• سه‌شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93072212120
  • خبرنگار : 71516

جنبلاط: "ائتلاف ضد داعش" دروغ است

جنبلاط: "ائتلاف ضد داعش" دروغ است

رییس حزب سوسیال ترقی‌خواه لبنان با بیان اینکه تلاش‌هایی برای تقسیم سوریه و تکه‌تکه کردن آن با هدف حمایت از اسرائیل وجود دارد، گفت: "ائتلاف بین‌المللی مقابله با تروریسم" یک دروغ است.

رییس حزب سوسیال ترقی‌خواه لبنان با بیان اینکه تلاش‌هایی برای تقسیم سوریه و تکه‌تکه کردن آن با هدف حمایت از اسرائیل وجود دارد، گفت: "ائتلاف بین‌المللی مقابله با تروریسم" یک دروغ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، ولید جنبلاط، رییس حزب سوسیال ترقی‌خواه این کشور در سخنانی اظهار داشت: زمانی که به جهان عرب نگاهی بیندازیم که تنش و آشوب در آن با حمله به عراق در سال 2003 و پافشاری بر عدم حل سیاسی بحران سوریه با هدف به راه انداختن جنگ داخلی و طولانی کردن آن و همچنین تقسیم سوریه و تبدیل آن به تکه‌تکه‌هایی جهت حمایت از اسرائیل آغاز شد پس ما باید سؤال کنیم که جهان عرب کجا رفت و چه شد. آنچه رخ می‌دهد اتفاق یا رخدادهایی زودگذر نیست بلکه سیاست ایجاد کینه و اختلاف میان مذاهب مختلف سؤالاتی در خصوص "ائتلاف بین‌الملی برای مقابله با تروریسم" که دروغ است برمی‌انگیزد و به نظر می‌رسد که از سقوط بغداد تا سقوط دمشق روند یکی است.

وی گفت: در حال حاضر و بیش از هر زمان دیگری ما می‌توانیم توطئه‌ای را که با هدف تقسیم جهان عرب صورت می‌گیرد، درک کنیم توطئه‌ای که هدف آن از بین بردن تمامی اصول ملی و وطنی است که توانست به‌ویژه در جنگ‌های سال 1956 و 1973 به پیروزی‌هایی دست یابد و نظام غربی – اسرائیلی را ناکام بگذارد.

جنبلاط خاطرنشان کرد: در زمانی که ما با جنگ های مذهبی و طایفه‌ای در جهان عرب مواجهیم بیش از هر زمان دیگری بهتر است که سالروزها را حفظ کنیم و از جمله آن‌ها سالروز جنگ اکتبر 1973 است که طی آن ارتش مصر و ارتش سوریه توانستند پیروزی نظامی را به‌دست آورده و افسانه دروغینی را که می‌گفت ارتش اسرائیل شکست نمی‌خورد، از بین ببرند.

وی تصریح کرد: ما باید مشارکت عراقی‌ها در جنگ را نیز یادآور شویم چرا که دولت عراق به نیروهای زمینی و هوایی خود دستور داد تا فوراً به سمت سوریه برای حمایت از ارتش این کشور بروند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha