایی تعداد کثیری از پایان نامههای ارشد و دکتری، تدوین مقالات علمی و انجام پروژههای استراتژیک و تدوین شاخصهای آموزشی و پژوهشی، تدوین مدل برای ارتقای دانشگاهها، تدوین شاخصهای ارزشیابی و مدیریتی و مطالعات متعدد در حوزه آموزش کشورهای اروپایی، کانادا و آسیای شرقی، مطالعه سیستمهای آموزشی، انجام داد.
دکتر نصیری قیداری در ادامه تاکید کرد: دکتر فخر الدین احمدی دانش آشتیانی در دوران مسولیت خود اثر ماندگاری به نام «مدارس مفید» برجای گذاشت که آنهایی که دید عمیقی به موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه دارند میدانند که این ارتباط باید از مدارس شروع شود. در این 11 سال 11 مدرسه مفید در شهرهای تهران و قم راه اندازی شد که به گواه والدین دانش آموزان مدارس مفید و موثری بودند و محصولات این مدارس در آینده در دانشگاهها به گونهای خواهد بود که به حل مسئله ارتباط صنعت و دانشگاه کمک میشود. این در حالیست آموزش عالی به بحث تجاری سازی علم، ایده صنعت و اقتصاد مقاومتی و آموزش نیاز دارد.
معاون پارلمانی وزیر علوم تصریح کرد: دکتر دانش آشتیانی فردی ارزشی است و زمانی که نیاز بود در جبههها رشادت خود را نشان داد و در مقاطعی که دانشگاهها با مسائلی همچون بحران خوابگاهها مواجه بودند، بیش از یک میلیون متر مربع خوابگاه ساخته شد.همچنین در زمینه بحران تجهیزات آزمایشگاهی که از الزامات تحصیلات تکمیلی است ایشان در اختصاص 400 میلیون دلار فاینانس که جان تازهای به آزمایشگاه بخشید نقش موثری داشت.
دکتر نصیری قیداری خاطرنشان کرد: فضاهای رفاهی و آموزشی متعدد در دانشگاهها از جمله آثاری است که دکتر دانش آشتیانی را به عنوان مدیری استراتژیک که بیشتر عملگرا بوده و در حوزه اجرا بالاترین موفقیت را دارد مطرح کرد. ایشان هم در حوزه مدیریت و اجرا و هم در حوزه ایدههای مدیریتی،علمی و آموزشی از چهرههای ارزشمند است که اگر با رای نمایندگان محترم مجلس بتواند در وزارت علوم مشغول فعالیت شود میتواند به دغدغه توسعه علمی کشور بپردازد.
وی در پایان در خصوص رای اعتماد مجلس به دکتر آشتیانی خاطرنشان کرد: به عنوان کارشناس آموزش و پژوهشاز نمایندگان محترم مجلس که به رای تک تک آنها احترام خاصی میگذارم، خواهش میکنم ابتدا دکتر دانش را خوب بشناسند، رزومه و سابقه او را مطالعه کرده و سپس رای دهند البته رای آنها هرچه باشد قابل احترام است زیرا به عنوان کسی که سابقه نمایندگی در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی را داشتهام میدانم که دغدغه نمایندگان چیزی جز اصلاح امور کشور نیست.
انتهای پیام
نظرات