• سه‌شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 93070805015
  • خبرنگار : 71368

رئیس کمیته مدیریت بحران شورای شهر تهران:

ضریب ایمنی تهران با وضع مطلوب فاصله دارد

ضریب ایمنی تهران با وضع مطلوب فاصله دارد

رئیس کمیسیون مدیریت بحران شورای شهر تهران اعلام کرد: ضریب ایمنی در شهر تهران با وضع مطلوب جهانی فاصله دارد.

رئیس کمیسیون مدیریت بحران شورای شهر تهران اعلام کرد: ضریب ایمنی در شهر تهران با وضع مطلوب جهانی فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار «شهری» ایسنا، معصومه آباد در نطق پیش از دستور نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به هفتم مهرماه روز آتش نشان گفت: روزانه 4500 تماس با آتش نشانی گرفته می‌شود که در نهایت منجر به انجام 200 عملیات می‌شود. این در حالیست که حریق در ایام عادی 4.25 درصد و در مواقع بحران 40.4 درصد را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه ارتقای فرهنگ ایمنی رابطه تنگاتنگی با توسعه دارد، گفت: در کشورهای پیشرفته یکی از اهداف دولت‌ها توسعه پوشش ایمنی برای دستیابی به حداکثر توسعه است اما متاسفانه شهر تهران در حوزه‌های مختلف خدمات شهری با چالش‌های ایمنی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با اشاره به ساخت و ساز در حریم مسیل‌ها، فرسوده بودن برخی از شریان‌های حیاتی و زلزله خیز بودن تهران گفت: متاسفانه تیر پیکان فعالیت‌های سازمانی ما در تهران بیشتر جبران خسارات و مقابله با حوادث انسان ساز است. در حالی که اولین گام در راستای دستیابی به میزان حداقلی در مواجه با حوادث و سوانح، ایجاد تمهیدات ایمنی و اقدامات پیشگیرانه است.

آباد با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، ایران پنجمین کشور دنیا از لحاظ مرگ و میر و تلفات رانندگی است، گفت: ایمنی در معابر شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همانطور که استفاده از وسایل نقلیه رو به افزایش است حوادث راه نیز به عنوان عاملی در افزایش مرگ و میر و صدمات در حال گسترش است. اما این در حالی است که می‌توان با تدوین و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه میان مدت این تصادفات را به نصف و حتی یک سوم کاهش داد.

رئیس کمیته مدیریت بحران شورای شهر تهران با بیان اینکه از منظر حوادث حریق تجاری در شهر تهران، منطقه 22 با تعداد 100 حریق کسبی در 9 ماهه اول سال 92 در رتبه نخست قرار دارد، گفت: روزانه سه تا چهار مورد آتش سوزی ناشی از سیم کشی‌های برق غیر استاندارد و غیر مجاز در بازار اتفاق می‌افتد که همین مسئله لزوم توجه جدی به مسئله ایمن سازی بازار را محرز می‌دارد.

وی با اشاره به فرسودگی بافت بازار و عدم امکان دسترسی به محل حادثه در معابر تنگ، گفت: ساماندهی چرخ دستی‌های بازار نیز در راستای حفظ عابرین پیاده به خصوص کودکان جدی است.

به گفته آباد، بالاترین آمار حوادث آوار و گودبرداری در 9 ماهه اول سال 92 به منطقه یک تهران اختصاص دارد. متاسفانه در همین منطقه با تعدد گودبرداری‌های ناایمن که در پاره‌ای از موارد منجر به خسارت جبران ناپذیر به املاک همجوار شده است،‌ مواجهیم.

آباد همچین با بیان اینکه تجهیزات شهری نباید زمینه ساز وقوع حوادث دلخراشی شوند، گفت: بر مسئولان شهری لازم است تا با رفع کلیه گره‌های ناایمن در مناطق که زمینه ساز وقوع هر گونه جرم، تهدید و آسیب برای شهروندان است را در دستور کار خود قرار دهند.

آباد با بیان اینکه ضریب ایمنی در شهر ما با وضع مطلوب جهانی فاصله دارد،‌گفت: لزوم تدوین شاخص‌های ترکیبی با نگاه ایمنی محور در حوادث احساس می‌شود تا بتوانیم عملکرد ایمنی در حوزه‌های مختلف شهری را مورد ارزیابی قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha