• شنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93072614394

رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی تهران تشریح کرد

ماجرای لج‌بازی ترک‌ها با ایران

ماجرای لج‌بازی ترک‌ها با ایران

رییس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق بازرگانی تهران گفت: ترکیه به بهانه اینکه ایران مابه‌التفاوت قیمت سوخت را از کامیون‌های ترک می‌گرفت، عوارض 500 یورویی برای کامیون‌های ایرانی وضع کرد اما به دلیل بی‌ربط بودن حرف ترکیه، ایران هم عوارض 500 یورویی وضع کرد و اکنون ترک‌ها به مقابله، این عوارض را به هزار یورو افزایش داده‌اند.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق بازرگانی تهران گفت: ترکیه به بهانه اینکه ایران مابه‌التفاوت قیمت سوخت را از کامیون‌های ترک می‌گرفت، عوارض 500 یورویی برای کامیون‌های ایرانی وضع کرد اما به دلیل بی‌ربط بودن حرف ترکیه، ایران هم عوارض 500 یورویی وضع کرد و اکنون ترک‌ها به مقابله، این عوارض را به هزار یورو افزایش داده‌اند.

مسعود خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد:‌ بحث حمل و نقل با ترکیه، داستان طولانی دارد. سوخت ما ارزان است اما سوخت ترکیه علاوه بر قیمت واقعی، 100 درصد مالیات دارد، به همین علت قاچاق سوخت به ترکیه از کشور ما تجارت سودآوری بوده است.

وی افزود: قیمت گازوئیل در ترکیه لیتری 7000 تومان و قیمت گازوئیل در ایران لیتری 250 تومان است. به همین علت دولت ایران از سال های پیش مقرر کرده بود که کامیون های ترکیه در ایران باید مابه‌التفاوت سوخت را براساس کیلومتری که در ایران طی می‌کنند و 2500 تومان قیمت جهانی گازوئیل بپردازند.

خوانساری گفت: ترکیه با این بهانه می‌گوید کامیون‌های ایرانی هم باید در ترکیه مابه‌التفاوت بدهند به همین علت عوارض 500 یورویی را گذاشتند. اما به دلیل بی ربط بودن حرف ترکیه ،دولت ایران هم عوارض 500 یورویی را وضع کرد و اکنون ترک‌ها به مقابله، این عوارض را به هزار یورو افزایش دادند.

به گفته خوانساری اگر قرار است بنزین در داخل کشور به قیمت یارانه‌ای به کامیون‌های ترک داده شود و مابه التفاوت این قیمت را نگیریم و کامیون‌های ما در ترکیه از سوخت 7000 تومانی استفاده کنند،‌ یعنی عملا به کامیون‌های ترکیه نیز یارانه می دهیم و سود سیستم حمل و مقل خودمان هم از بین می رود. به همین علت دولت ایران باید کاملا مقاومت کند و از مواضع خود پایین نیاید.

وی اظهار کرد: حمل و نقل ترکیه به ایران 50 ، 50 است و مشکلی از نظر خرابی بار به وجود نمی‌آید زیرا مواد غذایی فسادپذیر در کانتینرهای یخچال دار هستند اما ممکن است، ضررهای ناشی از عدم تعهد و تحویل به موقع بار برای بازرگانان به وجود بیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۱۹:۲۴

باتوجه به مواردمتعدد سوء استفاده ترکيه از وضعيت هاي پديدآمده براي ايران چه ازنظر سياسي چه اقتصادي اين لجبازي ترکيه قابل پيش بيني بوده. دولت وتجاروبازرگانان ايراني بايستي درهرزماني خودراآماده مقابله باگربه رقصاني هاي ترکيه بکنند!بدين منظور راههاومسيرهاي ديگري براي حمل کالاهاي به مقصد ايران رامدنظرقراردهند. همچنين درصورت تکرارواستمراراعمال اينچنيني بايستي درخصوص عبورکاميونهاي ترانزيتي ترکيه ازايران به مقاصدديگرکشورها اقدامات تلافي جويانه صورت گيرد

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۲۱:۴۳

باعرض سلام و احترام با وجود اينگونه رفتار ترک ها ، دولت در دو سه ماه گذشته بدليل بسته شدن مرز عراق در قسمت کردستان به کاميونهاي ترک اجازه عبور از ايران براي ارسال کالاهايشان به جنوب عراق داد و حالا با کاميونهاي ايراني اينجوري رفتار ميکنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۲۲:۱۸

ترکيه داره از شرايطي که تو کشورهاي مرزي ديگه پيش امده سوء استفاده ميکنه.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۰۰:۳۴

ايران هم بايد 4500 يورو بگيرد ادامه بديد ببينيد كي كم مياره ...