• سه‌شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93072212199
  • خبرنگار : 71402

جنگنده‌های ترکیه مواضع پ‌ک‌ک را هدف قرار دادند

جنگنده‌های ترکیه مواضع پ‌ک‌ک را هدف قرار دادند

جنگنده‌های ترکیه در پی حملات شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) به مواضع ارتش در جنوب شرق این کشور، برای اولین بار از زمان آغاز مذاکرات صلح، مواضع پ‌ک‌ک را بمباران کردند.

جنگنده‌های ترکیه در پی حملات شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) به مواضع ارتش در جنوب شرق این کشور، برای اولین بار از زمان آغاز مذاکرات صلح، مواضع پ‌ک‌ک را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، رئیس ستاد ارتش ترکیه روز 13 اکتبر دستور بمباران مواضع پ‌ک‌ک در منطقه داقلیجا در استان دیاربکر واقع در جنوب شرقی کشور را صادر کرد.

برخی گزارش‌ها نیز حاکی است که این حملات روستایی در استان "هکاری" نزدیک مرز عراق را هدف قرار گرفته است.

طبق گزارش‌ها، اهداف بمباران شده در ترورها، حوادث مسلحانه و حملات به پایگاه‌های نیروهای امنیتی نقش داشتند. عملیات نظامی ترکیه علیه پ‌ک‌ک پس از آغاز اعتراضات گسترده در ترکیه از سر گرفته شد.

بسیاری از استان‌های شرقی ترکیه و نیز شهرهای بزرگ این کشور شاهد اعتراضات خشون‌آمیز بوده است. این اعتراضات در واکنش به سیاست‌های دولت ترکیه علیه گروه تروریستی داعش در شهر مرزی کوبانی واقع در شمال سوریه برگزار شده بود و حدود 37 تن کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند. پست نگهبانی در منطقه داقلیجا به مدت سه روز هدف حملات خمپاره‌ای پ‌ک‌ک قرار گرفته بود.

این عملیات بزرگترین حمله علیه مواضع پ.ک.ک از زمان آغاز روند صلح با کردها بوده است.

رسانه‌های ترکیه همچنین گزارش‌هایی از درگیری میان پ‌ک‌ک و نیروهای ترکیه در اطراف شهر تونجلی در شرق ترکیه و دور از مناطق مرزی منتشر کرده‌اند.

حملات هوایی به مواضع پ‌ک‌ک هم‌زمان با خشم و نارضایتی جامعه کرد ترکیه از دخالت نکردن دولت این کشور در وضعیت شهر مرزی و کردنشین کوبانی در سوریه صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۳:۳۳

داعش واقعي ترکيه وعربستان واسرائيل باشند وداعش موجود نوکر دم دست انها مي باشدهدف ترکيه نابود کردن کردها ودولت سوريه مي باشد ومي خواهد قسمتهايي از خاک سوريه را ضميمه خاک خودش نمايد

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۴:۰۷

فقط همينو کم داشت اردوغان!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۴:۱۹

ترکيه هرکاري بر عليه کردها وسوريه بکند امنيت کشورش را از همه نظر به خطر خواهد انداخت به نظرمن سعي کند دست از سياستهاي روباه‌بازي بردارد

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۶:۲۲

دارد حمايتهايش را از داعش تکميل ميکنه

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۶:۳۱

وقتي پ.ک.ک مردم بي دفاع و سربازان ترکيه رو ميکشه هيچ کار بدي نميکنه اما وقتي ترکيه تروريستهاي پ.ک.ک رو هدف قرار ميده بد ميشه.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۶:۴۸

از اول هم معلوم بود که اردوغان با داعشي ها است و بهمين دليل هم نگذاشت کسي به کردهاي کوباني کمک کنه و نه خودش اين کارو کرد. داعشي‌ها گروگانهاي همه کشورها رو سر بريدن ولي گروگانهاي ترک رو دست نخورده آزاد کردن!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۲۱:۰۶

بازهم بگوييد داعش نيروي هوايي ندارد. جل الخالق.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۰۹:۵۴

مرگ بر فاشيست. ترکيه = داعش