• سه‌شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93070100378
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

دبیر‌کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور:

استمرار وضع موجود آموزش و پرورش به نفع کشور نیست

استمرار وضع موجود آموزش و پرورش به نفع کشور نیست

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: استقرار وضع فعلی آموزش و پرورش به نفع کشور نیست و به منظور جلوگیری از آن، اقدام به تدوین سند تحول بنیادین نظام آموزشی کرده‌ایم و در سال تحصیلی جدید نیز سعی در عملیاتی کردن هرچه بیشتر آن داریم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: استقرار وضع فعلی آموزش و پرورش به نفع کشور نیست و به منظور جلوگیری از آن، اقدام به تدوین سند تحول بنیادین نظام آموزشی کرده‌ایم و در سال تحصیلی جدید نیز سعی در عملیاتی کردن هرچه بیشتر آن داریم.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، دکتر مهدی نوید اهم در آیین بازگشایی مدارس که صبح امروز اول مهرماه در هنرستان دارالفنون ناحیه شش مشهد برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت به دانش آموزان، دانشجویان و جامعه فرهنگی کشور اظهار کرد: در سال‌های اخیر تغییرات جدید در آموزش و پرورش مصوب شد که بر اساس آن و با عنایت الهی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را رقم بزند چراکه بر اساس تحلیل‌های کارشناسی صورت گرفته استمرار وضع فعلی و موجود آموزش و پرورش به نفع ما و پاسخگوی نیاز‌های جامعه نیست.

وی ادامه داد: تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به تائید شورای عالی آموزش و پرورش، شورای عالی فرهنگی کشور و مقام معظم رهبری رسیده است هشت سال به طول انجامید و ما آماده‌ایم تا با عملیاتی کردن آن تحولی کارساز و مناسب نظام آموزشی کشور رقم بزنیم تا کارکرد آن تنها آموزش محض نباشد بلکه کارکردی فرهنگی تربیتی نیز داشته باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور افزود: فانی به عنوان مقام عالی وزارت در سال تحصیلی جدید به 40 راهکار از سند تحول بنیادین در قالب اجرای 99 فعالیت سرآمد در درون سیستم آموزشی ورود پیدا کرده است و عملیاتی کردن صحیح سند تحول بنیادین نیازمند مشارکت سایر ادارات و نهادهای کشور نیز است و اگر می‌خواهیم در آموزش و پرورش شاهد تحولی جدی باشد ،باید همگان به کمک آن بیایند.

نوید ادهم گفت: یکی از بخش‌هایی که همواره به آموزش و پرورش کمک ویژه‌ای داشته است خیرین مدرسه‌ساز بوده‌اند و تاکنون 30 درصد از مدارس کشور توسط این افراد ساخته شده است.

وی با بیان اینکه تمام دانش آموزان باید با فراگیری حداقل یک مهارت از مدارس خارج شوند خاطرنشان کرد: نظام آموزشی کشور باید به گونه‌ای ساماندهی شود تا زمینه‌ تربیت دانش آموزان در همه زمینه‌ها و ساحت‌ها همچون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی فراهم باشد و آنان مهارت‌آموزی، زیبایی‌شناسی را یاد بگیرند و این برنامه‌ها فوق برنامه نباشد بلکه بصورت نظام‌مند در آموزش و پرورش رقم بخورد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور اضافه کرد: رسالت آموزش و پرورش تربیت سنی وفادار به ارزش‌ها و توامندی‌های انقلاب اسلامی است و آغاز باشکوه سال تحصیلی و گرامیداشت تعلیم و تربیت و مقام معلم یک کار نیک و مورد اهتمام مسوولین دولت بوده است و خانواده ها نیز این مورد را تشویق و تایید کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha