• یکشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93063017984
  • خبرنگار : 71496

الحیاة از وساطت بعثی‌ها و قبایل سنی برای آزادی گروگان‌های ترکیه خبر داد

الحیاة از وساطت بعثی‌ها و قبایل سنی برای آزادی گروگان‌های ترکیه خبر داد

روزنامه عربستانی الحیاة به نقل از منابع خود از وساطت بعثی‌ها و برخی قبایل نزدیک به داعش در مذاکرات میان ترکیه و این گروهک برای آزادسازی 49 گروگان ترک خبر داد.

روزنامه عربستانی الحیاة به نقل از منابع خود از وساطت بعثی‌ها و برخی قبایل نزدیک به داعش در مذاکرات میان ترکیه و این گروهک برای آزادسازی 49 گروگان ترک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه الحیاة، امروز نوشت: توافق میان ترکیه و گروه تروریستی داعش منجر به آزاد سازی کارکنان کنسول‌گری ترکیه در موصل از اسارت داعش شد، حزب بعث و برخی قبایل عرب برای آزادسازی گروگان‌هایی که تشکلات داعش پس از سیطره برشهر موصل در ماه ژوئن آن‌ها را به اسارت درآورده بود، با قدرت وارد عمل شدند.

این روزنامه در ادامه نوشت: چانه‌زنی‌ها میان وزارت اطلاعات ترکیه و تشکیلات تروریستی داعش در خصوص گروگان‌های ربوده شده از همان روز اول آغاز شد و از حدود دو هفته پیش افزایش یافت و به این ترتیب آنکارا به لطف جریان قبایل و بعثی‌های عضو داعش که دستگاه اطلاعاتی ترکیه همچنان با آن‌ها رابطه خوبی دارد، موفق شد گروگان‌ها را آزاد کند و ساختمان کنسولگری ترکیه را پس بگیرد.

الحیاة افزود: جریان بعثی‌ و قبایل عضو داعش با ربودن کارکنان کنسول‌گری ترکیه موافق نبودند و در این رابطه با رهبران داعش به اختلاف برخواستند همین باعث شد تا دولت ترکیه تلاش‌های خود را برای بازگرداندن گروگان‌ها بدون استفاده از گزینه نظامی، آغاز کند.

روزنامه الحیاة در گزارش امروز خود نوشت: شنیده‌ها حاکی از این است که مهمترین دیدارها میان مقامات ترکیه و داعش زمانی انجام شد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا طرح خود برای مبارزه با داعش و جلب حمایت های بین‌المللی از این طرح را آغاز کرد و مسئولان آمریکایی در این راستا با مقامات آنکارا دیدار می‌کردند.

این روزنامه در ادامه نوشت: مشخص شده که موضع ترکیه در پیوستن به ائتلاف علیه داعش یکی از محورهای گفتوگو میان دوطرف بوده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه از آزاد شدن 49 گروگان ترکیه‌ای که از ژوئن گذشته در شهر موصل توسط گروهک داعش بازداشت شده بودند خبر داد و گفت: آزادی بخشی از عملیات سازمان اطلاعات ترکیه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha