• سه‌شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 93070100521
  • خبرنگار : 71518

حاج‌رضایی: در اینچئون منتظر صدقه ویتنام بودیم/ فوتبال ایران نه شخصیت دارد نه مدیر لایق!

حاج‌رضایی: در اینچئون منتظر صدقه ویتنام بودیم/ فوتبال ایران نه شخصیت دارد نه مدیر لایق!

کارشناس فوتبال معتقد است پایه‌های فوتبال ایران مشکل دارد و می‌گوید این که "در انتظار صدقه دادن ویتنام بودیم" تاسف‌بار است.

کارشناس فوتبال معتقد است پایه‌های فوتبال ایران مشکل دارد و می‌گوید این که "در انتظار صدقه دادن ویتنام بودیم" تاسف‌بار است.

امیر حاج‌رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نتایج ضعیف تیم ملی امید اظهار کرد: متاسفانه نتوانستیم بازی ایران مقابل ویتنام را ببینم. در سفر بودم که پیامک نتیجه دیدار ایران برابر ویتنام از طرف یکی از رسانه‌ها به دستم رسید. وقتی نتیجه چهار بر یک را دیدم، ابتدا تصور کردم در نوشتن متن پیامک اشتباهی رخ داده است اما بعد از مدتی که با دوستانم تماس گرفتم و از صحت پیامک ارسالی مطلع شدم، افسوس خوردم.

وی افزود: این که در انتظار نتیجه دیدار تیم‌های قرقیزستان برابر ویتنام بودیم، نوعی اهانت به فوتبال ایران بود. ما محتاج صدقه ویتنام بودیم که در نهایت هم به خواسته‌مان نرسیدیم. این جریان من را اذیت می‌کند. حال که نتوانستیم ویتنام را شکست دهیم و به اما و اگر روی آوردیم، همان بهتر که صعود نکردیم. فوتبال ما در هر مقطعی مسائل خاص خودش را دارد. به طور کلی نگاه می‌کنم. فوتبال مانند پازلی متشکل از فدراسیون، بازیکنان، مربیان، کارشناسان، داوران و رسانه‌هاست. وقتی تکه‌های این پازل بد کار می‌کنند فوتبال را به چالش می‌کشند.

فرانتس بکن‌باوئر زمانی گفته بود: "فوتبال ترکیه شخصیت تیمی ندارد." حاج‌رضایی با اشاره به این گفته، اظهار کرد: خیلی‌ها به این صحبت بکن‌باوئر ایراد گرفتند اما زمانی که در بازی ترکیه مقابل سوئیس در مقدماتی جام جهانی بازیکنان ترکیه به سوئیسی‌ها حمله کردند، ثابت شد که صحبت اسطوره فوتبال آلمان صحت دارد. مردم ترکیه ملت شریفی هستند اما فوتبال این کشور شخصیت ندارد.

کارشناس فوتبال ایران اضافه کرد: فوتبال ما هم شخصیت ندارد. وقتی قطعات پازل درست کار نمی‌کنند، اتفاقات اینچئون رخ می‌دهد. برای من هم جای سوال است که چرا یک مدیر شایسته همراه تیم ملی امید نبود تا جلوی آن اتفاق غیراخلاقی را بگیرد؟ چرا افرادی که مشکلات اخلاقی دارند، همراه تیم به اینچئون رفتند؟

حاج‌رضایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به فوتبال پایه اشاره و اظهار کرد: مدیران ما سالیان سال است که به فوتبال پایه توجه‌ای ندارند. در فوتبال پایه نباید به نتایج توجهی کرد. البته این توجیهی برای کسب نتایج ضعیف نیست. کارلوس کی‌روش تیم زیر 21 سال پرتغال را قهرمان کرد و بعد از آن فوتبال پرتغال چندین سال از این نسل طلایی استفاده کرد.

وی افزود: بازیکنی که در لیگ برتر بازی می‌کند، تکنیک فردی را نمی‌داند. مربیان مجبور هستند به بازیکنان اصول اولیه فوتبال را آموزش دهند. در حالی که این آموزش‌ها باید در سنین پایین‌تر انجام می‌شد. چند بار در آسیا به عنوان قهرمانی رسیدیم اما این قهرمانی‌ها جرقه بود. ما پایه‌ای نداریم که قهرمانی‌هایمان را روی آن بگذاریم و وقتی پایه‌ها مشکل داشته باشند، مشکلات‌مان به صورت آوار روی سرمان خراب می‌شود.

حاج‌رضایی به فساد در فوتبال پایه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آکادمی‌های فوتبال تبدیل به بنگاه‌های درآمدزایی شده‌اند. ما در پایه‌ها هیچ کار اساسی و اصولی انجام نداده‌ایم. به دفعات ساختمان فوتبال‌مان ریزش کرده است به خاطر این که پایه‌ها را درست نساخته‌ایم.

وی ادامه داد:‌ در روزهای گذشته خبرنگارانی با من تماس گرفتند و پرسیدند آیا وینگادا باید اخراج شود. باید عرض کنم مگر مشکل فوتبال ما وینگادا است که با اخراج او همه چیز درست شود؟ فوتبال ما از پایه مشکل دارد و به خاطر همین است که به هیچ کجا نمی‌رسیم. فوتبال مانند یک فرهنگ است. ما باید از طریق فوتبال، معلم و انسان تربیت کنیم اما وقتی پول به میان می‌آید همه چیز خراب می‌شود. مهدی مهدوی‌کیا هم به خوبی به این موضوع اشاره کرد. این واقعا دردناک است که باشگاه‌هایی تیم‌های پایه خود را اجاره دهند و درآمدزایی کنند. این مطالب درد فوتبال ماست.

حاج‌رضایی خاطرنشان کرد: در فوتبال ما مدیر لایق وجود ندارد تا سر و سامانی به این فوتبال بدهد. آدم‌های قوی و سلامت باید بر سر کار باشند. معتقدم شغل افراد باید هم‌وزن خودشان باشد. افراد باید به پستی که می‌گیرند اعتبار ببخشند نه این که آن پست به افراد اعتبار ببخشد. در فدراسیون فوتبال ما پست‌ها به افراد اعتبار می‌بخشند. در حال حاضر چندین کمیته از جمله کمیته اخلاق و کمیته توسعه بین‌الملل در فدراسیون وجود دارد و گویی هر روز این کمیته‌ها زاد و ولد می‌کنند و بیشتر می‌شوند اما هیچ حاصلی برای فوتبال ما ندارند. فردی که در فدراسیون سمتی می‌گیرد، باید دو چیز را داشته باشد: اول سلامت اخلاقی، دوم توانایی شغلی. این دو اگر با هم تلفیق شوند نتایج خوبی حاصل می‌شود اما متاسفانه در فوتبال ما این مسائل وجود ندارد. فوتبال ورزش پاکی است و اگر کثیفی در آن هست انسان‌ها آن را کثیف کرده‌اند. ما به انسان‌هایی نیاز داریم که سلامت کار کنند.

کارشناس فوتبال ایران همچنین گفت: زمانی به من پیشنهاد دادند که در تیم ملی فعالیت کنم اما به رییس فدراسیون وقت گفتم که توانایی این کار را ندارم و پیشنهاد دادم که فدراسیون از حسن‌ حبیبی استفاده کند. من می‌توانستم پیشنهاد فدراسیون فوتبال را قبول کنم اما واقعا در من توانایی وجود نداشت که بتوانم به تیم ملی ایران کمک کنم. اگر پیشنهاد فدراسیون را قبول می‌کردم به اعتبار خودم و نام ایران خیانت کرده بودم. باز هم تاکید می‌کنم آدم‌ها باید هموزن شغل‌شان باشند.

حاج‌رضایی در پایان درباره تمدید قرارداد کی‌روش نیز گفت: این که یک مربی می‌تواند 7 تا 8 سال در فوتبال ایران کار کند، فوق‌العاده خوب است. من دید نسبی نسبت به کی‌روش دارم اما در کل موافق تمدید قرارداد او بودم. شنیده‌ام در قراردادش آورده‌اند که جوانگرایی کند تا یک تغییر نسل در فوتبال ایران رخ دهد. امیدوارم این کار انجام شود تا نسل طلایی فوتبال ایران رونمایی شود. البته معتقدم فوتبال ایران نیاز به یک تغییر سبک هم دارد که امیدوارم کی‌روش این کار را انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۴:۱۱

هميشه متين و هميشه دقيق. اي کاش يک نفر در اين فدارسيون فوتبال بي در و پيکر به استاد گوش مي داد.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۴:۲۲

زنده باشي آقاي حاج رضايي كاملا درست است

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۴:۴۶

اين همان دستاورد 10 سال کار مربيان ايراني بوده يعني درست حدودا از 10 تا 12 سالگي اين بچه ها در اختيار مربيان ايراني بودند وانتظار اين که وينگادا تو 3 ماه از اين ها مسي و رونالدو بسازه انتظار بسيار اشتباهي است. من اگر جاي مجيد جلالي - حميد درخشان و بخصوص مايلي کهن عزيز بودم بيشتر از مربيان ايراني از باشگاه هاي ايراني که سالي 15 تا 20 ميليارد پول را هدر مي دهند سوال و باز خواست مي کردم و سر آن ها فرياد مي زدم و نه کيروش و وينگادا. خواهشا کمي منصف باشيد

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۴:۴۶

اين همان دستاورد 10 سال کار مربيان ايراني بوده يعني درست حدودا از 10 تا 12 سالگي اين بچه ها در اختيار مربيان ايراني بودند وانتظار اين که وينگادا تو 3 ماه از اين ها مسي و رونالدو بسازه انتظار بسيار پوچي است. من اگر جاي مجيد جلالي - حميد درخشان و بخصوص مايلي کهن عزيز بودم بيشتر از مربيان ايراني از باشگاه هاي ايراني که سالي 15 تا 20 ميليارد پول را هدر مي دهند سوال و باز خواست مي کردم و سر آن ها فرياد مي زدم و نه از کيروش و وينگادا. خواهشا کمي منصف باشيد

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۵:۲۱

از ايشون درخواست داريم درمورد بي عدالتي که مسئولان فدراسيون قصد اجرا دارند تذکر بدهند.چرا بايد درشرايطي که نه قانون نقل و انتقالات اجازه جذب اين بازيکنان رو به تيمهاي نظامي ميده و هم بهروان گفته بود اجازه نخواهد داد،به يکباره اين بازيکنان به تيمهاي رقيب مس کرمان بروند؟اصلا اينطور قرار به بي قانوني و بي عدالتي باشد آيا روحيه اي در دسته يک باقي مي ماند؟آيا تماشاچي براي ديدارها مي آيد؟ مردم استان کرمان در قبال اين ظلم و بي عدالتي سکوت نخواهند کرد و از طريق مجاري مختلف پيگير اين بي قانوني و بي عدالتي خواهند بود که اعتراضات فضاي مجازي کمترين اين اقدامات خواهد بود

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۵:۲۴

اقا مشکل فوتبال مملکتمون آقاي کفاشيان هستش تازماني که آقاي کفاشيان برمنصب فدراسيون فوتبال نشستن همينه فوتبال ما فقط يک مديرورزشي تحصيلکرده ميخوادتاهمه چي درست بشه بخدادردفوتبال بارفتن اين آقاحل ميشه

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۵:۴۲

اقاى كفاشيان دستتان نمك ندارد ، فريده شجاعى هم عليه شما رجز خوانى كرد?

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۵:۵۳

چرا به بازيکنان محروم شده ي مس اعلام کرده اند به تيمهاي فجر و نيروي زميني بروند؟آيا قانون نقل و انتقالات عوض شده يا حرفهاي بهروان که گفته بود اجازه حضور بازيکنان سرباز محروم شده را در تيمهاي نظامي نخواهد داد فراموش شد؟ مسئولان فدراسيون حتي در خواب خودشان نخواهند ديد مردم استان کرمان اجازه اين بي عدالتي و بي قانوني را به آنها داده اند چه برسد به انجام آن.پس کساني که پيگير اين مسخره بازي هستند بدانند که براي حفظ آبروي خود و حاميان خود پيگير اين داستان مسخره نباشند.استان کرمان بي کس نشده که در روز روشن بخوان اين ظلم رو در حقش انجام بدهند و پاسخگو نباشند

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۹:۴۲

تو با ترکيه چيکار داري؟فوتبال ترکيه هرچقدر هم پايين باشه از ما که پايين تر نيست.