• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: بازی‌های آسیایی‌اینچئون
  • کد خبر: 93070201098

هاشمی: ووشو عملکرد بسیار خوبی داشت/ بانوان کار بسیار بزرگی انجام داده‌اند

هاشمی: ووشو عملکرد بسیار خوبی داشت/ بانوان کار بسیار بزرگی انجام داده‌اند

رییس کمیته ملی المپیک گفت: تا اینجای کار بانوان کاروان ایران در بازی‌های آسیایی نتایج بسیار خوبی گرفتند و این نشان می‌دهد ظرفیت بانوان ایران در ورزش بسیار بالاست.

رییس کمیته ملی المپیک گفت: تا اینجای کار بانوان کاروان ایران در بازی‌های آسیایی نتایج بسیار خوبی گرفتند و این نشان می‌دهد ظرفیت بانوان ایران در ورزش بسیار بالاست.

کیومرث هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایسنا به اینچئون، درباره نتایج امروز کاروان ایران در بازی‌های آسیایی، گفت: همه ورزشکاران در روز پنجم بازی‌های آسیایی عملکرد قابل قبولی داشتند، در رشته شمشیربازی تیم ایران کار بزرگی را انجام داد و با شکست تیم قدرتمند چین به فینال بازی‌های آسیایی رسید. هر چند که کارشان در این مرحله در مصاف با کره جنوبی میزبان بازی‌ها و قهرمان المپیک سخت است.

وی گفت: بچه‌های ووشوکار نیز که واقعا عملکرد بسیار خوبی داشتند با کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشتند، هر چند این ظرفیت وجود داشت که یکی از نقره‌ها هم طلا باشد. قایقرانان نیز بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده نتیجه‌ گرفتند و در روزهای آینده قطعا شاهد مدال‌های بیشتری از این رشته خواهیم بود. کیانوش رستمی و رسول تقیان نیز شانس رفتن روی سکوی وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی را دارند.

او درباره مدال‌های نقره لادور و منصوریان در ووشو، تصریح کرد: نظر خود فدراسیون روی مدال طلای این دو ورزشکار بود، اما نتایج ورزشی روی ثانیه تعیین می‌شود. حمید رضا لادور اگر در راند دوم مسابقه خود چند ثانیه بازی را مدیریت می‌کرد می‌توانست به جای نقره مدال طلا را به دست بیاورد، اما جای تقدیر وجود دارد چرا که با شرایط میزبانی او توانست بازی قابل قبولی را مقابل حریف کره‌ای خود انجام دهد.

کیومرث هاشمی درباره نتایج بانوان ایران در اینچئون، به ایسنا گفت: ما بارها گفته ایم ظرفیت ورزش بانوان بالاست و در این بازی‌ها ما به عینه آن را دیدیم. کمیته ملی المپیک برنامه‌ریزی انجام داده تا در رشته‌های پر مدال بتوانیم از توانایی بانوان‌مان استفاده کنیم و مطمئن هستم که این برنامه‌ریزی‌ها در کوتاه مدت جواب می‌دهد و ما شاهد موفقیت‌های زنان ورزشکارمان خواهیم بودم.

رییس کمیته ملی المپیک درباره درخواست بانوان تیرانداز تیم ملی برای توجه بیشتر مسئولان گفت: در رشته‌های شنا، دوومیدانی، قایقرانی، ژیمناستیک و تیراندازی حدود 500 مدال در بازی‌ها توزیع می‌شود و ما باید توانایی بانوان‌مان را در این رشته‌ها بالا ببریم. من هم قبول دارم که باید به بانوان ورزشکار مخصوصا در رشته‌های مدال آور توجه بیشتری شود. امروز در رشته قایقرانی بانوان ایران توانستند دو مقام چهارمی را به دست بیاورند و این امکان وجود دارد که با برنامه‌ریزی این مقام‌ها تبدیل به طلا شوند که این موضوع در دستور کار ما قرار دارد. با این حال تا اینجای کار بانوان ایران در بازی‌های آسیایی کارهای بسیار بزرگی انجام دادند.

هاشمی در پایان گفت: از همان ابتدا هم پیش‌بینی ما بر این بود که مدال آوری کاروان ایران از روز پنجم آغاز می‌شود و ما این امید را داریم که در ادامه بازی‌ها مدال‌های رنگارنگی را به دست بیاوریم.

ا‌نتها‌ی پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha