• سه‌شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93070100162
  • خبرنگار : 71402

روز ملی عربستان/شاهزاده سعودی: "نیروهای تاریکی" اسلام را لکه‌دار کرده‌اند

روز ملی عربستان/شاهزاده سعودی: "نیروهای تاریکی" اسلام را لکه‌دار کرده‌اند

عربستان امروز (سه‌شنبه) 23 سپتامبر را بنا به رسم هر سال به مناسبت روز ملی این کشور جشن می‌گیرد.

عربستان امروز (سه‌شنبه) 23 سپتامبر را بنا به رسم هر سال به مناسبت روز ملی این کشور جشن می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، ملک عبدالعزیز، پادشاه پیشین عربستان در 17 جمادی‌الاول 1351 هجری قمری دستور وحدت تمام بخش‌های عربستان را صادر کرد.

وی روز پنج‌شنبه 21 جمادی‌الاول همان سال را که مصادف با 23 سپتامبر 1932 است به عنوان روز تشکیل پادشاهی آل سعود انتخاب کرد.

عربستان امروز را به مناسبت هشتادو‌چهارمین سالگرد روز ملی‌ خود جشن می‌گیرد.

در همین خصوص، سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان، معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع این کشور اعلام کرد: هدف عربستان این است که پیشگام باشد چرا که ما به امکانات، توانایی و جایگاه خود ایمان داریم.

وی با بیان اینکه ما همواره با حق هستیم، گفت: آن چه که امروزه باعث ناراحتی ما است، این است که ما به عنوان مسلمانان کارهای لازم را برای حفاظت از امت خود در برابر تندروها نکردیم، که این امر باعث شد برخی از افراد فریب خورده مسلک خشونت را در پیش بگیرند.

سلمان بن عبدالعزیز افزود: عربستان در شرایطی که شاهد وحدت، امنیت و شکوفایی است، سال جدیدی را در تاریخ خود آغاز می‌کند. ما در منطقه‌ای که با درگیری‌ها دست و پنجه نرم می‌کند در ثبات به سر می‌بریم.

شاهزاده "مقرن بن عبدالعزیر آل سعود"، جانشین ولیعهد عربستان گفت که اسلام به دست "نیروهای تاریکی" لکه‌دار شده است و ریاض هر کاری لازم است باید برای حفاظت از جوانان در برابر خشونت تندروها انجام دهد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقرن بن عبدالعزیز امروز (سه‌شنبه) در سخنرانی خود در هشتادو‌چهارمین روز آغاز پادشاهی آل سعود گفت: امروز ما به عنوان مسلمان نگرانیم چرا که اقدامات لازم را برای محافظت از کشورمان از گزند تندروها و جوانانمان از دست افراط‌گرایان انجام نداده‌ایم.

معاون دوم نخست‌وزیر عربستان افزود که برخی از روش‌های غلط جایگزین دکترین تحمل "تروریسم و بمباران" شده است. شاهزاده مقرن که مشاور و فرستاده ویژه پادشاه عربستان است، تاکید کرد: مقام‌ها و شهروندان سعودی باید دست در دست هم چهره واقعی اسلام را که به دست نیروهای تاریکی لکه‌دار شده، نشان دهند و بگویند که دین بزرگ ما چه اخلاقیاتی دارد و با تفکرات و سوء‌برداشت‌های منحرف، بجنگند.

عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در ماه مارس شاهزاده مقرن را به عنوان جانشین سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان تعیین کرد.

شیخ عبدالعزیز الشیخ، مفتی اعظم عربستان نیز ماه گذشته گفته بود: گروه داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و دشمن شماره یک اسلام است.

پادشاه عربستان در ماه فوریه مجازات 20 سال حبس را برای شهروندانی که به گروه‌های تروریستی بپیوندند، تعیین کرده اما با وجود این حکم، وزارت کشور عربستان در ماه اوت هشت تن را در شمال غربی این کشور بازداشت کرد که این افراد مظنون به جذب نیرو برای داعش در عراق و سوریه بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha