• شنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93072614378

وام خرید یا وام ساخت؟

شفاف سازی وام جدید 50 میلیون تومانی مسکن

شفاف سازی وام جدید 50 میلیون تومانی مسکن

درحالی که هیأت دولت در جهت حمایت از احیا، نوسازی و بهسازی مسکن در بافت های فرسوده، وام 50 میلیون تومانی ساخت با نرخ سود 9 درصدی در بافت های فرسوده را تصویب کرده است، از همان روز تصویب این تسهیلات، ابهام‌های مختلفی درباره این وام به وجود آمده است.

درحالی که هیأت دولت در جهت حمایت از احیا، نوسازی و بهسازی مسکن در بافت های فرسوده، وام 50 میلیون تومانی ساخت با نرخ سود 9 درصدی در بافت های فرسوده را تصویب کرده است، از همان روز تصویب این تسهیلات، ابهام‌های مختلفی درباره این وام به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس آخوندی روز چهارشنبه درحاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد مصوبه افزایش وام ساخت احیا، نوسازی و بهسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ناکارآمد و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی تصویب شده است.

این درحالی است که صحبت‌های اخوندی از سوی برخی، به‌گونه‌ای برداشت شد که دولت وام 50 میلیونی را برای ساخت و همچنین برای خرید مسکن در بافت‌های فرسوده در نظر گرفته، موضوعی که خیلی زود از سوی مقام‌های ارشد وزارت راه و شهرسازی رد شد.

براین اساس، مبلغ وام ساخت مسکن دربافت‌های فرسوده کلانشهرها پیشتر 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که در حال حاضر با تصویب مصوبه جدید تا سقف50 میلیون تومان افزایش یافته است.

این رقم در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 40 میلیون تومان و در سایر شهرها 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که امروز برگزار شد به جزییات این مصوبه پرداخت و نرخ سود وام 50 میلیونی ساخت مسکن در بافت های فرسوده را 9 درصد اعلام کرد.

او این مصوبه را در جهت حمایت از احیا ، نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده مسکن دانست و تاکید کرد: این تصمیم اتفاق بزرگی است و می تواند منجر به بازسازی حاشیه شهرها شود.

بر اساس این مصوبه پرداخت تسهیلات و یارانه های نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری با الویت برای زوج های جوان ،گروه های کم درآمد و زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده که تا کنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده اند.

به گفته ایزدی 300هزار واحد مسکونی دربرگیرنده این مصوبه است که شامل یک سوم واحدهای مسکونی است که در کشور ساخته می‌شوند.

حال با توجه به تصویب این مصوبه معلوم نیست افزایش این میزان وام آثار تورمی در این بخش بوجود می آورد و با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم این رقم تا چه میزان متقاضیان را مجاب می کند تا به بازسازی خانه های خود بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۱۵:۳۱

بر اساس اين مصوبه پرداخت تسهيلات و يارانه هاي نوسازي و بهسازي بافت هاي فرسوده و ناکارآمد شهري با الويت براي زوج هاي جوان ،گروه هاي کم درآمد و زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده که تا کنون از تسهيلات مسکن استفاده نکرده اند. اين جمله يعني چي؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۱۶:۰۳

در بخش مسکن در پايتخت دو دسته وجود دارند، که هر دو از "رونق بازار مسکن"!!! و اينکه اگر راه بيافتد ، چه شود و اينها حرف مي زنند، يکي کلاشاني که دنبال آروزهاي خوش سال 91 هستند، و ديگري ساده لوحهاني که اين حرفها را باور دارند و فکر مي کنند هر زمينه اقتصادي که با رکود مواجه شده را صرفه نظر از واقعيات پيرامونش و با شانتاژهاي دسته اول طبق معمول نه با فشار به سوداگران در جهت کاهش قيمت که با فشار به مردم با خريد به همان قيمتهايي که آنها مي خواهند و حالا شده اگر فرش زير پايشان را هم بفروشند و وام بگيرند و زير بار قرض بروند و .... ، به زور هم که شده بايد دوباره به رونق رساند!!! تا بگويند که رکود رفت و رونق آمد!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۱۶:۰۴

بارها گفته ايم، يک بار ديگر هم ميگوييم که اگر قرار است اقتصاد مقاومتي واقعا شکل بگيرد، سرمايه هاي عظيم بخش خصوصي به سمت و سوي توليد، انهم از نوع قابل صادراتش جهت داده شده و هدايت شوند ، رونق واقعي اقتصاد و فعاليت اقتصادي واقعي شکل بگيرد، حتما و حتما لازم است که تا چند سالي آنچه که دلالان محترم و سوداگران مسکن آنرا "بازار مسکن" مي نامند در "پايتخت" در رکود بماند و شاغلين مرتبط با آن يا رو به فعاليتهاي ديگر اقتصادي واقعي که ايجاد حرکت رو به جلو براي کشور مي کند ،بياورند و يا اگر هم نمي خواهند اين تغيير زمينه فعاليت را بدهند، همين فعاليت را در شهر ها و شهرستانها دنبال کنند ، تا بازار کار هم در همان شهرها ايجاد شود و نيروي کار مجبور به مهاجرت که ام الفساد اقتصادي، فرهنگي ، اخلاقي و.... است نشوند. خدايا خودت شاهد باش ما گفتيم، حالا تا ببينيم آيا سوداگران و سودجويان اجازه آن را ميدهند!!؟؟ و آيا دولت مرداني که هم سالم باشند و هم شجاع باشند پيدا مي شوند که اين کار را بکنند!!؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۱۶:۱۴

اين مصوبه دولت خيلي خنده دار است در بيان گروههاي هدف عنوان شده است که زوج هاي جوان ، گروه هاي کم درآمد و زنان سرپرست خانوار در اولويت هستند ، اين در حالي است که زوج هاي جوان کي خانه خريده اند که حالا فرسوده شده و تازه براي نوسازي آن اقدام نمايند؟ درضمن گروههاي کم درآمد اگر خانه اي هم داشته باشند هر چند فرسوده باشد جرات نوسازي آنرا ندارند تازه با آن مقررات سخت گيرانه بانک !!! زنان سرپرست خانوار هم به ندرت صاحب خانه هستند و توان نوسازي آنرا ندارند . به نظر مي رسد اين مصوبه نوعي عوامفريبي براي توجيه تعطيلي مسکن مهر است که هدف آن خانه دار کردن زوجهاي جوان و اقشار کم درآمد بود.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۱۹:۰۸

خنده دار است آخه با 50 ميليون چطوري ميشه خانه دار شد؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۲۰:۲۳

بالاخره چي شد؟ وام مسکن هست يا اينکه براي نو سازي بافت فرسوده؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۲۰:۴۱

بازم يه دروغ ديگه خسته شديم 2 سال پيش وام گرفتم 20 ميليون بايد 50 ميليون پس بدم ديگه از گروني جونمون به لب رسيده خدايا کمکمون کن

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۲۳:۲۱

فقط دارن به جوونهابا اين حرفا بي احترامي ميکنن ازاول گفتن برا زوجين حالا شده بافتهاي فرسوده اخه خدا وکيلي اين چه حرفيه اخه‌.من خواستم زن بگيرم ديدم شد بافت فرسوده منصرف شدم ديگه