• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 93080603149
  • منبع : نمایندگی فارس

شهردار:

شهرداری شیراز خانه میراثی تخریب نکرده و نخواهد کرد

شهرداری شیراز خانه میراثی تخریب نکرده و نخواهد کرد

ایسنا/فارس شهردار شیراز گفت: تاکنون هیچ خانه میراثی ثبت شده توسط این مجموعه تخریب نشده و در آینده نیز تخریب نمی‌شود.

شهردار شیراز گفت: تاکنون هیچ خانه میراثی ثبت شده توسط این مجموعه تخریب نشده و در آینده نیز تخریب نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، علی‌رضا پاک‌فطرت ظهر سه‌شنبه 6 آبان در مراسم تودیع و معارفه شهردار منطقه هشت( بافت تاریخی فرهنگی) شیراز، گفت: اگر خانه‌ و ساختمانی در بافت تاریخی تخریب شده، حتما مجوز تخریب آن بوده است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در بافت تاریخی- فرهنگی شیراز طی سه سال گذشته، ماندگار و تاثیرگذار بوده است، باز شدن مسیر خیابان هجرت و تسهیل دسترسی به حرم حضرت شاهچراغ(ع)، احداث معبر 9 دی بدون وارد شدن صدمه به خانه‌های میراثی و بهسازی معابر و جوی‌های موجود در منطقه و جمع‌آوری معتادان خیابان‌گردها در این منطقه را از جمله فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد.

شهردار شیراز با اشاره به لزوم ادامه مسیر خیابان 9 دی، با هدف تسهیل در تردد اطراف حرم مطهر، تاکید کرد: باز شدن این مسیر هم باید بدون صدمه زدن به خانه‌های تاریخی و میراثی موجود در مسیر باشد.

پاک‌فطرت تاکید کرد: منطقه تاریخی فرهنگی شیراز، به ظاهر یک منطقه کوچک به‌لحاظ جغرافیایی و کم جمعیت است اما یکی از حساس‌ترین مناطق شهرداری شیراز به‌شمار می‌رود که حرم‌های مطهر و اماکن تاریخی مذهبی از جمله مساجد مختلف و محور زندیه، به‌عنوان مهمترین محور گردشگری میراثی شیراز در آن قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره‌وری نیروی انسانی در شهرداری شیراز میانگین متوسط کارکرد کارمندان این مجموعه را حدود 8 ساعت در روز بیان و اضافه کرد: در شهرداری افرادی هستند که در طول روز یک‌ساعت هم کار تاثیرگذار انجام نمی‌دهند و افرادی هم حضور دارند که بیش از 12 ساعت کار موثر انجام می‌دهند.

شهردار شیراز با تاکید براینکه سیستم کارگزینی در حال بررسی وضعیت کارکرد افراد و غربال‌کردن افراد ناکارآمد است، گفت: تا زمانی‌که من شهردار شیراز هستم، به افراد کارآمد در هر موقعیت شغلی و رده مسئولیتی که قرار داشته باشند، نیازی ندارم.

پاک‌فطرت تصریح کرد: تاکنون هیچ یک از مدیران شهرداری را براساس توصیه و سفارش انتخاب نکرده‌ام و هیچ‌کدام از مدیران کنونی در این مجموعه تحمیلی نیستند، تا روز آخری که شهردار شیراز باشم هم همین رویه را ادامه می‌دهم.

شهردار شیراز با بیان اینکه شهردار قبلی منطقه هشت از نیروهای متعهد، خوش‌فکر و توانمند شهرداری است، گفت: مدیر جدید منطقه نیز از جمله نیروهای خلاقی است که تغییر ضابطه پارکینگ به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین اقدامات او به‌شمار می‌رود.

وی بر لزوم توجه به مدیریت جهادی نه در سطح شعار که در عمل، تاکید و تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورهای غیرمسلمان، مدیریت جهادی را مد نظر قرار داده‌اند و به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده‌اند، حال آنکه ما در ایران با توجه به الگوهای بسیار تاثیرگذاری که در این زمینه داریم، باید پیش‌رو باشیم.

شهردار شیراز همچنین با تسلیت ایام محرم و روزهای سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، یکی از مهمترین اهداف سیدالشهدا(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اسلام امر به معروف و نهی از منکر را در رابطه با سبک زندگی مد نظر قرار داده است.

پاک‌فطرت با بیان اینکه یکی از شاخص‌های سبک زندگی اسلامی، حجاب است، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در اسلام بر پایه خوش‌رویی، خوش‌بیانی و استدلال و منطق شکل گرفته و اخم و ترش‌رویی و برخورد خشن در آن جایگاهی ندارد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم با قدردانی از شهردار سابق منطقه هشت‌(بافت تاریخی شیراز)، ابراهیم خداشناس به‌عنوان شهردار جدید منطقه معرفی شد.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha