• شنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93072614347
  • خبرنگار : 71424

فانی تاکید کرد

تربیت اجتماعی دانش‌آموزان در قالب المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای

تربیت اجتماعی دانش‌آموزان در قالب المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای یک حرکت تلفیقی و تربیتی است، گفت: این جریان می‌تواند تربیت اجتماعی دانش‌آموزان را علاوه بر تقویت تربیت جسمانی عهده‌دار باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای یک حرکت تلفیقی و تربیتی است، گفت: این جریان می‌تواند تربیت اجتماعی دانش‌آموزان را علاوه بر تقویت تربیت جسمانی عهده‌دار باشد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اصغر فانی در مراسم افتتاحیه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای که در دبیرستان البرز تهران برگزار شد، با بیان اینکه دانش‌آموز باید در مدرسه به یک تربیت متوازن دست یابد، اظهار کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش سه انتظار مقام معظم رهبری از جوانان است و در حقیقت ایشان به ساحت‌های شش‌گانه تربیت که در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش آمده، اشاره داشته‌اند.

وی افزود: هدف اصلی المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای، تربیت جسمانی است؛ اما به ساحت‌های اخلاقی و اجتماعی نیز توجه دارد که سعی می‌کنیم مسئولیت‌پذیری، روحیه همکاری، مشارکت‌جویی را در دانش‌آموزان تقویت کنیم، چراکه قهرامانان آینده در صحنه‌های ورزشی از میان جمعیت دانش‌آموزی برمی‌خیزند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای یک حرکت تلفیقی - تربیتی است، گفت: این طرح در زمینه تربیت جسمانی و به عنوان یک حرکت می‌تواند تربیت اجتماعی دانش‌آموزان را نیز عهده‌دار باشد.

المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای زمینه ساز ورزش قهرمانی

وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه بسیاری از قهرمانان ورزشی کشور از دل مدارس بیرون می‌آیند، اظهار کرد: اجرای طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای نیز می‌تواند زمینه ساز ورزش قهرمانی باشد.

فانی در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای که همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی در دبیرستان البرز انجام شد، در پاسخ به اینکه آیا المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای در سالهای آتی نیز ادامه خواهد یافت، گفت: تعهد ما تضمینی برای ادامه این طرح است. کاری را شروع نمی‌کنیم؛ مگر آنکه تا انتها آن را ادامه دهیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره بکارگیری معلمان ورزش که رشته تحصیلی مرتبط ندارند، اظهار کرد: یکی از اموری که در آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم بهسازی منابع انسانی است. معلمین باید نسبت به تخصص خود به کار گرفته شوند. بسیاری از معلمان ورزش نیز از توانمندی لازم برخوردار هستند.

فانی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از داوران بین المللی ما و قهرمانان از میان معلمان ورزش هستند، اظهار کرد: اگر مواردی باشد که معلم تخصص لازم را نداشته باشد، باید در راستای بهسازی نیروی انسانی به آن توجه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در باره اهداف برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای گفت: چندین هدف را در راستای این طرح دنبال می‌کنیم که یکی از آنها تربیت بدنی و جسمانی دانش آموزان است که از ساحت‌های شش گانه مورد تاکید در سند بنیادین نظام آموزش و پرورش نیز هست.

فانی افزود: اما به تبع اجرای این طرح به اهداف تربیتی دیگر از جمله ارتقای همکاری،‌ روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت جویی نیز دنبال می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیاری از قهرمانان ورزشی کشور از دل مدارس بیرون می‌آیند اظهار کرد: اجرای طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای نیز می‌تواند زمینه ساز ورزش قهرمانی باشد.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های جدی که در آموزش و پرورش دولت یازدهم دنبال می‌کنیم توسعه مشارکت است و در همین راستا از امکانات وزارت ورزش و جوانان نیز برای ارتقای فعالیت‌های تربیت بدنی بهره مند می‌شویم. در قالب تفاهم نامه‌ای که میان دو وزارتخانه به امضاء رسیده است، وزارت ورزش و جوانان نیز به فراخور نیاز از امکانات آموزش و پرورش بهره مند خواهد شد.

فانی با بیان اینکه قصد داریم به تبع همکاری گسترده در قالب این تفاهم نامه به یک هم افزایی برای رشد و تعالی ورزش مدارس دست یابیم، اظهارکرد: خودمان را از همکاری سایر دستگاه‌ها بی نیاز نمی‌دانیم. برای برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای نیز با دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی از جمله وزارت ورزش و جوانان، شهرداری، وزارت ارتباطات، وزارت بهداشت و وزارت ارشاد همکاری داریم و دست سایر نهادها را نیز برای مشارکت بیشتر می‌فشاریم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اجرای این طرح در مدارسی که از امکانات کمی برخوردارند و فضای مناسب برای ورزش ندارند، گفت: ممکن است مدارسی را داشته باشیم که حیاط آنها بزرگ نباشد یا از امکانات مناسبی برخوردار نباشند، اما ورزش در این مدارس تعطیل نمی‌شود و دانش آموزان این مدارس نیز بر حسب امکانات خود عمل کرده و مسابقات را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۱۳:۴۵

آقا بازبيني نداريد؟ مسئوليت‌پذيري، روحيه همکاري و مشارکت‌جويي را در دانش‌آموزان تقويت کنيم